Gå til innhold

Ny motor i defender 90


Bakken

Anbefalte innlegg

bare å smøre seg inn med ATF DIII....

SVV kan bruke rikelig med tid på å svare på slike spørsmål, mener de har 2 måneder på seg til å svare. Da kommer de sikkert til å be om mer dokumentasjon :)

Det finnes eksempler på biler godkjent med 4 og 5 gangen av orginal effekt, men de jeg har snakket med har ikke fått det til ved å spørre om lov ;) Dokumentasjon, Dokumentasjon, Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon og SIST, Men ikke minst, Dokumentasjon.

 

Nå åpnes det jo snart for amatørbygde biler, det kan være det vil være enklere og billigere.

Jeg er fan av stor motor, uansett, men det høres egentlig ut som at en Bowler Tomcat/eller et eller annet annet, bygd etter amatørbygge loven vil være løsningen.

 

En Defender er alt typegodkjent som den er, vanskelig å endre den typen godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ganske snart et svar som stort sett er et standardskriv. Der ber de deg dokumentere diverse ting, og greier du det så er du på god vei.

 

Men, jeg er vel ikke så veldig overbevist om at dette blir enkelt nei. Du må kunne bevise at bilen tåler kreftene og stort sett stoler tilsynet bare på originaldokumentasjon. Det skal vel noe til at Land Rover Norge utsteder et papir som sier at dette er helt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakken frå Bakken bil?

 

Du kan vel gjere som SS performance gjer med sine div kreative BMW bygg- forevisning etter avtale med einzelabnahme frå TÜV. Ikkje gratis, men det er vel ikkje det som er poenget heller ?

Nei, er fra stavanger.

Jeg får prøve og se hvordan det går. Er veldig gira på og få godkjennet en defender med 525hk, er ikke så mange av de i Norge :) Takk for god respons folkens :D

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke mulig å få defender med v8 orginalt?

 

det måtte uansett være bedre å gå for en 70talls v8 med kasse fra tiden der motorene var tunet ned i effekt pågrunn av bensinkrisen. vekt/hk differeansen blir kanskje mindre?

deretter kan mann jo bytte ut alt utenom blokka og få 800hk om mann vil. vil sikkert være billigere også :P Summit har det du trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neale hos rakeway har et poeng om Chevrolets LS aluminiumsmotor som er vanskelig å komme utenom.

 

“It´s 1” wider, it´s 1” higher, but it´s 1” shorter and only 10 kg heavier than the Rover V8, and get twice as much power out of it for less money, and it works”

 

Ny motor kan man få for 50000,- og oppover, avhengig av oppbygging. Brukt "overhalt" fra 10000,-

Skal man få like mye ut av Rover V8 flyr tusenlappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...