Gå til innhold

Roar`s prosjekt/er


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

Her skjer det ikke så mye, jeg kjører med bilen nesten hver dag og koser meg :)

 

Har vært menge turer til Trøndelag i sommer og høst pga sykdom med tragisk utkomme hos min pappa :(.

Derfor har det vært stillere fra meg enn vanlig, men jeg er vel ikke den mest aktive her uansett...?

 

Hundreåtiern har vært super å ha i denne perioden, det er kos, avslapning og rett og slett terapi å kjøre en tur i Hundreåtiern når hode koker av alt annet....ikke at det er nødvendig med V8er, men det er hjelper :D , men det å sette seg i en mekanisk, enkel, bil, der man faktisk må kjøre bilen, er godt innimellom.

 

Har fått gjort litt da, byttet ut 20W-50 oljen med mer vintervennelig 10W-40, med filter selvfølgelig, samt å byttet plugger.

Pluggene har ikke vært byttet siden sist på 90 tallet, kanskje helt først i 2000, sa det var på tide. Når det er sagt, så fungerte de helt supert og var mye renere enn jeg hadde drømt om.

Legger ved et par bilder av de...her er det ikke mye uforbrent bensin.

20161028_172859.jpg

20161028_173012.jpg

 

Og i dag ble det en liten søndagstur i mellom skurene, med en liten foto stund av gullet ^_^

20161030_121802.jpg

 

20161030_121710.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja roar du skal vite at du er skyl i at jeg aldri blir slutte å drive med classic prøvde å slutte med det gjek veldig :wub: dårlig nå er tunne fylt opp igjen å slik blir det til bitter end så lykke til vidre uanset hvor trist live en kan være med venlig hilsen Reidar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Oi...her har det vært stilt :o

OneTen blir brukt jevnt og trutt, blir bare litt smått vedlikehold. Har faktisk kjørt 350mil med den ila vinteren.

 

Men i dag fikk den en ny 'bror, ikke fra JLR, men britisk må vite.

 

Lilleblå 

20170621_163328.jpg20170621_163347.jpg

 

Og Storeblå

 

20170527_172450.jpg20170527_172433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere roar den var fin putt oppi en ford 302 litt hugustyr på toten kona vil tilbake til xj6 så nå må discon vike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Huff...her har jeg jaggu ikke skrevet mye på lenge. Det betyr heldigvis ikke at alt står i stå. Jeg har mine egne prosjekter og prøver å hjelpe andre, hvis jeg får det til.

 

Av egene ting, så har Hundreogtieren fått litt stell, men blir mest brukt. Den bare går og går. Fantastisk bra bil, som jeg har stor glede av. Billig å bruke også, ifht hva man forventer av en gammel bensin V8er, og på gass er det jo like billig som å kjøre diesel. 

Jeg planlegger å bruke litt tid og penger på den fremover, men må da kvitte meg med min andre lille kjærlighet, MGBn, og det er ikke så enkelt.

20180704_103644.jpg

 

 

Den har fått mye stell, helt nybygd motor med litt...kremt...trim, og diverse annet vedlikehold, så den holder meg i form:D

 

Og i går, så byttet jeg jaggu ut min trofaste dagligbil, Rangeren, med en pent brukt D4 fra 2011. Får håpe den tjener meg godt, og at jeg får beholder nattesøvnen.

Har noen planer om oppgraderinger på den å, men øverst på plan nå er full service og noen felger som kler mitt imaget bedre enn de 22" som nå står på:lol:

20180720_133757.jpg

20180720_133806.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Søstra til Audrey det der ser jeg. :)

 

Flotte biler å kjøre. Kommer sikkert til å oppføre seg pent. Solide biler sånn stort sett, og selv om de er avanserte, så kan det meste fikses i garasjen om man har plass og muskler nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at du driver på roar gratulere med doning men je får nok holde meg til rrc har henta nytt prosjekt td40 med manuell  må jo en av vær men skal klare å holde meg til vintern med å begyne pån kos dei i nord vh Reidar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Man er faan ikke rett...men med komplett Land Rover virus, hamster gen, og litt for mange snille venner rundt om som tipser i hytt å pine, ja..."å skal'n stakkar gjøre da":lol:

 

1978 modell, ikke vært på veien siden 1992!

Veldig, veldig lite rust.

Veldig fint interiør.

Men stygg i lakk, om mye bulker.

Bedre bilder kommer når været blir bedre.

 

Men nå må noe selges...jeg kan ikke ha 4 biler:blink::)

20181116_123118.jpg20181116_123058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...