MariusMorch Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Hører gjerne fra folk som har erfaring med 4Land! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Tok litt tid men forhandleren dekker feilene på bilen. Så da er det booket tid hos Sandberg Auto som fikser dette! Varmeanlegget begynte forøvrig å blåse riktig så varmt etter at jeg kjørte bilen litt hardt opp til 160 km og ned igjen. har blåst varmt og godt siden. Sandberg skal ta en trykktest på kjøleanlegget uansett når han fikser resten. Så blir dette riktig så jilt! Nå gjelder det å finne nye sommerhjul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Da er bilen hentet hos Sandberg. Han har byttet pakningene på girkassen, toppdekselpakningene, flushet girkassen og strammet, smørt og gått over motoren. Nå går den stille og silkemykt. Så forbanna happy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramius Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Høres meget bra ut Marius! Har bestilt oppgradert radio med BT musikk streaming, Aux inngang og mer watt + DVD navi system med 2014 kart. Gleder meg vilt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Høres meget bra ut Marius! Har bestilt oppgradert radio med BT musikk streaming, Aux inngang og mer watt + DVD navi system med 2014 kart. Gleder meg vilt! Oi! Bytter du ut det orginale anlegget, eller oppgraderer du det? Hva har du kjøpt? Hvor mye måtte du ut med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Vi som har orginal navi kan ikke enkelt bytte spiller, da forsterker, dsp, telefon, radio, tv og navicomputer er montert på venstreside bak. De som kun har cd-spiller i dashbordet kan bytte og installere en annen spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramius Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 (endret) Nei alt er originalt og oppgradert. Man kan sende inn sin egen bm54 radio og få den oppgradert. Jeg gjorde det andre veien, jeg betaler for en oppgradert og får igjen penger for min når jeg sender den i retur. Betalte 8000,- for alt, og får igjen 2000,- når han har mottatt min. Bare å få radioen oppgradert hadde kostet ca 3000,- ink frakt til og fra England. Man kan få iPhone tilkobling også. Wattstyrken øker til 50watt rms og lyden skal bli betydelig klarere og bedre. DVD navi'en koster 3000,- ink 2014 kart over Europa. Alt er plug and play. http://www.carphonics.co.uk/landrover.htm Endret 16. mars 2014 av Ramius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Nei alt er originalt og oppgradert. Man kan sende inn sin egen bm54 radio og få den oppgradert. Jeg gjorde det andre veien, jeg betaler for en oppgradert og får igjen penger for min når jeg sender den i retur. Betalte 8000,- for alt, og får igjen 2000,- når han har mottatt min. Bare å få radioen oppgradert hadde kostet ca 3000,- ink frakt til og fra England. Man kan få iPhone tilkobling også. Wattstyrken øker til 50watt rms og lyden skal bli betydelig klarere og bedre. DVD navi'en koster 3000,- ink 2014 kart over Europa. Alt er plug and play. http://www.carphonics.co.uk/landrover.htm Ah, så kult, jeg har vurdert å gjøre akkurat det samme. har mailet med samme fyren. Kan kanskje høre på hvordan det blir hos deg før jeg sender inn mitt? Måtte utsette det til jeg fikk avklart at reparasjonene på min. Veldig spent på hvordan det blir! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 Denne bilen har livet av meg. Kom tilbake fra verksted på mandag. Nå fyrer den ikke på alle sylindere og går som en dass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Fått lest feilkoder på bilen idag etter at den ikke tenner på alle sylindere. Indikerer feil med tenning på sylinder 1 -4. Byttet plugger på fredag og stusset over at det var en del olje på dem. Åpnet opp igjen nå og så dette synet. Er dette nok til å skape feiltenning? Må antagelig bytte topdekselpakning, men før jeg starter på den jobben 2 dager på jul er jeg åpen for input! Se på bilde for å se hvordan plugg 1 ser ut. Fått lest feilkoder på bilen idag etter at den ikke tenner på alle sylindere. Indikerer feil med tenning på sylinder 1 -4. Byttet plugger på fredag og stusset over at det var en del olje på dem. Åpnet opp igjen nå og så dette synet. Er dette nok til å skape feiltenning? Må antagelig bytte topdekselpakning, men før jeg starter på den jobben 2 dager på jul er jeg åpen for input! Se på bilde for å se hvordan plugg 1 ser ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Skal oljen gi problemer må det enten være for at den isolerer pluggen mot gods eller at plugghetta er våt. Ta ut de aktuelle pluggene og gjør rent. Det er samtidig lurt å sjekke pliuggkablene. De kan skades når man trekker de av pluggen. Er de gamle kan det være greit å bytte dem rent rutinemessig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Det er ofte nye plugger bare holder noen dager eller timer. Sett i en gammel og test. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har tatt ut plugger og renset plugg og plugghull. Made no forskjell. Startet bilen med alle fire coiliene på venstre bank ute. Plugget i en og en coil. Ser ut til å tenne delvis på alle fire, noe som utelukker feil med en coil? Har lest feilkoder og fått at den feiltenner på sylinder 1,2,3,4 og P0022 Camshaft control bank 2 sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Dette ser mer ut til å være relatert til variabel kamaksel på høyre side. Sjekk kabling først og fremst. http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Workshop%20Manual%20L322%20Range%20Rover.pdf Se avsnitt 18.2.42 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Takker! Hvilke kabling er det egentlig jeg skal se på her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Nå skal jeg være litt forsiktig for min kompetanse på denne motoren er lik null. Jeg har aldri satt mine ben i en. Men det jeg tror er at innsugskamakselen på høyre side, 1-4, ikke reguleres slik den skal eller at en eventuell sensor ikke registrerer kamakselens posisjon korrekt. Da blir det feil innsprøytnings- og tennignstidspunkt for disse sylinderene. Jeg skal se om jeg finner mer relevant info, men kan du ikke begynne med å se i manualen jeg linket til. Det kan være så enkelt som en dårlig kontakt på kontakten under reimhjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg så på kontaktene og det ser dårlig ut. I forhold til det jeg googler meg frem til via BMW-sider så slår denne ut når timingen på kjedet er innstilt feil. Jeg tror dessverre ikke det er så enkelt som en dårlig sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.