RonnyS Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg fikk ei fettpresse til jul, men har liten erfaring med slike. Har noen her erfaring med Metabo fettpresse FP 8500? Lurer og på om den passer på luftslangen som følger med ARB-pumpa til sperrene? Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hvorfor vil du den skal passe luftslangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 fordi den trenger luft. Rolf da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Du mener vel om du kan bruke luft fra kompressoren til å operere denne? Det er nok hansen nippel (den mest vanlige). Du trenger bare en overgang fra hva du enn har på kompressoren til denne. Kompressoren må kunne levere nok trykk og menge luft. Fordeler med denne er at du kan pumpe uten å bli sliten og det er enklere å komme til. Ulemper er at du merker ikke om det er motstand i det du fyller med grease så man vet ikke om du har riktig mengde. (Ved mindre man bruker apemetoden og greaser til det tyter i alle retninger.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Blir nok brukt mest til å smøre kryssa på akslene med. Det kan ikke være så store trykket som skal til for å bruke denne.Er det mange andre plasser Defenderen skal smøres? Pressa ligger i boin og jeg er hjemme. Får sjekke kompabiliteten når jeg skal sydover igjen. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Av en eller annen grunn trodde jeg du hadde batteridrevet presse. Er ikke koblet opp på riktig bølgelengde ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Den er rangert 2-10 bar står det. Vanlig arbeidstrykk på arbeidsluft er rundt 8 bar. På defender er det vel bare kryss som trenger denne formen for presse. (Bremsesylinderen på tilhengerdrag om du har har også nytte av denne) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Da blir den store utfordringen å komme seg under bilen. Defenderen er jo veldig lav … for en mann av min størrelse.I gamle dager hadde jo alle gårder en bukk å kjøre opp på, eller smøregrav i garasjen. De dagene er over. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Du har da noen bordbiter liggende og et par ekstra hjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Aha. Så du mener jeg skal trilles inn under? Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Tja,det var jo en mulighet. Hevesett i 10" et annet , kanskje? Eller finne en dyyp grøft og legge den mellom hjulene. Det funket for kompis ved automatkasseskift på van. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Stålkorsett kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 29. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2013 Må vel se om ikke en av farmerene her oppe fremdeles har sin bukk bak løa. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Hei Ronny! Poenget her mtp drift av pressa di er mengde luft i liter den treng. Nippel kan du skifte til det som passer. Er mest truleg 1/4" NPT på pressa. Åssen hu-kopling du har på dine slanger er rein gjettning for oss. Drit forsåvidt i trykket. Luftmengda er ikkje oppgitt. Fritt agitt luftmengde frå ARB kompressorane er temmelig låg, eg trur det blir ei kjedelig langdragen oppleving. Eg kjem vel sjøl til å handle ei 1-hands fettpresse siden det er enklast. Høgda under aksling kan du egentlig greiast regulere med kjøreramper under hjulane om du ikkje vil investere i anstendig jekk & bukkar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) Har prøvd flere utgaver av fettpresser,batteri,luft,220v og manuelle den tiden jeg drev verksted. Da snakker vi om smøring av div. biler per dag. Endte til slutt opp med to typer manuelle fettpresser. Den ene med vanlig hevarm og den andre med enhåndsbetjening. Se på Biltema nummer 20724 og 20723. Fettpressene med strøm og luft ble for kranglete å dra rundt på bilene og mye greier å holde rent på en enkel måte. Den manuelle pressa gikk rett i delevaskeren når den ble for klinete. De manuelle pressene gir bedre følelse med hvor mye og hvor bra du får smurt. Hevarmpressen leverer mer trykk og mengde enn enhåndspressa men er litt klønete å bruke på steder du trenger å styre munnstykket så det holder seg rett på nippelen. Fettpressene får fleksislange mellom presse og munnstykke istedenfor stålrør før jeg tar dem i bruk. Munnstykker slites og kan med fordel byttes av og til. Men bileier osv. blir litt imponert når man fetter med trykkluft eller strøm Endret 30. desember 2013 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Har denne og den funker brillefint. Men var forsiktig for den spretter fort ut det som er av gummitettinger etc. Brukes med andakt og følelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 jeg har en med luft og en enhånds manuel. luft saken henter fett ut av en 50 liters dunk. funkernfintfint. dersom det er nye kryss og hele akslingen ligger på benken bruker jeg den lille manuelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Nå har jeg brukt denne pressa litt, og det fungerer greit med luft fra ARB-kompressoren.Har brukt den på kryssa, og på en nippel tilhørende styrestaget fremme. Jeg må si at jeg rett og slett synes dette er praktisk og kjekt. Fett får jeg i patroner som er enkel å bytte ut. Det fulgte med både rør og fleksibel slange til denne, og jeg foretrekker slangen. Niplene var aldri i linje med muligheten for å komme til med røret. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Kva for ein ARB har du & åssen slandedimensjon bruker du Ronny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Jeg må sjekke hvilken pumpe som står i bilen. Tror kanskje det kan være en CKMP12. Slangen er for dekkpumping som fulgte med pumpa. En slik orange spiralslange. Skal sjekke litt mer når dagslyset kommer tilbake. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Gått noen dager nå, og så dukke denne opp igjen. Det er en ARB CKMA 12 compressor jeg har i bilen. Og fettpressa fungerer fremdeles helt topp. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.