Jump to content
LRforum
Roar Moslet

Roar`s prosjekt/er

Recommended Posts

På 31.3.2019 den 21.20, Roar Moslet skrev:

Takker folkens, jeg er spent på om dette blir bra, og det tror jeg faktisk.

 

Og ja, lpg er ingen problem å beholde, må bare koble litt på strømsiden, og få meg et tett luftfilter hus, noe jeg er på utkikk etter uansett.

 

Finner tett luftfilterhus for Weber500/ Edelbrock hos RPI: https://shop.v8engines.com/slimline-power-plenum-for-weber-500-and-4-barrel-carburettors-251-p.asp

 

Hvordan fungerer LPG med Flitech? 

Sitter å funderer på en Flitech selv til min D90 med 3.9V8 og Edelbrock forgasser.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 timer siden, OJG skrev:

 

Finner tett luftfilterhus for Weber500/ Edelbrock hos RPI: https://shop.v8engines.com/slimline-power-plenum-for-weber-500-and-4-barrel-carburettors-251-p.asp

 

Hvordan fungerer LPG med Flitech? 

Sitter å funderer på en Flitech selv til min D90 med 3.9V8 og Edelbrock forgasser.

Har sett det OJG, men synes det er alt for dyrt. Finnes til ca halve prisen i USA. Jeg driver å lete, og legger ut her når jeg finner noe til litt mer edruelig pris.

 

Det er ikke noe problem, blir det samme som om det var en vanlig 4 ports forgasser eller std innsprøytning. Det som er viktig er at efi'en er avslått når man kobler til LPG'n.

Men jeg skal være ærlig å innrømme at det er mulig jeg nå kutter ut gassen, for nå blir effekt forskjellen betydelig merkbar, så ja, jeg skal få målt det faktiske forbruket litt før jeg tar en avgjørelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser bra ut Roar

Husker du sjekket forskjellige løsninger når du hadde Sagmon og jeg hadde den hvite 110'en.

 

Jeg brukte et tett luftfilterhus fra en suburban tror jeg.. 

 

God påske:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Å ja Stefan, du følger med ;):lol:

 

Da har jeg fått brent igjennom noen liter svindyr bensin, og kan vel komme med en liten foreløpig konklusjon.

 

FiTechen fungerer supert. Motoren kjennes ut som den har fått bortimot dobbel kraft, men realiteten er vel kanskje sånn ca 20 hk mer, dette basert på folk med sammenlignbar effekt fra før, og som har vært på rullende landevei og målt. 

Bensinpumpe V3.0 ser ut for å fungere helt supert.

Har hatt et lite skår i gleden, det har vært litt lekkasje på ei dyse på passasjer siden, får oppfølging fra Sarpsborg Motor, men nå ser det ut for å ha trutna ?!?? Virker som noe O-ring greier, følger med, krysser fingre og tær for at det har gått seg til.

Ja og et lite apropos til, sørg for god strøm og godt tilkoblingspunkt til FiTechen, hvis du som leser dette, vurderer å montere inn en FiTech eller lignende. Jeg har hatt litt trøbbel, først hadde jeg et dårlig strømpunkt fra batteriet, og efien fikk hikke, og nå lader dynamoen dårlig, og efien er litt urolig på tomgang, når nå ladespenningen er lav.

Ny dynamo er på tur.

 

Så, til det spennende, bruker jeg mindre bensin ??

Bilen går bedre, har mye bedre respons, er mye artigere å gasse, så....ja...dette kan aldriivæla gå bra, eller kan det?:lol:

 

Har kjørt på den ganske nøyaktig 300 km med bare tullkjøring her i fjorden ( Gratangen ), med mye star- stopp, mye testing. Alle andre biler jeg har testet her hjemme, har brukt like mye på småkjøring her, som dyr bykjøring. Husk det er svingete, bratt og smalt her, så ja, det er ikke biligkjøringsland nei.

F.eks, min forrige Ford, hadde automat, 2.2l diesel, og ikke dieselvarmer, den var driftsvarm etter 8-10km her, mens hvis jeg kjørte samme strekket i Selbu, så fikk jeg aldri opp varmen på motoren. Dessuten er jeg ikke kjent for å kjøre spesielt...tja...tantette heller:lol:

Ja, gjennomsnittet mitt er nå 3 dl lavere enn før, og ser ut til å ligge på 1,8 pr mil, og det er jeg faktisk veldig fornøyd med. 

Langturtall kommer så fort jeg får gjennomført en slik.

 

 

Edited by Roar Moslet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ble en Fitech på meg også. Har en drivstoff pumpe av merke Bosch 165 lph med 5 bar trykk liggende jeg tenkte å bruke sammen med koblingene fra Fitech. La du opp nye drivstoff slanger fra tanken? 

F4D90DAE-A583-41DE-837D-0F4AF0B49009.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tøft:D

Ja, når jeg brukte Biltema Bosch kopien, så la jeg opp ny tur, men brukte den originale returen.

Nå, med båtpumpa, så er det originale opplegget i bruk.

Lykke til:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...