Gå til innhold

TÜV godkjenning felger ZU 16x7 ET11 til Defender


Putte79

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg:

 

Kort om saken:

Har hvert til biltilsynet (statens vegvesen) og fått godkjent heving, vinsj, div andre ting.

 

Men fikk feil på felger:

Grunnen var at jeg hadde feil innpress på felgen. På bilen stod det på ZU felger i dimmen 16x7 ET11. Disse har jeg TUV papirer på, leverte disse til personen på biltilsynet. Fikk svar tilbake at dette i ikke var godt nok. Det står ikke i papirene at det gjelder for Land Rover Defender: Han sa at jeg måtte ta kontakt med land rover for å skaffe godkjenning på ET11 innpress.

 

Mitt spørsmål:

Er det noen her som har fått godkjent bil med ZU 16x7 ET11 felger?

Hvordan? Hva hadde du/dere av dokumentasjon?

 

Tar i mott alt av tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt det står at dem er til LR i tuv pappirene jeg har, skal sjekke når jeg kommer hjem. B)


Mange eldre karer på BT vil ikke godkjenne hvis det står på Tysk.


Vet om en som fikk politiet til å oversette et helt tuv dokument på et heisesett til Norsk for å få det godkjent.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig fornøyd med biltilsynet i Trondheim. Leverte en stor bunke med TUV papirer på Tysk, og det gikk helt fint.

 

Er det noen her som har fått godkjent en annen sporvidde enn 1486mm på en land rover Defender?

på et eller annet rundskriv til avdelingene står det at sporvidde anbefales øket om bilen blir hevet. Skal se om jeg finner det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Svein B fra Førde slett med sammen problemen, jeg vet ikke hvordan han fikk løser det til slutt.

 

Glen

 

Løyste problemet ved å selge hjula! TUV dokumentet er verdilaust,er ikkje spesifisert biltypen dei er laga for,kun alternative

dekkdimensjonar som dei er godkjent for.

 

Land Rover Norge var ikkje interessert i dette då det ikkje er ein Land Rover felg!!

 

Mvh,Svein Birkeflet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har 4 stk dekk sett til Defenderen, men ingen med godkjent offset! Alle har større endringer en -7 i forhold til ET33. Lurer derfor på om det er noen som har 4 stk dekk med felg (bør være merket M+S og godkjent dim/innpress) for å låne meg 1 dag i tidlig januar, slik at jeg får dratt nok en tur til biltilsynet.

Helst i nærheten av Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den. Har tenkt litt. Skal prøve meg på denne. Skal i løpet av jula får skrevet en formel klage til dem. Med div begrunnelse. Er jo lov å prøve seg. : ) Kan dokumentere at ZU felgene er kraftige nok. Har div dokumentasjon på andre felger med 8 til 10 i offset som er godkjent for land rover defender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man ber betjenten bruke sin brede erfaring til en skjønnsvurdering, i henhold til oppfordringen i rundskrivet, kan det være håp. Dette for trafikksikkerhetens skyld så klart siden det står at sporvidden med fordel kan bli større ved heving.

 

Tvi,tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hmm.. fikk avslag fra vegvesen på søknad! Men gir meg ikke. : )

 

Fant feil i avslaget, og har klaget. Tar denne saken så langt som jeg må.

 

Vet en ting, og det er at jeg skal ha større dekk enn 235/85/16 og et annet offset enn ET33 på bilen min før jeg gir meg! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...