EspenV Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 God romjul folkens. Oppdaget i dag at RRC`n min hadde market veldig på bakken ved høyre forhjul. Har hatt litt svetting rundt pokalen i lengre tid, men nå er det nok kvelden. Sjekket samtidig olja på diffen, og den var svart og grøtete (På tross av bytte for noen måneder siden). Regner med at fettet har vandret inn i akslingen (hvis dette er mulig?….) Var ingen ulyder når jeg parkerte bilen før juleaften, men merket når jeg skulle bremse ned for å svinge av hjemme at bilen dro veldig til venstre. Regner med at lekkasje da var et faktum, men har nok ikke kjørt veldig lenge med det. Er det noen som har deleoversikt over hvilke pakninger jeg trenger? Og eventuelt har noe liggende på sentrale østlandet en plass? Blir nok trangt å få tak i deler pr. post før nyttår. Bilen er forøvrig en `88 modell RRC med 300 Tdi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Slappt strammet kingboltlager er ofte årsak til simring som ikke klemmer på pokalen. Disse må shimses av og til. Trekker bremsene kan simring mot hjullager være årsaken der, da renner det fett på bremseskiva. Jeg ville demontert og sett og eeretter ringt Eirik w. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Espen, pakkning har eg liggande laus. Men eg er samd med Rolf: Mest ruleg er både kingbolt & mogelegvis pokal anløpt. Kit koster frå ca 70 £ pr side komplett med pokal, lager etc. Jobben er sopass "omfattande" at tar ein seg bryet, då kan ein likefullt gjere fullgod jobb. Ein lekk simmerring kan haldes liv i anten med "One Shot Grease" eller til naud EP-grease. Ikkje idêelt men i nauden................ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenV Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Takk for tips karer. Har vært opptatt med juleaktiviteter i dag, så har blitt dårlig med demontering enda. Fikk derimot tak på EWS og han sendte indre og yttre pakning omgående. Så svarene deres etterpå, så er vel mulig jeg må ha mer deler, men hvis jeg er heldig så har jeg jo da delene jeg trenger. Regner med at det er mulig å se på topp og bunn pinnen om denne er slitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harrymann Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Hvis du har grautete olje på diffen pga grease fra pokal er vel simring som sitter i akslinghylsa moden for utskifting. Eller du har fått vann i diffolja. Tappa en gang 4,5 liter guffe ut av bakaksling pga litt dypvannskylling etter gjørmebading. Men det er vel helst olje og grease som blandes. Så sammen med resten kan du jo egentlig kanskje overhale hele greia.Evnt indre simring hub vil du vel se lekasje med hjulet av. Gjerne drypp på innsiden av dekk, et jævla klin på bremseskjold osv. Simmringen kan du jo skifte i og med at du må av med huben for å skifte den indre simringen i akslingen. Hvis kingbolt er grei, er det vel lettest å kløyve akslingen innerst, ta ut stikkaksling(huben måtte av ja) skifte simmring i akslingen og simmringen rundt pokalen. Kingbolten sjekker du vel ved å jekke opp bilen og bra i hjulet oppe og nede, Sltasje her gir vel ikke slark sideveis.(Tror jeg). Mens du da er så godt i gang kan du jo skifte hjullager i samme slengen (hvis det skulle være nødvendig) eller bare pakke opp lager med ny grease. Puhh blir helt svett jeg. indre simring aksling, pokalsimring, pakning der du kløyver aksling, medbringerpakning, låseskive og skive hjullager Event. simring hub, hjullager, kingbolt(er) og skims og lager (noen sier den nedre skjelden slites), hylomar blue, og tja kanskje det er nok deler. Føy til eventuelle mangler. Nye bolter medbringer? Detta er vel egentlig kurant jobb hvis du bare har dela. Harrymann Endret 27. desember 2013 av Harrymann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenV Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Takk for oppløftende ord Morten ;-) Jekket derimot opp og tok av begge hjulene på dagen i dag. Røkket og dro godt i alle retninger og merket ingen slakk i hvertfall. Får se om jeg får demontert ferdig i løpet av helga og ta en full vareopptelling på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Sett bilen ned. Ta godt tak i hjulet øverst og rykk for alle krefter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenV Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Sett bilen ned. Ta godt tak i hjulet øverst og rykk for alle krefter Blir vanskelig når jeg har tatt av hjulet…... Men takk for tipset. Skal sett på igjen hjulet og sjekke skikkelig Rolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Spiller ingen trille, for du skal uansett demontere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenV Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Det skal jeg, men har brent meg på tidligre at lager kjennes bra ut når man ikke får belastet dem skikkelig, så sikkert ikke dumt å kjenne etter en gang til før jeg river det i filler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.