Neverluren Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Flere bilder ja. Du er en driftig kar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Lekkert Roar. Enig vedrørande lysbilde på cree lysa. Eg har og vridd mine litt for å få meir spredning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 20. desember 2014 Del Skrevet 20. desember 2014 Kommentar til konstantstrøm ledning bake. Det kan være vanlig på mange biler. Jeg fikk litt spenning i dagen når jeg fant samme konstantstrømmen bake i min 109 PU, tror ikke den har sikring på min bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Takker for kommentarer , driftig !? næi det vil jeg ikke påstå. Sliter ennå med motivasjonen til store jobber, og det var jo grunnen til at jeg kjøpte denne Pumaen, jeg skulle ikke kjøpe en bil jeg måtte skru i fillebiter for så å sette sammen igjen.....men jeg har nå fått et par utfordringer likevel. Men, nå er clutch byttet og det er forhåpentligvis den største jobben jeg får på ei stund. Har iallefall ikke noe rust å sloss med, og det er veldig motiverende. Har ikke fått koblet batteriene ennå, men kanskje i dag...hvis temperaturen holder seg. Har vært kaldt her i noen dager nå. Og det må jeg kommentere, endelig kjører jeg en Defender hvor man ikke fryser i . Har kjørt litt rundt i området de siste dagene, hvor temperaturene har svingt mellom 10 til 25 minusgrader og det er fult mulig å holde sidevinduene fri for dugg og is, og man er varm på hender og føtter deilig...... Et par bilder må jeg få inn, en medforumist hadde et Momo ratt til salgs, jeg slo til og fikk det montert. Ble mer plass til føttene ja, men bilen ble også tyngre på rattet, og med min skulder skade så spørs det hvordan dette går. Får bruke det ei stund og se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Og det må jeg kommentere, endelig kjører jeg en Defender hvor man ikke fryser i . Har kjørt litt rundt i området de siste dagene, hvor temperaturene har svingt mellom 10 til 25 minusgrader og det er fult mulig å holde sidevinduene fri for dugg og is, og man er varm på hender og føtter deilig...... Ja, du er nå morsom også da. Her i bygda har nå temperaturen sunket til 10 blå. Og Defenderens dårligste side blir mer og mer tydelig. Det blåser OVERHODET ikke varmt av den, før det er kjørt langt, og bare såvidt da også. Når jeg jager den litt mot bakken med henger, blir den god og varm, men det blir litt teit å dra rundt med gravemaskina på planet bare for å få varme i bilen også... Er det noen som har oversikt over hvor PUMA modeller starter prismessig ? Er det 2007 som var første Puma-året ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Da har du et problem. Min defender td5 blåser varmt etter få minutter, og det blir nesten for varmt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Ingen problemer, utover at jeg blir kald av den bilen vinterstid. Jeg antar Webastoen din er med å varmer opp vannet også ? Jeepen har dog skikkelig varmeapparat, så den får nyttegjøre som dagligbil så lenge den vil virke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Japp, webasto må til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 He he, JokerS30, da var ikke meningen å ødelegge idyllen rundt en snart 70 år gammel konstruksjon, men....det er deilig med varme fra varmeapparatet Jeg har hatt noen Defendere, både diesel og V8`ere, og problemet har ikke vært at motorene ikke har blitt varm, men et alt for lite varmapperatregister, dårlig luft fordelig, og luft lekkasjer fra luftelukene har ikke like positiv innvirkning når gradestokken kryper ned mot 10 kalde og lavere. Ekstra varmeapparat montert bak har en veldig positiv innvirkning, samt å sørge for at alle pakninger og hull er tette. Puma kom i 2007 ja, og prisene er sånn ca fra rundt 200 og oppover alt etter stand, ser det ut som, av de få som kommer på finn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Se på servoolja, Roar! Den skal være blank og fin. Ikke groms. Prøv å flush systemet. Det kan gi underverker på servovirkningen. Bruk LR sin cold climate PAS-oil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Jeg kjører med samme rattet i min 90 og synes ikke den er blitt tyngre på rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Har kjørt flere defendere med mindre ratt, og som er lettere på rattet enn min bil. Og jeg har fortsatt det originale. (Og kjempesmå hjul...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) Servo olja er helt ok den, men jeg har ennå ikke hatt en bil, verken europeisk, amerikansk, japansk, vanlig eller 4x4 som har blitt lettere på rattet når man går betydelig ned i str. og dere merker det sikkert ikke så godt, men jeg har en knust venstre skulder, og er veldig var for forandringer. Jeg har ikke problemer med rattet, men jeg er så dårlig i armer og skuldre og enkelte dager funger de veldig dårlig, og da er det en stooor fordel med en bil som er veldig lett på rattet. Jeg har dager da Capricen er den eneste bilen som ikke er vond å ratte rundt med, og gammel amerikaner er veeeldig lett på rattet. Så, det er nok ikke bilen det er noe galt med, men eieren/brukeren Edit; FL2`n er en flott bil i så måte, alt for lett på rattet i følge mange av mine venner Endret 21. desember 2014 av Roar Moslet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Nei, at biler blir lettere på rattet ved mindre ratt skjer nok ikke. Har bare registrert at min er tyngere på rattet enn biler med mindre ratt. Ergo har min godt av en flush Har