Gå til innhold

uorginal spiller i discovery 3


G.ARNE

Anbefalte innlegg

Denne uniten tror ikke jeg vil gjøre no særlig nytte for seg er jeg redd. Kommer litt ann på hva du har hengene på Most bussen. fjerner du original rado, så mister du Satnav,Tcm,Bt,Rse,Tv,Forsterkeren til høytalerene,klokke i ipac. Dette har vært diskutert en del, og det har vel landet på hvor mye du gidder å gjøre, hvor mange feilmeldinger du vil ha i bilen og hva du vil offre for å få inn aftermarket radio. Jeg har ikke funnet en eneste slik radio med optisk utganger. Så denne radioen er essensiel for bilen. Nå står det ikke noe om du har logic 7 eller highline audio, jeg hadde highline og oppgraderte til logic7, det gikk veldig greit, men skal du bytte ut radioen kan jeg garantere deg at det blir maaaaaange ledninger å legge om og skjøte. Greit jeg ser for meg hva som må gjøres og hvordan, men min personlige mening hadde jeg gitt F'n i det med mindre du synes slikt er morro (slik som meg) og at det er et slikt "jeg får det til" hvis du gjør nå dette, river ut radioen og alt sammen untat høytalerene og lednings nettet, kobler opp ny radio, så må du inn i bilens "hjerne" og fortelle den alle enhetene du har tatt vekk slik at du ikke får feilmeldinger. Landrover verksted kan ikke hjelpe deg med dette, kun 3.de parts diagnose verktøy kan.

 

The choice is yours my friend

 

P.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke min bil, men en kollega på jobben. Han har en 07 modell Discovery SE uten navit. Han er pr nå uten radio, da han har tatt den ut og sendt den til england for rep. Men han er usikker på om den lar seg reparere. Da de i england er treg med tilbakemelding. Må hare litt mer med han om hva slags type radip han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det standard radio, uten amp under passasjer setet blir jobben straks enklere. Er det nummer 1 - 6 under displayet (lowline) i radion eller har du 0 - 9 på venstre side av radioen (highline)?

Ivaffal er det lowline pinout følgende :

 

1 - Gnd

3 - Pluss venstre bak

4 - Minus venstre bak

5 - Pluss Høyre bak

6 - Minus Høyre bak

7 - ratt kontroll

18 - ratt kontroll

11 - 12v batteri

17 - dimming av lys

13 - Minus venstre forran

14 - pluss venstre forran

15 - minus høyre forran

16 - pluss Høyre forran

12 - Remote til amp eller antenne

 

P.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE kan har lowline stereoid som Per H er innpå...

 

denne er highline

 

832814710a-zLand_Rover_Discovery_3_Audio

 

Lowline er slik

 

1377265461_536529246_1-Radio-Land-Rover-

 

 

Lowline kan byttes til standard steroid spiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg er kollegaen som har denne bilen. Maple Audio i England klarer ikke å fikse den, de sier de skal skaffe en annen enhet og returnere, men det tar tid for å si det mildt. Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å skaffe en ny eller brukt radio/spiller ? Kan man henvende seg til Land Rover i England ? Det er en High line, tallene til venstre. Jeg antar det er styggdyrt å gå via forhandler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verdt et søk under "buying" på disco3.co.uk.

Har sett flere som selger nærmest hele biler i deler, så det er nok kanskje et bedre tips enn forhandler ja. Alternativt får du nok mange gode råd der. Får jo nesten inntrykk av at D3 der er som Golf her mtp tilgjengelighet og antall i markedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...