Gå til innhold

Kjøpt meg Range Rover (L322)!


MariusMorch

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tok litt tid men forhandleren dekker feilene på bilen. Så da er det booket tid hos Sandberg Auto som fikser dette!


Varmeanlegget begynte forøvrig å blåse riktig så varmt etter at jeg kjørte bilen litt hardt opp til 160 km og ned igjen. har blåst varmt og godt siden. Sandberg skal ta en trykktest på kjøleanlegget uansett når han fikser resten.

 

Så blir dette riktig så jilt! Nå gjelder det å finne nye sommerhjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Høres meget bra ut Marius!

Har bestilt oppgradert radio med BT musikk streaming, Aux inngang og mer watt + DVD navi system med 2014 kart. Gleder meg vilt!

 

Oi!

 

Bytter du ut det orginale anlegget, eller oppgraderer du det? Hva har du kjøpt? Hvor mye måtte du ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alt er originalt og oppgradert. Man kan sende inn sin egen bm54 radio og få den oppgradert. Jeg gjorde det andre veien, jeg betaler for en oppgradert og får igjen penger for min når jeg sender den i retur.

Betalte 8000,- for alt, og får igjen 2000,- når han har mottatt min. Bare å få radioen oppgradert hadde kostet ca 3000,- ink frakt til og fra England. Man kan få iPhone tilkobling også.

Wattstyrken øker til 50watt rms og lyden skal bli betydelig klarere og bedre.

DVD navi'en koster 3000,- ink 2014 kart over Europa. Alt er plug and play.

http://www.carphonics.co.uk/landrover.htm

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alt er originalt og oppgradert. Man kan sende inn sin egen bm54 radio og få den oppgradert. Jeg gjorde det andre veien, jeg betaler for en oppgradert og får igjen penger for min når jeg sender den i retur.

Betalte 8000,- for alt, og får igjen 2000,- når han har mottatt min. Bare å få radioen oppgradert hadde kostet ca 3000,- ink frakt til og fra England. Man kan få iPhone tilkobling også.

Wattstyrken øker til 50watt rms og lyden skal bli betydelig klarere og bedre.

DVD navi'en koster 3000,- ink 2014 kart over Europa. Alt er plug and play.

http://www.carphonics.co.uk/landrover.htm

 

Ah, så kult, jeg har vurdert å gjøre akkurat det samme. har mailet med samme fyren. Kan kanskje høre på hvordan det blir hos deg før jeg sender inn mitt? Måtte utsette det til jeg fikk avklart at reparasjonene på min. Veldig spent på hvordan det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fått lest feilkoder på bilen idag etter at den ikke tenner på alle sylindere. Indikerer feil med tenning på sylinder 1 -4.

 

Byttet plugger på fredag og stusset over at det var en del olje på dem. Åpnet opp igjen nå og så dette synet. Er dette nok til å skape feiltenning? Må antagelig bytte topdekselpakning, men før jeg starter på den jobben 2 dager på jul er jeg åpen for input!

 

Se på bilde for å se hvordan plugg 1 ser ut. 20141221_210510.jpg


Fått lest feilkoder på bilen idag etter at den ikke tenner på alle sylindere. Indikerer feil med tenning på sylinder 1 -4.

 

Byttet plugger på fredag og stusset over at det var en del olje på dem. Åpnet opp igjen nå og så dette synet. Er dette nok til å skape feiltenning? Må antagelig bytte topdekselpakning, men før jeg starter på den jobben 2 dager på jul er jeg åpen for input!

 

Se på bilde for å se hvordan plugg 1 ser ut. 20141221_210510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oljen gi problemer må det enten være for at den isolerer pluggen mot gods eller at plugghetta er våt. Ta ut de aktuelle pluggene og gjør rent.

Det er samtidig lurt å sjekke pliuggkablene. De kan skades når man trekker de av pluggen. Er de gamle kan det være greit å bytte dem rent rutinemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut plugger og renset plugg og plugghull. Made no forskjell.

 

Startet bilen med alle fire coiliene på venstre bank ute. Plugget i en og en coil. Ser ut til å tenne delvis på alle fire, noe som utelukker feil med en coil?

 

Har lest feilkoder og fått at den feiltenner på sylinder 1,2,3,4 og P0022 Camshaft control bank 2 sensor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt forsiktig for min kompetanse på denne motoren er lik null. Jeg har aldri satt mine ben i en. Men det jeg tror er at innsugskamakselen på høyre side, 1-4, ikke reguleres slik den skal eller at en eventuell sensor ikke registrerer kamakselens posisjon korrekt. Da blir det feil innsprøytnings- og tennignstidspunkt for disse sylinderene.

 

Jeg skal se om jeg finner mer relevant info, men kan du ikke begynne med å se i manualen jeg linket til. Det kan være så enkelt som en dårlig kontakt på kontakten under reimhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...