Gå til innhold

Mørkt i dash


mmusat

Anbefalte innlegg

Hej

 

Patienten ær en 110 Defender TD5 fr 2003.

Startade bilen och vred på lysbryter och allt var mørkt i dash och i alla knappar.

Startade bilen dagen efter och lyset var tillbaka i knapparna men inte i dash.

Har någon tips om vad det kan vara som orsakar detta?

 

På førhand Tack

M

Endret av mmusat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje slitasje i tenningslås?

 

Jeg har hatt samme problem selv som varte noen dager. Plutselig virket alt som før.

 

Har du prøvd solid bannskap med trusler om hugging og innkjøp av toyota?

:D Bannskap ja men Toyota vill jag inte ha ænnu!

Kan det være en dårlig jording. Det er to konnektorer bak instrumentpanelet. Skru løs panelet og prøv å rigge litt på de og se om ikke det hjelper. Det er bare to- tre skruer i hver ende.

Tack før tips! Det ska jag prova!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hej igen LR folk!

 

Lyfter denna då jag fortfarande inte har lys i instrumenterna.

Garanterar att alla sækringar ær hela. Flera ting som går på samma sækring och de ær OK, ergo inte problem med sækring!

Har tagit av instrumenterna och nær jag måler så ær pærer OK, men de får inte strøm.

 

Otroligt frustrerande.

 

Mvh

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe liknende problem på min forrige Defender, lys i instrument var borte og park lys / baklys en side.

Oss meg lå feilen i sigaret-tenner

Har inte problem med cig lighter! Så det kan inte vara det!

En sak till jag har funnit ut ær att om jag slår på Hazardlights knappen så ær det inte rød blink i knappen.

Men allt annat ær OK.

 

Mvh

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har svartnet hos meg også. Har ikke rukket å åpne enda, men jeg skal teste nødblinken.

 

Oppdaterer når jeg får sett på det. Har ikke kjørt den på over to uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har svartnet hos meg også. Har ikke rukket å åpne enda, men jeg skal teste nødblinken.

 

Oppdaterer når jeg får sett på det. Har ikke kjørt den på over to uker nå.

Inte ont menat men jagær glad att det har svartnat hos dig också Kjartan! blush

Med det menar jag att du kanske finner detta ut før jag sliter mig i håret nu!!!!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan se på tegning 46 (s. 77) så er instrumentene adskilt fra bryterlys ellers. Start i en ende og mål deg fram til strømmen forsvinner.

Å finne alle koblingspubktene (header nummer ditt-og-datt), derimot, er ikke like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan se på tegning 46 (s. 77) så er instrumentene adskilt fra bryterlys ellers. Start i en ende og mål deg fram til strømmen forsvinner.

Å finne alle koblingspubktene (header nummer ditt-og-datt), derimot, er ikke like lett.

Tack Marius!

Denna ska jag kika på!

Kanske jag finne felet innan Kjartan!

 

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Marius!

Denna ska jag kika på!

Kanske jag finne felet innan Kjartan!

 

Mvh

Marius

Da hadde jeg også blitt glad!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått feilsøkt så mye, men har kjørt bilen og konstatert at nødblinken virker, mens park/baklys høyre side mangler. Mao, jeg sjekker sikringer før jeg fortsetter. Ser ikke ut til å være samme symptomer denne gang Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått feilsøkt så mye, men har kjørt bilen og konstatert at nødblinken virker, mens park/baklys høyre side mangler. Mao, jeg sjekker sikringer før jeg fortsetter. Ser ikke ut til å være samme symptomer denne gang Marius.

Nødblinken fungerar hos mig också, men det som inte fungerar ær lyset i nødknappen.

Jag tror att felet kommer från huvudstrømmbrytaren. Ska bestælla en ny idag.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...