Gå til innhold

Roar`s prosjekt/er


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

TDV6 har vårt i defender før, best med TDV8 i classic now we are talking...


Desverre så var denne motor .....

 

Engine sold on exchange basis

Endret av Kaldevass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solé på solar, det blir en Mitsubishidiesel det? :)

Helt riktig Trond :)

 

Ellers så er det godt liv i dokker folkens !! ...motoren skal byttes ut etterhvert, men først så skal jeg nå se om det ikke går an å få klødd litt på først ^_^ , mekanisk dieselpumpe er mekanisk dieselpumpe, det i kombinasjon med turbo og solar/kamin føde, gjør det mulig for en enkel sjel å ha enkle gleder ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det kommet et nytt prosjekt på tunet...beklager, ingen bilder, for her er det jo veldig begrenset meg dagslys i denne mørke tiden. Bilder kommer i morgen.

 

Vært litt spekulasjoner, og noen vet hva jeg har kjøpt, men her kommer det:

 

En Range Rover 1977 modell, godkjent ombygd til Mitsubishi 2,5 td med Lt77/230 girkasser.

Bilen er tydelig brukt, men en forholdsvis original -77 modell, så endelig, så har jeg også blitt medlem av den eksklusive 2 dørs klubben ^_^ .

 

Bilen ble kjøpt av en annen forum medlem lengre sørpå.

 

Fikk den sendt nordover til Narvik med tog via Sverige.

Bilen hadde separasjons angst, ville overhode ikke starte på havna i Narvik, men med en god del mer strøm på batteriene, instruksjoner pr tlf om hvor glødinga var og viktigheten av å gløde lenge nok, ett par nord-norske gloser, litt god snakk og løfte om full tank på Statoil før hjemreise, så start den :)

Turen hjem avslørte noen deler som må gåes over med en gang, ellers så har jeg ikke noen planer ferdig i hode ennå ^_^

 

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte det fotoapparatur med bilen da, Roar?

eller har blitzen frosset fast på det kameraet du har, ettersom det ikke kommer bilder av dyret?

Koselig med noen før og etter bilder, vet du.

 

Før: 4 sylindret japsemotor - Etter: TDV6 eller Chevy LS

 

Slikt bør dokumenteres ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at selv så langt nord har de arbeids lys som kan rettes mot vidunderet vi venter å se:)

Men ja, skulle gjerne hatt en tur oppover der vinterstid. Gøy å se andre sider av Norge!

 

Lykke til med nok et prosjekt Roar!!

 

Espen -mørk redd søring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...