Gå til innhold

Roar`s prosjekt/er


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg ned i 1,6 l/mil med min 3,9EFi den korte tiden jeg hadde den.

Manuell og frisk motor med tilbehør og uten kat-er.

Men skulle jeg regne med kaldstartene ble forbruket mye,mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne ligget altfor lenge på finn da... Synes du skulle ta en telefon :P

 

Har snakka med han, skulle egentlig se på den forrige torsdag, men jeg rota bort for mye tid på div butikka i Tromsø så det ble ikke tid ^_^

Jeg kom meg ned i 1,6 l/mil med min 3,9EFi den korte tiden jeg hadde den.

Manuell og frisk motor med tilbehør og uten kat-er.

Men skulle jeg regne med kaldstartene ble forbruket mye,mye høyere.

 

Jeg forventer ikke å få ned småkjøringsforbruket noe spesielt på V8er RR min, jeg har den kun for skøy og den får bruke det den bruker. Jeg synes det er moro å forske litt, og få ting til å fungere så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solar er for båt & framdrift i smått format. Slik skøytene dunka rundt med i fjordane.

Heavy Fuel som i 380Cst er for STOR Båt B) tungbygd, krysshaude, 2-Takt& gode greier slik EG likar :) eller for å fyre i høgtrykkskjelar

Diesel vert normalt brult til å vaske delar i hjå meg ;)

Skikkelige bilar går på høgoktan :)

Mangel på svolvel & andre kjekke eigenskapar er itråd med den grønna tida....

Så, der har du svar Thomas, i den grad eg er berettiga til å kalle med "voksen" :huh:

SOLAR er eit heilt normalt begrep i kystnære strøk ;)

Feitolje er forøvrig smøreolje frå den tida det ikkje vart nevneverdig differensiert i kor ein slo nedi kva. "Alt går i grisen"..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vart det liv :D

Ja, hvilken maskin har`n tru ?!!! For å holde oss innenfor de maritime begreper, så har vel 2 dørs bilen en liten 4 sylindret Sole-diesel ^_^

 

.....og den blir nok byttet ut etterhvert...tror jeg :)

 

Bilde, ja det kommer, når bilen er kommet seg nordover. Frakt oppover ser ut for å ha ordnet seg i dag :)

 

Blir moro å få en til, og da blir det som Vidar sier, en med V8 for moro, og en med diesel for arbeid og daglig bruk...må bli bra detta ^_^ ...ja og den ene er senka, så da må nok den andre....... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...