Gå til innhold

Lurer på om jeg ikke har gjort århundrets dårligste handel.


Jabra

Anbefalte innlegg

Da har selger gått med på å heve kjøpet, og jeg venter bare på å få pengene tilbakeført på konto.

Alt i alt har dette vært en lærerik opplevelse. Vet at jeg heretter ikke skal stole på forhandlere, og sjekke ut bilen mye grundigere enn

Jeg gjorde med denne. Det som kalles full dokumentasjon og servicehistorik er ikke alltid det det ser ut som. Jeg kommer til å kontakte tidligere eiere ved alle bilkjøp heretter. Til jeg har fått pengene på konto forblir resten av historien min. De som åpent har søkt etter D3 her på forumet har blitt varslet om hvilken bil det gjelder på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja den kom ganske raskt ut på Finn igjen.

Bra det løser seg. Selv om det kanskje tok tid og har vært frustrerende

 

B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dette bilfirma tørr og legge den ut igjen så raskt. Ingen kommentarer angående feil og mangler, eller brent el, anlegg.

Har du skrevet under på omtregistrering før penga er på konto? Håper bare at de .. er der alt for din skyld. Men du ikke har gått lei av D3 etter alt du har gjennomgått. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så man får lyst å sende mld til selger å spørre om hvorfor han ikke opplyser om tidligere skader etc....

hm ....

 

Hadde alle her på forumet gjort det, hadde han kanskje skjønt tegningen og satt ned pris? kem vet

 

Er kanskje ikke alle potensielle kjøpere som sjekker opp forumet og leser seg opp på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firma som selger biler har vel ikke tenkt å beholde bilene selv. Normalt at de legger de denne ut for salg på nytt raskest mulig.

Vi får nå bare håpe de nå har forstått at de må opplyse eventuell ny kjøper om hva han får. De har nok ikke lyst på heving av kjøpet en gang til.

De ser nå også ut til å ha latt kjøper få heve kjøpet uten alt for mye styr.

Det er også fritt fram å forlange hva man ønsker for en bil , ingen er jo nødt til å kjøpe..

 

Jabra: Lykke til med kjøp av en annen D3, det er mange gode biler og få kjøpt til lave priser nå om dagen så dette går bra.

En "eldre" bil slik som en D3 bil kan ofte lønne seg å handle privat rett fra en bilentusiast selv om du ikke får garanti. Bilen blir ikke bedre selv om den står i et fint lokale hos en merkeforhandler , men kostnadene hvis noe skulle gå galt kan jo bli lavere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv av den oppfatningen at det mange ganger er de dårligste bilene som går til forhandler. (sikkert ikke alle som er enige i det, men altså min oppfatning)

De bilene en privatperson ikke selv vil selge nettopp fordi der er diverse feil, mer eller mindre skjult som om det opplyses om, så vil ingen kjøpe. Ofte så forsvinner også mye av kunnskapen om den aktuelle bilen når den går via en forhandler, eller en hvilken som helst tredjeperson for den del. Det blir liksom litt sånn, se hvor fin bilen er, og se den lange utstyrslista og bla bla. Begynner en å spørre om historikk så vrir de seg unna med alskens krumspring. Og i det øyeblikket en har kjøpt og vil påpeke noe så er de flink med å si at det burde du ha forstått, det sa jeg, og det kan dessverre ikke jeg ta på meg ansvar for etc.

 

Men altså, en 6-8 år gammel bil vil ha feil og det må en ny kjøper liksom legge inn i regnestykket sitt. Det som er umåtelig kjiipt er når feil blir tildekket...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen så veldig flott ut da Jabra var på besøk hos meg, veldig leit at den har en slik historikk bak seg. Som Fjellrev skriver at kunnskapen/historikken til den aktuelle bil blir borte når den blir solgt til forhandler og ikke privat kjenner jeg godt til. Min D3 ble solgt til en forhandler som solgte den videre til et holding firma som igjen solgte den til meg. Heldig hvis for meg fant jeg vognkortet til bilen med privat personen som solgte bilen. Det lå en haug med kviteringer og verksteds skjemaer over alle ting som var gjort med bilen. Jeg leste igjennom alle pappirene nøye for å få en hvis begrep om hva bilen har vært igjennom. Ser at den har vært mange ganger hos Mekonomen med igjentatte feil som har blitt rettet på og rettet på. slo opp på 1881 og fant nummeret til forige eier. En hyggelig kar fra Horten. de 5 min jeg brukte på å snakke med han ga meg mere opplysninger en alle pappirene som lå ved bilen. Fikk navnet på forhandleren som hadde kjøpt bilen og snakket litt med dem. De hadde gjort en del med bilen fikk jeg besked om. og de lurte på om jeg hadde kjøpt bilen. Med juga kors bak ryggen sa jeg ja. og at jeg lurte på i detalj hva de hadde gjort vasket bilen inni og utvendig, tatt en "rask" sjekk av bilen og fant ingen betydelige feil ved den. Forige eier opplyste meg om at han solgte den for 180 tusen. så jeg spurte om hvor mye de hadde solgt bilen for til dette holding firmaet, joda 200 tusen. Reiste så innom dette holding firmaet og spurte om pris og historikk på bilen.. De skulle ha 250 tusen for den, cc virka ikke, varme i setet funka ikke og feil på luft fjæringer av og til. Jeg spurte hvem de hadde kjøpt bilen av og hvor mye de måtte betale for den. fikk et prakt eksemplar av et svar at det husket de ikke. Jeg la fram tallene og fakta om bilen. Da ble det veldig mye Tja og jo og kanskje det. lurte på hvorfor de skulle tjene 50 tusen på denne bilen for at de hadde gjort var å bruke bilen litt, vaske den utvendig og innvendig, for det så jeg bevis på på innsiden av front ruta. avtrykk av skallen i glasset. så 50 tusen for en innvendig og utvendig vask var vel någet i overkant. så summa summarum kjøpte jeg bilen for 200 tusen.

