Gå til innhold

Joran's defender 130


joran

Anbefalte innlegg

Da skal jeg prøve å samle det jeg gjør i en liten prosjekt tråd.

 

Først ut er et plasti dip forsøk. Har lakkert panser og taket i matt sort plasti dip.

Ble ikke så værts, litt fire and ice look. Her er noen bilder tatt rett etter at maskering er fjernet, skal oppdatere med noen flere når bilen er kommet ut

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dette ser godt ut. Hvilket forarbeide behøvs for plastidipp?

Er det til at få av igjen hvis man fortryder :)

en grundig vask er ikkje dumt, å få det av igjen er relatift enkelt spesielt hviss laget er tykt nokk, eit tynt lag kan det fort bli litt arbeid å få bort,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser godt ut. Hvilket forarbeide behøvs for plastidipp?

Er det til at få av igjen hvis man fortryder :)

Jeg tørket over med rødsprit før jeg lakket, gi bedre heft og holdbarhet, legg gjerne litt tykt på med plast i dip.

Er spent på holdbarheten, og om vinter med kulde, snø og is vil sette sine spor. Hadde vært morro å lakker hele bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i det. Men fint å vite sånn ca. hvor mye som går med på et par flater.

 

Er virkelig spent på holdbarhet i vårt litt ugjestmilde klima :)

Burde jo være lett å "touche" opp litt også, i og med at det er litt røft i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i det. Men fint å vite sånn ca. hvor mye som går med på et par flater.

 

Er virkelig spent på holdbarhet i vårt litt ugjestmilde klima :)

 

Burde jo være lett å "touche" opp litt også, i og med at det er litt røft i seg selv.

 

Ser for meg at det bare er å ta sprayboksen å legge på noen ekstra lag dersom det skulle bli noe striper/hull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med en 130 tråd til! 130 er knalltøft, keep on posting.

 

Synes det så bra ut med plastidip. Er jo en kjempemulighet til å eksperimentere med farger og kombinasjoner med angrerett uten at det koster skjorta. Plutselig er det vel noen i miljøet som har kjøpt sprøyte som kan vandre rundt også.

 

Jeg vurderer å sprøyte aluminiumsdelene sorte. Lurer da, som flere på hvor holdbart dette er når man begynner å slite på det og trå på det feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil, et dette Frode's gamle og dermed også den jeg eide 50% av for noen år siden?

 

Har noen felger jeg har planer om å dippe etterhvert, spent på holdbarheten i norsk saltsørpe

 

Ikke Frodes gamle nei

Jeg lakkert for snart 2 år siden felgene på konas grand vitara, og de er like fine i dag, egentlig helt utrolig med tanke på hva de blir utsatt for av veisalt, spyling mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask og slikt tåler de men jeg kom borti felgen med muttertrekkeren når jeg monterte vinterdekkene, kanskje nok til å ha laget et lite skall av lakken og det fjernet litt av plastidip'n.

 

Ettersom den er litt ru og hefter litt som gummi så får man relativt enkelt merker i den, men kanskje ikke noe mer enn med lakkerte overflater, bare litt annerledes. Samtidig som den da beskytter lakken som er under.

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert ferdig takgrinda og fått plassert spaden, og et søkelys som jeg har hatt liggende, fjernstyrt og med utrolig sterkt lys , (litt gøy :-)

image.jpg

 

Har også i påvente av noe annet montert noen ledlys i front av grinda, så får vi se om det gir greit lys, vist ikke så blir de degradert til arbeidslys.

 

image.jpg

 

Og slik ser den ut nå, skal gi den en lakkrens og litt polering før vinteren kommer.

image.jpg

 

Videre prosjekter er:

- legge opp ledning til vinsje og startkabel tilkobling

- skaffe noen 35" dekk og noen skjermbyggere, får angst av å ha så små hjul :-)

- en liten remap kanskje

 

Har også en vinsj liggende som burde vært brukt.

Vi får se hva tiden bringer :-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...