Gå til innhold

lakking


Kroken

Anbefalte innlegg

Har lyst til og sprite opp fronten litt. Fjernet plastkufangeren og har forberedt lakking av grillen. Men trenger gode råd om fargevalg. Støtfanger er jo sort. Ellers er bilen oslo blå. Skikkelig blått vann.

forslag? Dere ser bilde ved siden av teksten her, men nå er kufanger skrudd av.

Endret av Kroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og finne fargenr på bilen. På ett skilt ved radiatoren står det farge 644, men finner ikkje det i noen søking. Er oslo blå en reel farge eller er det bare ett navn som er kommet. Finner ikke noe om jeg søker oslo blue(blå) billakk.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kroken.

 

Du bare kontakter en Lokal forhandler, også sier du at du skal ha ett Kit utbedringslakk Kode 644 Oslo blå, da får du ett kit med en passelig stor boks spraylakk i helt korrekt farge + en boks klarlakk. Det funker og koster noe rundt 300-400 kr.

 

Om det passer best til din grill vet jeg ikke noe om, men hvis det er den fargen som er original på grillen din, ja så passer det helt klart best.

 

Å skeie ut med en uoriginal grill farge... vel du kan kanskje slippe greit unna med en sort variant, alt annet er bare ugreit.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kroken.

 

Du bare kontakter en Lokal forhandler, også sier du at du skal ha ett Kit utbedringslakk Kode 644 Oslo blå, da får du ett kit med en passelig stor boks spraylakk i helt korrekt farge + en boks klarlakk. Det funker og koster noe rundt 300-400 kr.

 

Om det passer best til din grill vet jeg ikke noe om, men hvis det er den fargen som er original på grillen din, ja så passer det helt klart best.

 

Å skeie ut med en uoriginal grill farge... vel du kan kanskje slippe greit unna med en sort variant, alt annet er bare ugreit.

 

 

 

ja det er det som er dilemma. Det er jo orginalt sort pvc. Bilen er oslo blå. Har bare sett på de varianter av griller en kan få til discovery 3. Der er vel både sort og stål , jeg syns grått/stål kunne vært spennende. Bak på bilen står det jo stort discovery med gråe bokstaver. Men forstår skepsis. I verste fall lakke sort igjen.

 

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det siste må være helt greit! Ellers mht farge på grillen... Jeg ville gått for Oslo blue som er bilens farge, men din tanke om å hente opp farge fra andre detaljer på bilen er heller ikke dum! B)

 

Lakkering av plastdetaljer krever et noe annet grunnarbeid enn lakkering av metall. Sjekk hva du trenger av primer og lignende for å få lakken til å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står landrover i grått over grillen ytterst på panseret. Tror kanskje det er en spennende farve og prøve på grillen også. Vi kan ikke alle være like, noen får tråkke litt i salaten.. Noen som vet fargekoden på disse bokstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kufangeren har en grov styrebolt midt på støtfanger og en bolt på hver side som blir skrudd inn i kufanger fra innsiden av støtfanger. Toppen av kufangeren smetter bare under panseret der den er festet kun med en karrosseriskrue Skal få tatt bilder senere.

Endret av Kroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den grå fargen heter noe slikt som - basalt grey -

 

Grillen er ikke det vanskeligste å eksperimentere med, lykke til med testing av farger ;) .

 

Bare du selv er fornøyd, så skal du ikke tenke på hva andre mener, jeg sitter bare her å synser :P .

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...