Bakken Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hei, noen som vet hvordan det er og får godkjent en defender med ein corvette motor på 525hk i defender? Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Aner ikke men høres råtøft ut!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det er like enkelt som å få godkjent rundballespyd og frontlaster registrert på kjørbare langrennski. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det er like enkelt som å få godkjent rundballespyd og frontlaster registrert på kjørbare langrennski. +1 Men, helt sikkert ikke umulig, du kurerer det meste med penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Har sendt mail til vegvesenet som godkjenning. håper de svarer snart. sendte inn 21/11-13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 bare å smøre seg inn med ATF DIII.... SVV kan bruke rikelig med tid på å svare på slike spørsmål, mener de har 2 måneder på seg til å svare. Da kommer de sikkert til å be om mer dokumentasjon Det finnes eksempler på biler godkjent med 4 og 5 gangen av orginal effekt, men de jeg har snakket med har ikke fått det til ved å spørre om lov Dokumentasjon, Dokumentasjon, Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon,Dokumentasjon, Dokumentasjon og SIST, Men ikke minst, Dokumentasjon. Nå åpnes det jo snart for amatørbygde biler, det kan være det vil være enklere og billigere. Jeg er fan av stor motor, uansett, men det høres egentlig ut som at en Bowler Tomcat/eller et eller annet annet, bygd etter amatørbygge loven vil være løsningen. En Defender er alt typegodkjent som den er, vanskelig å endre den typen godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Twisted bygger en nå med LS-motor og automat. Rakeway lager delene som skal til. Reportasje fra Rakeway i meste 4WD .... Redaktøren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Engelskmennene har mer lemfeldig omgang med EU-regelverk enn det vi har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Det bygges mye rart som blir godkjent, som en del biler i Gatebil-miljø, som er direkte overmotorisert. Da kan det være håp for en undermotorisert Defender også...kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Bakken frå Bakken bil? Du kan vel gjere som SS performance gjer med sine div kreative BMW bygg- forevisning etter avtale med einzelabnahme frå TÜV. Ikkje gratis, men det er vel ikkje det som er poenget heller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JefeDeMaquinas Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Dette er fullt mogeleg. Legalt & det blir dyrt! Om ein Defender er utlagt for den type effekt er ei heilt annan sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Du får nok ganske snart et svar som stort sett er et standardskriv. Der ber de deg dokumentere diverse ting, og greier du det så er du på god vei. Men, jeg er vel ikke så veldig overbevist om at dette blir enkelt nei. Du må kunne bevise at bilen tåler kreftene og stort sett stoler tilsynet bare på originaldokumentasjon. Det skal vel noe til at Land Rover Norge utsteder et papir som sier at dette er helt greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 26. november 2013 Forfatter Del Skrevet 26. november 2013 Bakken frå Bakken bil? Du kan vel gjere som SS performance gjer med sine div kreative BMW bygg- forevisning etter avtale med einzelabnahme frå TÜV. Ikkje gratis, men det er vel ikkje det som er poenget heller ? Nei, er fra stavanger. Jeg får prøve og se hvordan det går. Er veldig gira på og få godkjennet en defender med 525hk, er ikke så mange av de i Norge Takk for god respons folkens Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 er det ikke mulig å få defender med v8 orginalt? det måtte uansett være bedre å gå for en 70talls v8 med kasse fra tiden der motorene var tunet ned i effekt pågrunn av bensinkrisen. vekt/hk differeansen blir kanskje mindre? deretter kan mann jo bytte ut alt utenom blokka og få 800hk om mann vil. vil sikkert være billigere også Summit har det du trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Neale hos rakeway har et poeng om Chevrolets LS aluminiumsmotor som er vanskelig å komme utenom. “It´s 1” wider, it´s 1” higher, but it´s 1” shorter and only 10 kg heavier than the Rover V8, and get twice as much power out of it for less money, and it works” Ny motor kan man få for 50000,- og oppover, avhengig av oppbygging. Brukt "overhalt" fra 10000,- Skal man få like mye ut av Rover V8 flyr tusenlappene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Dere har gode poeng. Har ikke kjøpt meg motor enda. Vill vente og se hva vegvesenet sier. Så får jeg prøve og få tak i den dokumentasjonen jeg trenger. Krysser fingrene for at dette går fint:-) Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Motor er en ting, men hvilke andre oppgraderinger vil du gjøre for ikke å kjøre i hjel deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Bremser, akslinger og girkasse er det jeg kommer på i farten. Skal ha roll cage på defen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Den der er rå. Defender icon rs 90!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlie Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Hva slags girkasse hadde du tenkt deg? Vet patrol kassene fungerer bra med ls1 og ls 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Blir ikke permanent 4x4 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Er ikke sikker om jeg skal gå for 4x4 eller bare bakhjulstrekk. med patrol girkasse for jeg vell 4x4? Synes det blir feil og ha en defender uten 4x4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.