Jon Unstad Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Nja julepresangen fra min P38 er jo da.......overoppheting med påfølgende koking. Har vel hatt trykkt høyt trykk i kjølesystemet en stund, samt tap av kjølevæske. Ingen vann i olje, eller olje i vannet. Men derimot eksoslukt av kjølevann, og damp fra eksosen. Har bestilt toppakning sett, men begynner vel å tenke at det muligens er like lurt å få fatt på en brukt Thor. Kjenner noen til en velfungerende Thor, eller har en liggende kjøper jeg gjerne. Andre muligheter og forslag mottas med stooooor takk. God jul og godt nytt år til alle. Endret 19. desember 2013 av Jon Unstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Anbefaler at du tar av toppene og sjekker nøye. Sprekt blokk er ikke så vanlig, heller ikke nedsunket sylinder liner. Så da vil du komme langt med alle nye pakninger og nye topp-bolter og sannsynligvis må du plane toppene. Samtidlig kan du sjekke slitasjen på rockershaftene( eller bare bytte de først som sist ) Dette er en mye billigere løsning en ny / brukt motor. Brukt motor - er ikke tiltrekkende i mine øyne. Hvis motorbytte havner på agenda, så blir det motor fra V8 developsment, med topphat liners og crossbolt osv... Lykke til uansett, når det gjelder motor kan du jo kanskje også prøve å få kontakt med - clausen - her på forumet, han har tidligere postet at han har motorer stående. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Pakningssett samt topp-bolter er bestilt, og på vei i posten. Lett med krisemaksimering når man har lest om skrekk scenarioene med blokk sylinder liner. På hva som er skrevet virker det jo til at disse motorene ryker for et godt ord. Har jo bare god ord å si om bilen, og det er viktig for meg å få den på "bena" igjen. Er jo også min daglig bil. Da venter med tålmodighet på pakningssett i posten og så er det bare å hente frem "skru" lysten. Hilsen Jon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfanatiker Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Kan jeg få spørre hvor du handlet pakninger og bolter, samt hva det kostet? Må nok bestille det samme til min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Kjøpt på Ebay fra selgeren Shirley9293/ The Gasket Shop. Pris rett i underkant av 1000 kr. Bestilt 12.12, som kjekt å ha deler. Men fikk raskere bruk for det enn jeg hadde tenkt. kom på døren med posten i dag. Blir vel å stå ute i kald garasje å skru i romjulen:-) Bygger din trykk i kjølesystemet? Eller mister den bare kjølevæske? Har lest tråden din. Hilsen Jon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Stå ikke ute i kald garasje! Det må da finnes plenty med varme låver/garasjer i Venabygd-traktene? Gjør jobben så hyggelig som mulig. Kanskje det lokale bilverkstedet kan leies billig i romjulen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfanatiker Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Kjøpt på Ebay fra selgeren Shirley9293/ The Gasket Shop. Pris rett i underkant av 1000 kr. Bestilt 12.12, som kjekt å ha deler. Men fikk raskere bruk for det enn jeg hadde tenkt. kom på døren med posten i dag. Blir vel å stå ute i kald garasje å skru i romjulen:-) Bygger din trykk i kjølesystemet? Eller mister den bare kjølevæske? Har lest tråden din. Hilsen Jon Litt usikker på om jeg skal definere at den bygger trykk eller ikke, men den gjør vel det. Ofte når jeg åpner motorrommet for å sjekke nivået på kjølevannet, så er det ingen ting der før jeg åpner tanken, og da kan den eksempelvis plutselig bli halvfull. Så det er definitivt trykk der ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Landreas......jeg har både låve og garasje, men foreløpig er de relativt kalde. Planen er jo selvfølgelig å bruke deler av låven som garasje/verksted, er i gang med arbeidet, men det tar tid:-) og vil ha bilen opp å gå før garasje/verksted prosjektet er ferdig:-) Alfanatiker.....høres veldig likt ut som på min, håper det holder med pakningssett bytte, er jo også fristende med en "ny" L322 4.4v8:-) jobber med bearbeiding av fruen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Investerte i en dieselvarmer og vips så ble garasjen helt ok å jobbe i, og topp jobb er nå ferdig utført. Bilen bygger ikke trykk, koker ikke men avgir derimot en deilig varme i kupen. Innvendig så motor meget pen ut ikke mye guffe, men lyse lyse brun. Håper den var fornøyd med stellet og er trofast en stund fremover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.