Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nja julepresangen fra min P38 er jo da.......overoppheting med påfølgende koking. Har vel hatt trykkt høyt trykk i kjølesystemet en stund, samt tap av kjølevæske. Ingen vann i olje, eller olje i vannet. Men derimot eksoslukt av kjølevann, og damp fra eksosen. Har bestilt toppakning sett, men begynner vel å tenke at det muligens er like lurt å få fatt på en brukt Thor.

 

Kjenner noen til en velfungerende Thor, eller har en liggende kjøper jeg gjerne. Andre muligheter og forslag mottas med stooooor takk.

 

God jul og godt nytt år til alle.

Endret av Jon Unstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar av toppene og sjekker nøye. Sprekt blokk er ikke så vanlig, heller ikke nedsunket sylinder liner. Så da vil du komme langt med alle nye pakninger og nye topp-bolter og sannsynligvis må du plane toppene. Samtidlig kan du sjekke slitasjen på rockershaftene( eller bare bytte de først som sist )

Dette er en mye billigere løsning en ny / brukt motor.

Brukt motor - er ikke tiltrekkende i mine øyne. Hvis motorbytte havner på agenda, så blir det motor fra V8 developsment, med topphat liners og crossbolt osv...

 

Lykke til uansett, når det gjelder motor kan du jo kanskje også prøve å få kontakt med - clausen - her på forumet, han har tidligere postet at han har motorer stående.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningssett samt topp-bolter er bestilt, og på vei i posten. Lett med krisemaksimering når man har lest om skrekk scenarioene med blokk sylinder liner. På hva som er skrevet virker det jo til at disse motorene ryker for et godt ord. Har jo bare god ord å si om bilen, og det er viktig for meg å få den på "bena" igjen. Er jo også min daglig bil. Da venter med tålmodighet på pakningssett i posten og så er det bare å hente frem "skru" lysten.

 

 

 

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt på Ebay fra selgeren Shirley9293/ The Gasket Shop. Pris rett i underkant av 1000 kr. Bestilt 12.12, som kjekt å ha deler. Men fikk raskere bruk for det enn jeg hadde tenkt. kom på døren med posten i dag. Blir vel å stå ute i kald garasje å skru i romjulen:-) Bygger din trykk i kjølesystemet? Eller mister den bare kjølevæske? Har lest tråden din.

 

 

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt på Ebay fra selgeren Shirley9293/ The Gasket Shop. Pris rett i underkant av 1000 kr. Bestilt 12.12, som kjekt å ha deler. Men fikk raskere bruk for det enn jeg hadde tenkt. kom på døren med posten i dag. Blir vel å stå ute i kald garasje å skru i romjulen:-) Bygger din trykk i kjølesystemet? Eller mister den bare kjølevæske? Har lest tråden din.

 

 

Hilsen Jon

 

Litt usikker på om jeg skal definere at den bygger trykk eller ikke, men den gjør vel det. Ofte når jeg åpner motorrommet for å sjekke nivået på kjølevannet, så er det ingen ting der før jeg åpner tanken, og da kan den eksempelvis plutselig bli halvfull. Så det er definitivt trykk der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landreas......jeg har både låve og garasje, men foreløpig er de relativt kalde. Planen er jo selvfølgelig å bruke deler av låven som garasje/verksted, er i gang med arbeidet, men det tar tid:-) og vil ha bilen opp å gå før garasje/verksted prosjektet er ferdig:-)

 

 

Alfanatiker.....høres veldig likt ut som på min, håper det holder med pakningssett bytte, er jo også fristende med en "ny" L322 4.4v8:-) jobber med bearbeiding av fruen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Investerte i en dieselvarmer og vips så ble garasjen helt ok å jobbe i, og topp jobb er nå ferdig utført. Bilen bygger ikke trykk, koker ikke men avgir derimot en deilig varme i kupen. Innvendig så motor meget pen ut ikke mye guffe, men lyse lyse brun. Håper den var fornøyd med stellet og er trofast en stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...