Gå til innhold

En til med startvansker...


Tomm Wiik

Anbefalte innlegg

Heisann!

I serien av tråder med dette temaet, så ble det plutselig min tur...

Jeg har hatt ett par tilfeller der glødelampen ikke har tent, og bilen ikke ville starte. Men stortsett har jeg bare måtte vri om nøkkelen ett par og tjueganger så ordner det seg. Det er ikke noe fast intervall mellom hver gang. Men nå vil den bare ikke. Den gløder ikke, jeg hører ikke pumpa. Men det kommer strøm til radioen og lys. Det har også hent 3 ganger at jeg, ved ulik rpm, har sett motorlampen blinke et millisekund og motoren "stopper" og så går den som vanlig. Jeg tror jeg har sjekket alle relevante sikringer. Kan det være ett reelle, startsperre eller lignende? Takker på forhånd for hjelp :-)

Bor nær Vestby hvis det er noen som tilfeldigvis er i nærheten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min Defender TD5 år det er kaldt.

Raskeste løsning har vært å gi den et slag meg Maglight'en i setekassa under passasjersetet. Da starter den med en gang. Alternativet er å åpne setekassa, og drive med litt "håndspåleggelse", dvs., rugge litt i ledningene.

 

For meg virker det derfor som om det er dårlig kontakt et eller annet sted i releene, eller noe annet av det elektriske under setet.

Etter en grundig gjennomgang av de elektriske delene under setet, der jeg tok ut og satte inn alle releer, og sprayet litt med sånn der "elektro spray", så virket den fint fra mars til november, men nå må jeg nok ta en ny runde, for den har begynt å bli litt lunefull igjen.

 

Jeg ser fram til at kloke hoder på forumet kommer med en "endelig løsning" på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være kontaktfeil i el.del tenningslås også.

Men det er mulighet for endel flere feilkilder også.

Ta en del av gangen og legg hånden på neste gang,TLT.

Når bilen starter vet du hvor feilen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...