Gå til innhold

Defekt høydesensor


Grøtta

Anbefalte innlegg

Hei

Olabilen D2 la seg ned på ene siden. Sjekket med såpevann ingen lekkasje.

Pumper opp til offroad mode, bilen er ok og holder på høyden.

Ene høydesensor (den som er på siden hvor bilen la seg ned) er fryktelig treg og hakkete .

 

Har bestilt ny, men er det noen mulighet til å "lure" systemet slik at bilen kan brukes?

Kan selvfølgelig kjøre under 30 km/h i hevet tilstand, men men.

Har heller ikke SLR rep.kit.

 

 

Ola

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er den treg og hakkete? Er det målt (elektronisk) eller er det mekanisk? Viss den er treg oppe ved "styringsboksen" (eller kva det måtte heite) veit eg ikkje, men er den treg i midtleddet eller der den er festa til radiusarmen kan du gjere reint og smørje opp igjen. Då kan (!!) det hende den fungerer meir smidig siste dagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er treg oppe i "styringsboksen". Føles nesten som om det er et dårlig smurt tannhjul inni der.

Kan bare tenke meg at det er et poppmeter der inn som ikke er bra. :-(

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne litt rusk og rust og rask inni der :) Kan det vere verdt eit forsøk å spraye mengder med rustløysar og deretter elektrorens (eller betre eigna rens)rundt området der armen er festa til boksen? Kanskje noko finn vegen inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være rask levering fra Erik er Olabilen fin igjen. :D

Skiftet høydesensor på den side som sank ned og alt OK.

Spindelen i den gamle sitter fast i huset. Har fått løsnet med rå makt men går for trekt til å sette på plass igjen.

Det var også rustsprenging på foringen der den er festet til akslingen, satt fast der også.

Så nå har jeg demontert og satt inn meg fett på andre siden også.

Da får vi håpe det holder en stund.

 

Akkurat ferdig nå kl. 1445, skal kjøre full bil til musikk-øving kl 15.15. ;)

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...