Gå til innhold

Brekk sitter fast på LR3 2006 mod.


Tom C

Anbefalte innlegg

Hei igjenn!

Nytt problem, brekket løsnet ikke når jeg trykket knappen ned for å løsne det og ikke når jeg forsøkte å "kjøre" det av. Det kom opp en melding som ba meg om å trykke inn bremsepedalen samtidig som jeg trykket ned knappen som løsner brekket. Da fungerte det. Etter det må jeg gjøre det hver gang jeg har satt på brekket. Har noen hatt samme problemet så takker jeg for svar om hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min er det to måter å få av brekket på:

1) bare begynne å gi gass (kjøre) så går brekket av (men det vil ikke gå av uten at man gir gass)

2) tråkke på bremsen samtidig som knappen trykkes ned.

 

Det kan være du må "bedde inn" brekket på nytt. Det finnes en oppskrift et eller annet sted på forum her på det.

 

Prøv brekket som "nødbrems". Dra i knappen f.eks i 20 km/t og hold den opp. Da skal det komme melding i displayet og bilen stopper raskt.

 

Her er prosedyren for "Bedding in":

 

Electronic Parking Brake (EPB) Shoes - Bedding In
This procedure must be carried out if new parking brake shoes are fitted, new rear brake
discs are fitted or if the vehicle has been mud wading for more than 50 miles.
1. Switch engine ON.
2. Apply the footbrake 3 times within 10 seconds and hold applied after the third
application.
3. Apply the parking brake 4 times and release it 3 times within 10 seconds to enter
‘Service Bedding In Procedure Mode’.
Note: The ‘Service Bedding In Procedure Mode’ will remain active until the next
ignition cycle or until the vehicle speed exceeds 31mph (50km/h). If it deactivates,
repeat steps 1-3 to re-activate ‘Service Bedding In Procedure Mode’.
4. Conduct 10 stops from 19 - 22mph (30 - 35km/h) to bed-in the parking brake
linings.
Note: The parking brake force will be increased to the dynamic maximum as long
as the switch is held in the applied position.If the switch is released then the parking
brake will be released.
Caution: The EPB must be allowed to B) between each application. The
EPB can be cooled either by driving for 500 yards (500 metres) at 19 -
22mph (30 - 35 kmh) or by remaining stationary for 1 minute without
activating the parking brake switch.
Endret av engebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...