Jump to content
LRforum
Jabra

Lurer på om jeg ikke har gjort århundrets dårligste handel.

Recommended Posts

Oppført seg ryddig er vel å ta i. Jeg leverte tilbake bilen den 12. Desember. Den 14. Desember lå den ute til salgs på finn.no. Teknisk sett eide vi bilen frem til torsdag da vi Olsen bil fikk del 2 av vognkortet. Kopi er levert Biltilsynet. Så begrepet mitt og ditt har de et noe diffust forhold til.

For sikkerhets skyld fylte jeg inn kjøper i vognkortet slik at vi ikke blir stående igjen som selger av denne bilen.

Torsdag den 20. Februar får vi pengene tilbake. I to mnd har jeg vært uten bil og muligheten til å skaffe meg noen ny. Lovnader og løgner på løpende bånd fra MR Olsen selv var det jeg ble presentert når jeg tok kontakt.

Jeg vet at de to forsikringsselskapene jeg har snakket med i denne saken. Har tatt en prat med de, så det er jo mulig det er litt av grunnen til at det har drøyd med pengene. Eller så er det dårlig med penger i kassa, så den måtte selges før de kunne gjøre opp for seg. Uansett jeg er ferdig med denne saken for min del, om det ikke skulle dukke opp noe i ettertid.

Å annonsere bilen før pengene er tilbakebetalt er utrolig frekt. Det er ikke ryddig opptreden.

Å advare mot bilen er greit, men det triste er holdningene til bilselgerne. Om din historie gjenspeilet deres holdninger vil vi nok høre flere triste historier fra bilkjøpere, uansett om det er LR eller ikke.

http://www.abcnyheter.no/motor/2017/01/30/195274022/550-biler-levert-til-opphogging-na-jakter-de-flere

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/konkurs/rydder-opp-etter-bilkonkurs-hundrevis-av-biler-til-opphogging/a/23911099/

"Innehaver av Olsen Bil er siktet for korrupsjon, bedrageri og dokumentfalsk. Han har sittet varetektsfengslet siden 1. desember."

Edited by KennethA

Han er sluppet løs nå da. Bankene henter ut verdiene og boet får vrakpanten for flere hundre biler. Det blir nok noen ulykkelige bileiere når vegvesenet har ilagt bruksforbud på biler som er fikset opp på verkstedet.