 

Så ting er ikke altid som det ser ut til å være..

 

Håper det blir en annen D3 på deg og familien som har en laaaaaaangt hyggeligere fortid

 

P.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper bil av firma, etter test og verkstedhistorikk, og forrige eier er kontaktet..

Full garanti av seriøse aktører er trygt. Test / verkstedhistorikk sier litt om vedlikeholdet, og en prat med forrige eier synes jeg er helt greit.

Har ikke tid og råd til å la være.... er det tvil, aldri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det samme som 1st D3`n eg så på i bergen før jul.... Vare bil 07 mod.

Virket grei med 1st inntrykk. LÅnte den 1 times tid, og det første som slo meg var at Girvelger gikk veldig tregt.

Sjekket med en kompis på NAF. Som kom opp med lang liste da den hadde vært inne på takst der.

Visste seg at det hadde vært mye galt med bilen. Som f.eks omtrent alt i dashbord hadde vært dødt, feilmld. etc.

Skade på panser og en dør... lett kollisjons skadet?

Uansett så fikk eg dårlig feeling med den bilen, spes utfra prisen.

det var seff en del små skader på interiør bak etter varebil bruk.

 

Bilen var fortsatt til salgs sist eg sjekket, da med redusert pris, og hos privat. Var hos forhandler da eg så på den.

Kunne nok kjøpt bilen, da den var bra utstyrt, men ikke til prisforlangende dengang.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har vi fått tilbake pengene etter å ha purret siden desember. Det som gjenstår nå er å få tilbake regavgiften fra tollvesenet.

Bilen det er snakk om er denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45752903&searchclickthrough=true

Bilen er så vidt jeg vet solgt til en oppkjøper. Reg nr er RJ 38642 så vet dere det. Regner med at flere kjente igjen forhandleren ved bilde tidligere i tråden. Slik jeg har lært forhandleren å kjenne, så er det penger å tjene på å kjøpe opp skadebiler for deretter å fikse de, lage en annonse på finn og utelate alt annet enn positive ting om bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........ så er det penger å tjene på å kjøpe opp skadebiler for deretter å fikse de, lage en annonse på finn og utelate alt annet enn positive ting om bilen.

 

No vil eg ikkje kaste meg med på "generaliseringsvogna" då eg har vore i begge ender av "kjøp vs salg frå forhandlar" biten

Biten er siterer her er imidlertid ikkje ukjent & det er ein del firma som lèv godt av dette uten at varen dermed er direkte dårlig.

Pr idag veit egderimot heilt konkret om 1 stk raud D2 på finn.no som fortjener samme merksemd & har vore "vrak".....

 

Utifrå det eg har lest her tykjer eg forhandlar har opptredd ryddig & greit. Kjøpar har blirdt holdt nær økonomisk fri for skade.

Eg ynskjer deg lukke til med vidare bilvalg, anten D3 eller noko anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrepet "ryddig & greit" kan åpenbart defineres på ulike måter...

 

Kunden har fått åtende pengane sine seier han kva vil du meir?? :huh:

Kandis-sukker & blom?? :wacko:

 

Utan å meine JABRA med dette, så er det enkelt & greit ein del kundar ein IKKJE ønske å tilfredstille heller...ISAK excl

Om behovet for dette er der, kan eg sikkert spa fram ein høveleg tråd & to ;) ref "name & shame".. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det tydelig; forhandler har opptrådt så LANGT unna ryddig og greit som overhodet mulig. Når de presterer å selge en kondemnert bil uten å dokumentere dette for då å bruke flere mnd på å heve kjøpet og føre penger tilbake, så skulle forhandler fått en bot på 50 000kr. Bare for å sikre seg at vedkommende ikke gjør dette en gang til.

 

Useriøs forhandler rett etter boka.

 

Mer er det ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kunden har fått åtende pengane sine seier han kva vil du meir?? :huh:

Kandis-sukker & blom?? :wacko:

 

Utan å meine JABRA med dette, så er det enkelt & greit ein del kundar ein IKKJE ønske å tilfredstille heller...ISAK excl

Om behovet for dette er der, kan eg sikkert spa fram ein høveleg tråd & to ;) ref "name & shame".. ;)

Litt usikker på hva du egentlig mener eller vil frem til Jefe. Men hvis du synes den aktuelle forhandleren har oppført seg ryddig og greit ut fra det man kan lese i denne tråden skal jeg garantert ikke kjøpe bil av deg. Eller, jeg vet jo ikke hva du heter så det kan jo være du klarer å lure meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...