Gå til innhold

Roar`s prosjekt/er


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

Godbit du har fått deg der vil jeg si.

 

Synes den bilen er skikkelig fin i den fargen. Godt du har funnet tilbake til lysten med LR, og håper du ikke trenger å skru så mye at du blir lei igjen. I allefall ikke før jeg får start på V8èren min, så du nok en gang kan fortelle meg hvordan tenningen skal stå:)

 

Gratulerer Roar!

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullkalla :D , dere får høre med Tore prest, om han vil snakke meg til rette i ny og ned :D

 

Forøvrig, tusen takk for gratulasjoner.

 

Har i kveld sausa inn hele bilen i saueullfett ( Fluid Film ), en grei jobb, med et produkt jeg synes virker bra. Er også fornøyd med at jeg kjøpte med sprøyte fra Rettedal Bilkontroll AS, den gjorde jobben enklere.

 

Har også malt baktraversen, bilder kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for gratulasjoner.

 

Modifiseringer....tja, jo, det blir vel en å annen etterhvert ^_^

 

Men først, lakkering, eller rettere sagt, jeg har malt baktraversen med et produkt jeg har brukt i flere år nå. RonSeal heter det, skal males rett på rust og jeg har faktisk ikke sett gjennomslag av rust på understell deler jeg har malt ennå. Krysser fingre og tær :)

Ja, og så er den sausa veldig inn i Lanolin :). Var litt uheldig med temperaturen, så det ble litt sig, men jeg kan pusse ned neste gang traversen trenger behandling.

20140818_094040.jpg

 

Noen bilder av innsausa ramme

20140818_094126.jpg

Skal bli noe klin å bytte dieselfilter neste gang...

20140818_094108.jpg

 

Så var skyevindufestene, på begge sider, veldig korroderte, pusset av og lagt på tre strøk med syregrunning. Får legge på sort lakk i dag.

20140820_190911.jpg

 

Irriterte meg over at det ikke lå teppe i fremkant av hjulbuene bak, fant et gammelt bagasjeromsteppe som jeg klipte til, og tilpasset på begge sider. Jeg vil nok ikke få noen jobb som møbeltapetserer, men det duger for meg :) Skal bare nå få bestilt meg noe som demper lyden derfra, noe a la Dynamat.

20140818_182505.jpg

 

Har lest litt om Puma Def, og hadde vel bare en liten bekymring...vakuum pumpen !!! ja og hva begynte å lekke på fredag ?? JO Vakuum pumpen :angry: . Ny er på tur over fra Tåkeholmen med il frakt, tusen takk Praesto4x4 for hjelpa.

 

Venter på div service deler og noen småting som skal gjøre Puma livet litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Thomas, bremser har jeg ^_^ , men det som feiler er en simeringen i fremkant av pumpe hjulet som lekker olje og slenger den rundt om kring, så det ser ikke ut etter noen minutter. Så nå får`n stå i ro, til vi får nye deler på tunet :)

 

Selvfølgelig har vi Freel2`n :) . Den har tjent oss godt, null tull "bank i bordet" på de tre årene og 60.000km vi har kjørt med den. Vi hadde tenkt å bytte den ut med en L322, men det tror jeg utgår....iallefall foreløpig.

Tja, jeg vet ikke om jeg kommer til å gidde å overhale en bakdiff, når den ryker, iom at FF selger ny med ny Haldex for £750,-

Men, det kunne jo vært gøy å overhalt en uansett. La meg få tenke på det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysten til å skru og jobbe med bilene kommer sakte men sikkert snikende. Moro å skru på deler på nyere bil, der ting ikke er fatrusta, sundrusta, skittent og fælt :D Gjør mye med lyst og humør iallefall.

Så, jeg har fått gjort litt med Puman i går kveld og i dag.

I går kveld, så jobbet jeg som bilteppelegger igjen. Hadde noen biter tepperester etter min forrige Defender, og fant ut at jeg ville legge teppe opp fra hjulkassen og under vinduet. Blir nok ikke å få noen møbeltappetserer jobb, men jeg er fornøyd.

20140821_164947.jpg

20140821_164951.jpg

20140821_171550.jpg

Teppene ligger nå løst, skal feste de etter at jeg har fått lagt Dynamat under først. Blir nok å bruke dobbeltsidig tape, slik LR har gjort det.

