Gå til innhold

Land Rover 1991 "One Ten"


aadalen91

Anbefalte innlegg

Da skal vi prøve å lage en prosjekttråd for min nyervervelse. Etter å ha kjørt far sin Discovery 2 i et par år, ble det i dag hentet et nytt Land Rover produkt.

 

Det dukket opp en svart "One Ten".

 

Denne skal etter planen modifiseres litt, i første omgang skal det fikses litt smårust her og der, samt noen nye, større hjul som passer denne bilen langt bedre enn de som står på nå.

Noen anbefalinger på type dekk? Foreløbig plan er 33x12.5x15.

 

Skal prøve å være flink til å ta bilder og oppdatere utviklingen.

 

 

 

1601458_10152102732365973_532587380_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 265
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da var man endelig i gang med gliset! Har blitt enig med meg selv om at Defenderen må få et navn, så det blir avslørt neste gang, bare jeg kommer på et navn:)

 

Tolv timer i garasjen startet med å få ut all elendigheten som fantes, uendelig antall kilometer med kabel, søppel og støvsuging.

Fikk også fjernet litt av interiøret for å så hvor ille fotbrønnene faktisk var.

 

Under utskjøring oppsto det et lite uhell, bremserøret som sitter på høyre side ble kuttet rett av med en sylskarp vinkelsliper:)

Men men, ekstra kosetimer i garasjen.

 

Setene har også blitt fjernet, understellet til setene har blitt pusset for overflaterust. Fjernet batteriet, og fjernet all overflaterust.

Dagen strakk til så jeg rakk å grunne alt.

 

I kveldens siste timer fant jeg faktisk ut at det sitter en dieselbrenner på Defender min, spennende og se om denne lever!

 

 

Til slutt, bilen er ikke veldig pen i "bagasjerommet" samt innvendig på bakdør. Noen gode tips og ideer for hvordan dette kan gjøre kult og litt utradisjonelt?

 

En bestilling fra England skjer nok i løpet av uka med felger og dekk, samt litt annet snacks som det kommer bilder av etterhvert!

IMG_20140107_101718.jpg

IMG_20140107_132638.jpg

IMG_20140107_115753.jpg

IMG_20140107_192442.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra nå :)

 

noe du kunne gjøre i bagasje rommet er å kle gulvet med tre, slik som på eldre pickuper, det kan være fint. å om du ikke bruker ekte tre, finnes det flere typer laminat gulv som både er utrolig slitesterkt, å som ser temelig ekte ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag nummer to i garasjen!

 

Fotbrønnene har blitt montert, grunnet og tektylbehandlet. Lagt opp tre plusskabler frem i motorrom til diverse ekstra utstyr.

 

Vedrørende spørsmålet om bagasjen, ble eksisterende aluminiumsplate brukt på gulvet. Kassene bak ble rullemalt med aluminiumslakk, ikke så værst til en skogsbil.

 

Biler fremstår i dag uten radio/CD-spiller eller noe form for høyttalere, er det noen her inne som har satt inn lydanlegg i en OneTen som har noen gode tips, bilder angående hvordan dette best gjøres? Trenger også et brukende sted å ha en form for spiller som jeg ikke klarer å se en logisk plass til.

 

Bestilling fra England på dekk, felg osv ble også gjort i dag:)

IMG_20140108_174925.jpg

IMG_20140108_174947.jpg

IMG_20140108_181937.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...