ragnarsk Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Spennende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Tøøøft! Aldri feil med en 88", Roar. Gratulerer! Hmm, skal vi begynne å vedde på hvor lenge han beholder denne da? Det vil ta litt tid. Noen punkter fra PKK som må på plass for å få skiltene tilbake. Så spørs det om Roar lager en tøff seriebil med eller uten V8. For de som ikke kjenner bilen så er det denne. Kommer til å savne den usynkroniserte girkassen. Uansett hva Roar har planer om blir nok dette bra. Edit: trykkleif Endret 17. april 2015 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Tror nevnte pkk-kontrollør hadde drukket maling den dagen i 2012 bilen var inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Morro Roar. Grattis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Gratulerer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Dette blir veldig bra - 88, serie 2a med V8 er topp Varebil med tette sider topper det hele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 2ogenkvart med matching number er ikke feil det heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vha Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Gratulere! V8 er gøy, får vel gjøre noe med det selv etterhvert Heldig er de som har plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 18. april 2015 Forfatter Del Skrevet 18. april 2015 Takker for gratulasjoner folkens, ja dette skal bli et artig prosjekt, hvor jeg kan fantasere, drømme og gjøre litt av hvert. Dårlig med bilder, men en liten beskrivelse kommer likevel, bilder skal bli etterhvert. Men som forrige eier skrev, jeg har en del å komme igjennom først med tanke på å få bilen klar for pkk. Har begynt så smått, fått vasket bort noen kg myr Finsk og Norsk tenker jeg , byttet til bensinslanger av mye bedre kvalitet enn de som sto der. Fått liv i et batteri som var på tur til de evige batterimarker, fått stramma og sett over styringa, bytta til et mindre ratt ( dette må av igjen før pkk, men jeg er for lang til original rattet ) og flytta litt på sjåførstolen for å få noe bedre plass til mitt noe for store legeme Har også fått begynt å bestilt noen deler, det er lekkasje på bremsemasteren og ny bestilt, nye eksospakninger må på plass og så er det slitasje i braketen som styresnekka sitter i, men den får man jo ny for en billig penge fra f.eks Paddock Jeg er også litt usikker på om jeg skal sette inn V8`ern eller om jeg skal beholde 2 1/4`n....både for og imot på begge sider. Blir nok ikke å bestemme meg før jeg får begynt å bruke bilen, men sneik meg en tur nå i ettermiddag, for å sjekke styring, retning stabilitet og selvoppretting, og syntes da det ble litt i minste laget motor slik det er akkurat nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Her er jaggu ikke skrevet mye....ja ja, det har heldigvis skjedd litt mer da. Seriebilen er ikke godkjent ennå, har gått på noen problemer innimellom. Har knekt stikkaklsing, oppdaget at 4x4 lå inne hele tiden, og dette medførte drept locker i baken. Her er feilen, de skal være helt like begge disse hjulene....mangler noen tenner på den til høyre...alle faktisk Vet noen om man får kjøpt bare den ? Har rydda opp litt i ledningene i bilen, ny hovedbremse sylinder, ny eksos manifoild, endelig vakuum til ettermontert bremsekraftforsterker fra exs.mil, og et par nye brukte dynamoer og ellers bare vasking og service Tøff bil Nye seter, kjøpt av Felix her på forumet, så nå er den snart klar for pkk Jeg fikk hjelp av Vegard Bratland Erikstad etter treffet på søndag, til å montere ny åpen original diff bak, så nå er det bare å se over en gang, så skal bilen være klar for pkk. Så får vi se hva som da skjer..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) I går fikk jeg faktisk gjort en annen meget viktig jobb på vår Freel2. Jeg har merket at den har blitt litt tregere å starte kald, så med 4 nye glødeplugger i posten fra EWS, så var det bare å brette opp ermene å hive seg i skruinga. Bilen har nå gått nesten 120.000km. Det skal demonteres en hel del får å komme til. Starte med å fjærne en del plast Så av med innsug Innsuget, faktisk utrolig lite eksos slagg, så her ser man at å bytte olje hver 12.000km og å la bilen bli kjørt skikkelig varm hver gang den benyttes, har betydning. Bilen, og motoren har nå gått 119.250km her. Gammel og ny glødeplugg. Det viste seg at 1 plugg var død, 1 var treg ( brukte over 5 sek på å gløde) og 2 var ok, så å bytte hver 100.000km kan være preventivt. Det utrolige var at de gamle pluggene ikke satt fast, slik så de ut, den som ligger alene, er død. Byttet i tillegg, olje, oljefilter, dieselfilter og kupe filter. Så nå har jeg igjen å bytte alle oljer i gir, transfer, differ og haldexen. Men det er ikke sikkert blir gjort før ferien. Endret 23. juni 2015 av