BjarneY Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei Nå sloknet RR'en min for meg. Måtte ut av innkjørselen og brøytekanten var drøy så jeg har en mistanke om en slange som har hoppet av. Jeg kjørte en liten tur på butikken, 500 meter, og da jeg skulle kjøre hjem så startet den, men sloknet etter bare 30 sek. Starteren går, masse strøm og hører at den jager etter bensin. Teorien er en slange som hoppet av og jeg kan også kjenne bensinlukten komme når jeg prøver å starte den. Så pumpa fungerer tydeligvis. MEN, før jeg legger meg på bakken i skitværet. Bilen hadde stått stille en ukes tid fram til i går kveld og det første jeg måtte gjøre var å fylle bensin. Og det var et tydelig høyt trykk i tanken da jeg åpnet lokket. Den har også vært litt dau på gassen de siste ukene. Er dette noen symptomer som noen kjenner igjen og har en forklaring på? Og når det gjelder tanken og drivstoff, er det nødvendig å "depressurise the fuel system" kun når en må koble på en slange? Hvis det er det da... Takker og bukker for alle gode råd Bjarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det skal ikke bli hverken over eller undertrykk i tanken.Åndesystemer skal sørge for det. Prøv å starte med løst tanklokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjarneY Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 ok, skal teste den, Har sett på verkstedmanualen og det ser ikke ut som om bensinslangene overhode er plassert slik at de kan rives av av noe en kjører over. Filteret og alt er plassert høyt oppe under bilen, så mye annet burde ryke før det. Stemmer det? Men hvis dette systemet er i orden hva kan da stoppe tilgangen på bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Tom tank er å be om vann og gørr i systemet. Is ved gitte temperaturer. Begynn å sjekke bensinfilter nøye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjarneY Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Aldri vært tom tank og nå er det pluss 6 grader. Men skal sjekke filteret også om hvis jeg ikke finner noen rene brudd. Takk for tipsene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) "det første jeg måtte gjøre var å fylle bensin." Leste den som tom tank eller nesten. Du kan jo koble av slange foran på motoren og se om fuel kommer. Endret 10. desember 2013 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Tett filter, sprukket bensinslange, bensinpumpen "pleier" å ruste i stykker ved utløpet på toppen (anbefales å smøre inn rundt røret med grease) Ellers sto jeg mange timer og ventet på NAF en nyttårsaften i ungdommen og duden fra NAF tømte kondensfjerner på tanken og bilen hakket seg igjennom noen ispropper og så var jeg igang på 5 minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjarneY Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Tanken var nok ikke tom, men jeg skulle kjøre et stykke så fylte opp. En tørst frue dette Skal teste kondensfjerner også, eller sette det på diagnoselisten og se hvor langt jeg kommer. Tror ikke det er tanken. Den ble skiftet for et par år siden og burde være helt fin. Det nok bare å vente på litt dagslys og begynne å lete. Supre tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThomasF Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 På P38 i alle fall er det normalt med trykk i tanken, diskutert bla. her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4.6Rune Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Bruker man kondensfjerner på injection? Er det ikke gassermotor man skal bruke det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Hvor blir det av vannet i tanken på injectionmotoreer da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Hvor blir det av vannet i tanken på injectionmotoreer da? Det er ein ikkje uvanlig modifisering å bygge om til vassinjeksjon i brenselkammeret............. mykje truleg eit stygt sidespor for TS, men sidan det blei spurt......... lar kjemien i dette ligge Start med dei grunnleggande tingane som pluggar, luft & brensel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BjarneY Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Og etter noen dager i årets sureste vær så var det til slutt pluggene. 7 av 8 var mer eller mindre gåen. Tre dager i sur vind og regnvær på en parkeringsplass med lite lys var nok så Anders på Landbruksverkstedet på Nesna er god og ha. Full av kunnskap og ingen dyre teorier før det billige er utelukket. Ikke bare starter den, den har fått ihvertfall 50 gamper mer kan det virke som og går rent og fint. Fikk skiftet olje og når den først sto og fikk gått gjennom luft og bensinsystem som er i godt stand. Men oppdaget en liten lekkasje fra gearkassen, så nå blir det regelmessig peiling og påfyll til jeg kommer meg i en varm garasje. Orker ikke å fryse fingrene av meg mer i år. Takk for alle tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.