Gå til innhold

Noen som har prøvd IIDTool


Jabra

Anbefalte innlegg

Har utgaven uten Blåtand, syntes at prisforskjellen var for stor til å forsvare muligheten.. Har ikke tenkt, eller håper ikke at jeg må bruke den hver dag, noe jeg har sluppet foreløpig, har låst opp webasto en gang. Den er lett å bruke og den kan det man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett samme erfaring som ovik. og er meget fornøyd. Jeg er overasket over hvor mye den gjør og den gode responsen fra GAP (produsenten). Dyrere verktøy mener jeg må argumentere sterkt for at vanlig dødelige skal overbevises.

 

 

Praktikalitet og pris taler sterkt for IIDTool.

Endret av JFB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min IID Tool (uten bluetooth) også, eneste jeg savner er noe jeg har sett på enkelte billig-Kina-diagnose-dongler, nemlig en strømsparingsfunksjon som gjør at de kan stå plugget i OBD-porten hele tiden uten at man risikerer at batteriet blir tappet. Sånn som det (den) er nå så tror jeg den trekker litt strøm selv om bilen er parkert (har ikke sjekket skikkelig, men fikk bekreftelse fra GAP Diag at IID Tool'en ikke har noen slik strømsparingsfunksjon i dag).

 

GAP er også veldig flinke til å videreutvikle, og slipper stadig nye oppdateringer - men de er ikke særlig flinke på å dokumentere hva som er nytt, så det må man finne litt ut av selv... Ser nå at det har kommet et eget område for IID Tool på wiki'en til disco3.co.uk, kanskje den etterhvert vil fylles med release notes skapt av brukerne.

 

Da jeg shoppet i våres var billigste butikk Island 4x4, men det er kanskje ikke mange pundene som skiller?

 

Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIDtool gutta gjør en kjempe jobb, er veldig flinke og hjelpsomme hvis det skulle oppstå et problem med bilen etter at man har trøkka litt for mye kanskje? er vel noen på disco3.co.uk forumet som har gått på en smell eller flere og fått hjelp fra IIDtool og fått bilen på bena igjen.

 

Gjør du de samme feilene med bbs sit system får du pent beskjed som at de driver ikke med biler og kan ikke hjelpe deg. så da blir du stående der med en tool til mangfoldige tusen som man ikke veit hvordan man skal bruke for å rette feilen etter seg. så jeg heller mer og mer over til IIDTool nå. så da er det kanskje ikke så lenge til jeg velger å kvitte meg med min msv-2 extreme.

 

P.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei,

 

Jeg har nylig fått min IID tool med Bluetooth og kjøpte den egentlig i forbindelse med utskifting av Hitachi kompressor til AMK kompressor for å lese, slette feilkoder og oppdatering av kompressor. Men hva annet kan jeg bruke dette utstyret til?

 

Bilen er en Disco 3 V6, 2006

 

-Jeg har også blanket ERG systemet mekanisk og lurer på om jeg trenger/kan gjøre noen endringer med IID toolen?

- Kan jeg få noen nye funksjoner ved GPS/ Offroad skjerm i konsoll?, Kompasset mitt mangler blant annet i offroad delen, går det ann å slå denne på?

 

Takker for svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og få mulighet til å bruke GPS mens du kjører. Stor frustrasjon at passasjeren ikke får trykke fordi bilen beveger seg.

Min bluetooth-telefonenhet tullet, måtte trykke kode hver gang jeg startet bilen. SW-oppdatering på denne fikset det.

Ryggelys kan slås på sammen med hovedlys når du trykker på ekstraknappen på nøkkelen.

Kan visst aktivere ryggekamera med den, men det har ikke jeg prøvd. Bruker en GVIF-enhet.

 

Når det gjelder kompasset ditt, så mener jeg det ikke kommer opp før du har plottet inn en rute og startet navigasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Palerik og Discoverer:)

 

Da skal jeg hjem og kose meg med følgende oppdateringsnacks i helgen:

 

- Aktivering av klokke i Dashbord

- Setting av 3 blink på blinklys

- Webastor tuller litt så den skal jeg prøve å resette

- plotting av rute under kjøring

- Jeg opplever av og til at min "handsfree" enhet roter og jeg må taste inn kode, selv om jeg kan denne utenat nå så prøver jeg en re-sett av denne

 

Ryggelys på med ekstra knapp?? Hm... Som i follow me home funksjon?

 

Om det er flere snacks så er det bare å komme med tips på hva som kan tilføres som add-on med IID tool:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...