WelshViking Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Kupevifta ser ut for å ha tatt kvelden. Ingen luft ut i kupeen. Virker som spjeld fungerer inne i dashbordet. Sjekket feilkoder og får feilkode 21 og 22 på styrepanelet. Sikring #7 under rattet er ok. Blir nesten for kaldt å bruke bilen og rutene dugger fort innvendig. Noen som har noe tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Det skal være måte å resette kontrollenheten, men husker ikke hva en skulle trykke på. Kanskje noen andre eller google vet. Frontruta kan du vel klare å holde duggfri med varmetrådene, men kulda blir det verre med. for ta på et ekstra lag ull. her er litt om probemet: http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/121946-air-con-fault-code-21-22-sunlight-sensor.html eller her http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=152283 Lykke til LOH Endret 21. november 2013 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøtta Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 På min DII var kontakten inn til viftemotoren brent. Satte på ny kontakt og alt vell. Vifta ligger under sparkeplate på passasjersiden. Ola Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WelshViking Skrevet 11. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2014 Har i lengre tid forsøkt å finne ut hva dette kan være. Følgende er utført av feilsøking/-retting: Byttet transistorpakke. Dyr del uten å bli noe bedre. Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter i motorrommet. Her ryker F5/40A, men finner ingen feil. Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter under rattet. Hatt ut og sjekket viftemotor. Går for fullt på 12V og trekker ca. 20A. Har en av få biler i Norge med AC-aggregat bak i bilen, så det blir litt avkjøling når jeg bruker det. Men skjønner ikke annet enn at det må være noe i ledningsnettet som forårsaker dette. Begynner å bli stressa med tanke på at bilen skal på ferietur 20. juni og vurderer å sette den på verksted for å få det fiksa. Noen med gode råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Tjuvkoble inn på vifta/motstandspakka med egen bryter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezzie Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Ta strøm direkte fra batteri inn til kontakten under hanskerommet. Da skal den gå på fullt. Gjør den ikke det er det viftemotor. Går den på kan det være alt fra kontrollpanel, svidde kontakter, feil på motstandspakke, ledningsbrudd - ja mye rart. Jeg slet lenge med å finne ut av mitt. Viste seg å være sikring FL4 / 100A i motorrommet som forsyner sikringer 6 og 7 under rattstamme. Sikringen var OK, men overivrig tiltrekking av tidligere eier hadde gjort at beina buklet oppover og ga lite kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.