Roar Moslet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jøss - alle tenne på det ene hjulet var borte! Det er ikke kjøring med knekt stikkaksling som kan være årsaken til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 En annen jobb er også gjort på Freel2`n, den hadde ikke 12volt uttak i baggasjerommet, og det må man jo ha Først må man plukke ned interiøret Så må man finne strøm, her var det ledig i sikringsboksen Så bore hull, og sette inn 12 volts uttak Benyttet anledningen til å ekstra lydisolere hjulhus, og reservehjulsbrønn Ferdig montert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Endret 23. juni 2015 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Jøss - alle tenne på det ene hjulet var borte! Det er ikke kjøring med knekt stikkaksling som kan være årsaken til det? Jo, det er nok det. Da blir fjærpresset feil inne i diffen, og den ene siden kan klarte slik at man over tid spiser opp alle tennene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 bra dokumentert og godt preventivt vedlikehold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Duktig grabb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hva synes du om resultatet av lydisoleringen på Freelanderen? Ikke at det er voldsomt med bråk i FL2 i utgangspunktet, men mindre støy er jo aldri å forakte.... Grubler også på om jeg skal bytte glødeplugger på vår FL2 selv, eller om det skal overlates til profesjonelle... Den var ikke særlig startvillig da den måtte stå utomhus ifb med oppussing i vinter, og den røykla halve Østfold da den omsider fant ut at den ikke kom til å få fred før den startet. Stakkars startmotor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Jo, jeg merker etterisoleringen ja, ikke mye, men det lille ekstra. Hvis Mr Free er/var så lite villig så er nok det mer enn en glødeplugg som ikke gjør jobben sin. Vår starta greit i minus 28 ivinter, men den var blitt litt tregere. Nå er jeg litt opptatt av å prøve å bytte deler før jeg må, det har vist seg å være billigere og enklere i det lange løp Det er ikke vanskelig å skru av innsuget, men det krever en god del tid, samt at man må ha noe å prime dieselsystemet med etterpå. Jeg bruker bremselufteren til suge diesel igjennom med. Freel2`n har ikke matepumpe, så man må ha ett eller annet å hjelpe seg med for å få diesel igjennom systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Takk for svar. Tror nok ikke mr Free hadde startet i -28, så mistenker vel at de fleste glödepluggene har tatt turen til de evige motorveier. Byttet du noen pakninger eller lignende på innsuget ifb med byttet, eller er disse "evigvarende"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Bare hyggelig, jeg har på lik linje med alle andre, denne tråden for å dele av det lille jeg kan, og håper på å få hjelp når jeg står fast. Nei, jeg bytta ikke. EWS sa han hadde solgt noen glødeplugger til Freel2 uten at verkstedene skulle ha nye pakninger, så han har de ikke på lager. Var skeptisk til dette, og avtalte med Erik at fant jeg ut at jeg måtte ha de, så skulle han skaffe fort. Men nå viste det seg at o-ringene var helt uten skade og like mye og fine, så jeg satte også sammen med de gamle. De som står i plastinnsuget, lot jeg derfor stå, slik at de ikke ble ødelagt, og de som står i toppen, tok jeg ut å gjorde ren. Men, hadde motoren vår vært mer kokset igjen av eksos fra egr systemet, så hadde jeg byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Jo, jeg merker etterisoleringen ja, ikke mye, men det lille ekstra. Hvis Mr Free er/var så lite villig så er nok det mer enn en glødeplugg som ikke gjør jobben sin. Vår starta greit i minus 28 ivinter, men den var blitt litt tregere. Nå er jeg litt opptatt av å prøve å bytte deler før jeg må, det har vist seg å være billigere og enklere i det lange løp Det er ikke vanskelig å skru av innsuget, men det krever en god del tid, samt at man må ha noe å prime dieselsystemet med etterpå. Jeg bruker bremselufteren til suge diesel igjennom med. Freel2`n har ikke matepumpe, så man må ha ett eller annet å hjelpe seg med for å få diesel igjennom systemet. måtte du løsne diesel rør for å bytte glødeplugger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Ja, du ut med dieselfilter, av med filter holder, av med filterholderbrakketen, så dieselslangene må av....ellers blir det utrolig vanskelig å ta av innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Ser at du har brukt noe lignende som dynamat til lyd isolering. Hva, hvorfra, pris, og virker det? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Ja Dynamat lignende, jeg har brukt STP Black Gold, kjøpt hos Ljudia http://www.ljudia.no/produkter/bil-bat/dempemateriale/stp-black-gold Billigere enn Dynamat, og veldig enkelt å jobbe med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.