 

Fikk et tips om at Mudstuff hadde fått noe smart for Puma eierne i beholdningen, ble bestilt sammen med snow and dust cover;

20140822_131704.jpg

Her tredd nesten på plass, skal sørge for at man ikke får varm/kald luft rett inn i leggen, men sende luftstrømmen fremover i fothuset

20140822_131754.jpg

Ferdig montert

20140822_132350.jpg

 

Ja, og så har jeg skrudd på snow and dust cover, med hele klanen i bakgrunnen ^_^

20140822_133231.jpg

 

Ja, og så har det fra en artikall på Toten ( Skreia ) kommet forslag på navn på begge LR`a her. På landstreffet så ble det ved flere anledninger påstått at Freel2`n var en LadyRover, og ut fra det, så har han kommet frem til at bilene bør hete Lady og LandStrykeren :P:lol: ....iåforseg godt forslag :D

Altså;

Lady - Freelanderen

LandStrykeren - Defenderen

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Vidar, formannsbilen er parkert pent oppå plena fordi han er nyvaska, nypolert i vinyltaket sitt og fått shaina interiøret. Han Buford skal nemlig på Amcar treff i Ballangen i morgen, så nå står han på den tryggeste plassen og skinner og er klar for tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, Thomas, bremser har jeg ^_^ , men det som feiler er en simeringen i fremkant av pumpe hjulet som lekker olje og slenger den rundt om kring, så det ser ikke ut etter noen minutter. Så nå får`n stå i ro, til vi får nye deler på tunet :)

 

Selvfølgelig har vi Freel2`n :) . Den har tjent oss godt, null tull "bank i bordet" på de tre årene og 60.000km vi har kjørt med den. Vi hadde tenkt å bytte den ut med en L322, men det tror jeg utgår....iallefall foreløpig.

Tja, jeg vet ikke om jeg kommer til å gidde å overhale en bakdiff, når den ryker, iom at FF selger ny med ny Haldex for £750,-

Men, det kunne jo vært gøy å overhalt en uansett. La meg få tenke på det litt.

 

Like mye søl som fra pumpa på bilen min?

Isåfall good løkk :D

 

Finner forresten ikke noe plass i tråden hvor jeg kan legge inn mitt forslag på hvor lenge du kommer til å ha bilen :P

Usikker på om jeg lander på mars eller mai, Lafte mente April når jeg snakka med han i går :)

Avsteming på treffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakuum pumpa på Transit dieselen griser mye mer enn den på 300tdi`en Vidar, den kaster oljen over hele motor rommet.

 

Takker Stefan, selvfølgelig skal du få prøve bil :)

 

Ny vakuum pumpe kom helt til Gratangen...tilslutt.

Ikke farlig å se at den gamle har vært lekk,

20140826_120232.jpg

 

Ny montert, prøvekjørt og funnet ok :)

20140826_121801.jpg

 

Har i tillegg byttet olje, filter og luftfilter i dag.

 

Har også blitt lurt til å sette på spacere, bilde av bilen med de på kommer plutselig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neverluren, du skal få vite. Jeg har ikke fått testet det noe særlig ennå. Bilen ble kjørbar først i går, og da var det så varmt at jeg ikke fikk testet noe særlig. Men en ting er sikkert, det blåser ikke rett på leggen lenger, så om det vil gjøre det mer behagelig ved varm luft gjenstår å kjenne :)

 

En annen oppgradering jeg har montert og som er kjekt å ha er hanskrom fra Nakatanega 4x4, her får man en liten, men kjekk plass, som ellers er helt ubrukt. CB-radioen er ligger bare løst der.

20140827_084139.jpg

20140827_084157.jpg

 

Og så fikk jeg på spacere ifbm at jeg byttet bremseklosser bak. Jeg fikk meg en overaskelese ang bremsekolossene, jeg syntes de så greie ut ved henting av bilen. Vi byttet dekk og felger hos selger og jeg så kjapt over, men det viste seg at pga asb og tc så slites de veldig skjevt..så har du abs og tc på din bil sjekk bremseklossene dine ordentlig.

 

Ble jo ganske fint med spacere

20140827_084248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin bil Roar. Masse bra Moslet-options på plass allerede. Litt skummelt at det er såpass mye som må/bør gjøres på en så "ny" bil.

 

Det meste, etter det jeg har lest i tråden, er jo oppgraderinger som går på forbedringer. Det er vel ikke så mye av dette som kan defineres som reparasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...