selv fått flere brudd i skulder i trafikkulykke. Så vet hva du snakker om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Erik, jeg skal også flushe servoen på Pumaen, uansett, slik at det er gjort. Om det noengang er gjort, aner jeg ikke, bilen er fulgt opp med service hvert år/20.000km, men det vet vi alle, at enkelte ting blir glemt/utsatt.... Huff å huff, knuste/knekte kroppsdeler er ikke gøy, håper det går bra med deg, slik at du blir en LR mekaniker vi kan bruke i fremtiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Er nok sikkert aldri gjort. Er ikke et servicepunkt såvidt jeg vet.. Jada, går så fint nå. Plager det første året. Men vel tre år siden nå. Merker det kun ved løfting av vekter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 God nytt år folkens....ja da er jula over og vi kan komme oss igang med div forbedringer på våre kjære Land Rovere. Jeg fikk montert dobbelt batteri før jul, og i dag...ja da, jeg vet det er 1. nyttårsdag, men været var fint, mildt og innbydende, og jeg måtte finne på "noe" ute i fin været Å gå lange turer etter landeveien er ikke "helt meg" Hadde bestemt meg for å ha to delt batteri med skille relee, og kjøpte på "sort" fredag et skille relee fra Paddock, et slikt http://www.paddockspares.com/copperhead-dual-battery-management-system.html og i dag ble det koblet ferdig. Brukte 25mm2 kabel. Ferdig montert, nå må jeg bare få lagt en tilførsel til passasjer sete og en ekstra sikringsboks der til fordeling til forskjellige forbrukere som jeg ikke vil ha på hovedbatteriet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Ser "nais" ut. ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg fikk montert dobbelt batteri før jul, og i dag...ja da, jeg vet det er 1. nyttårsdag, men været var fint, mildt og innbydende, og jeg måtte finne på "noe" ute i fin været Utrolig hva du får gjort utendørs langt der nord i verste mørketida. Og her sitter jeg og gruer meg til å gå ut og bytte et par skvettlapper på Defenderen,... jau jau Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Takk, Neverluren, det blir ganske bra , bare resten igjen nå Takk Are Martin, det er bare kle på seg og komme seg ut. Har to, nei farsken, tre varmedresser, fikk en ny i julegave av kjærringa, og to led hodelamper og da er det bare å komme seg ut Det er litt som å trimme/trene, det værste er komme seg ut/igang. Når jeg først har kommet meg igang så er det helt greit, bare det ikke regner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Et par nye deler på plass, nye dempere rund baut. Har montert OME sport shocks denne gangen, type 60037 foran og 60039 bak. De bak ble kanskje litt for harde, men bilen ble bedre, selv om jeg er mektig imponert av de originale demperne som faktisk var i ganske god stand etter 152000km Hadde det ikke vært for at gummiforingene,spesielt bak, hadde begynt å gi opp, så har jeg nok ikke byttet dempere ennå. Ble ikke komplett OME denne gangen, skal beholde denne bilen i original høyde Bilder er populært, men bytte av støtdempere er ikke spesielt spennende eller vanskelig, men jeg vil slå et slag for hvordan jeg foretrekker å gjøre det foran.Jeg bruker å skru løs demperen under først, så tar jeg løs de fire muttrene som holder støtdemper tårnet og tar opp dempertårn med støtdemper i ett stykke Så skrur jeg løs den gamle og erstatter med den nye, og skrur sammen igjen i motsatt rekkefølge Bilde kun av ny bak...blankt å fint...enn så lenge ...og ja da, jeg bruker spacere Venter på ny egr ventil i posten, den som står på nå kvekker som ei sår gås, så jeg får hve meg i skruinga så fort den kommer, før den jeg nå har setter seg fast. I tillegg så har min nyinnkjøpte starter begynt å krangle , det er en jobb jeg gleder meg til...nått På den positive siden så er jeg begynt å like det nye lille rattet mitt, og det er deilig å kjøre rundt i en Def man ikke fryser i på vinteren, og som klarer å tørke opp gulvmattene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Takk for støtdemper tips Skal akkurat igång med å skifte foran på min Defender 90. Den har nettopp passert 200´ km, og gikk fortsatt på originale dempere uten merkbare feil. Men så var det foringene, de begynte å bli slitt, og jobben med så skifte dem bak gikk litt for hardt ut over den ene demperen Alltid spennde å følge med på prosjekttråden din, der dukker det stadig opp spennende løsninger og tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Kan du linke til hvor du kjøpte demperne? Finnes det en mykere variant eller mener du de er gode til helt vanlig landeveiskjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Takker for skryt TLT, men jeg gjør nå veldig mye dumt også. Jeg kjøper OME fra BG Nor. Jeg prøver disse sport shocksen for første gang, så jeg har ikke så mye erfaring med disse ennå. Men foran er det kun en type å velge, 60037, men bak er det to valg, 60038 for light duty bakfjær, den er faktisk mykere enn original fjæra, og de jeg har montert 60039, som er for 300kg ekstra og oppover. Dette gjelder Def 110 vel og merke. For 90 så skal demper 60037 brukes foran, samme som 110, og bak kan man også der velge enten den mykere 60038 eller 60039. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Dempeskift er kosejobb. bytta om (fjærer dette da riktignok) fra foran til bak, fordi annet verksted hadde demonter hevefjærer, montert tilbake originalt, og satt fjærene på feil plass. Tok ikke stort mer enn et kvarter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.