Gå til innhold

Død kupevifte - D2a


WelshViking

Anbefalte innlegg

Kupevifta ser ut for å ha tatt kvelden. Ingen luft ut i kupeen. Virker som spjeld fungerer inne i dashbordet.

Sjekket feilkoder og får feilkode 21 og 22 på styrepanelet. Sikring #7 under rattet er ok.

 

Blir nesten for kaldt å bruke bilen og rutene dugger fort innvendig. Noen som har noe tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være måte å resette kontrollenheten, men husker ikke hva en skulle trykke på. Kanskje noen andre eller google vet.

Frontruta kan du vel klare å holde duggfri med varmetrådene, men kulda blir det verre med. for ta på et ekstra lag ull.

 

 

her er litt om probemet: http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/121946-air-con-fault-code-21-22-sunlight-sensor.html

 

eller her

 

http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=152283

 

Lykke til

LOH

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har i lengre tid forsøkt å finne ut hva dette kan være. Følgende er utført av feilsøking/-retting:

  • Byttet transistorpakke. Dyr del uten å bli noe bedre.
  • Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter i motorrommet. Her ryker F5/40A, men finner ingen feil.
  • Hatt ut og sjekket sikringsboks og kontakter under rattet.
  • Hatt ut og sjekket viftemotor. Går for fullt på 12V og trekker ca. 20A.

Har en av få biler i Norge med AC-aggregat bak i bilen, så det blir litt avkjøling når jeg bruker det. Men skjønner ikke annet enn at det må være noe i ledningsnettet som forårsaker dette. Begynner å bli stressa med tanke på at bilen skal på ferietur 20. juni og vurderer å sette den på verksted for å få det fiksa. :(

 

Noen med gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta strøm direkte fra batteri inn til kontakten under hanskerommet. Da skal den gå på fullt. Gjør den ikke det er det viftemotor. Går den på kan det være alt fra kontrollpanel, svidde kontakter, feil på motstandspakke, ledningsbrudd - ja mye rart.

 

Jeg slet lenge med å finne ut av mitt. Viste seg å være sikring FL4 / 100A i motorrommet som forsyner sikringer 6 og 7 under rattstamme. Sikringen var OK, men overivrig tiltrekking av tidligere eier hadde gjort at beina buklet oppover og ga lite kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...