Tuscan Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Gratulerer med et flott RRC prosjekt ! Endelig ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Gratulerer med nytt prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Spennende! Gratulerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Lånte bort GammelLandisen til et fototeam, som skulle lage reklamefilm for Nikon kamera her i høst. Bilen ble levert i Sørvågen, nesten lengst ut i Lofoten her i høst. Her er Youtube videoen der Hundreogtiern deltar https://youtu.be/v_-2LSJgFGU Endret 1. januar 2019 av Roar Moslet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 WOW - kul film - fin LR reklame og ikke minst Norgesreklame ! Gratulerer med nydelig filmstjerne i LR familien! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Så utrolig artig. Flott film, flotte bilder og nydelig bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Gratulerer, Roar. Morsomt når det ender med en så godt laget reklame. og hun fotografen gav tilbake bilen frivillig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Artig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Flott reklame for Norge, Lofoten, Land Rover og Nikon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Huff, her har prosjekttråd eieren vært sløv igjen. Jeg har lest kommentarene, men skulle bare, ja, og så glemte jeg helt å svare. Tusen takk folkens for skryt av bilen. Ja det var veldig moro å være med på dette prosjektet, og dette ga mer smak. Hundreogtiern brukes jevnlig, både på treff, turer og i det daglige. Det saltes ikke her i Gratangen, så bilen brukes hele året. Den sto på 267xxx km ved første pkk etter å ha stått i ro i over ti år, og er nå kommet til 282xxx km på 3 år. Range Roveren står bare, har sett over den, motoren står, så den må byttes ut, evt så må original motoren heloverhales, men jeg prøver først å finne en brukt 70/80 talls 3.5. Heloverhaling er dyrt og blir siste utvei. Div karosserideler er på vei nordover. Har bare funnet et rusthull!!, og det er til alt overmål lett tilgjengelig. Men det skjer faktisk litt. Jeg har fablet om "efi" forgasser fra Unaiten(USA) i flere år, og nå endelig.... Dette er Fitech sin minste 4 porter, https://fitechefi.com/products/30003/ Jeg kjøpte min fra Sarpsborg Motor, det ble faktisk billigere enn å kjøpe på e-bay, fog fikk flott service og råd av dyktige bilfolk som jobber der. Jeg har valgt å kjøpe pumpe og slanger og slikt fra Biltema, om det er dumt, ja det får tiden vise. Var faktisk veldig enkelt å montere. Jeg hadde et Edelbrock innsug liggende på lager fra før, så det var bare å hive seg i skruvinga. Fått av Strombergene og innsugpakningen, og fikk meg en meget hyggelig overraskelse, her var det pent, med tanke på at motoren har gått 282xxxkm Edelbrock innsug og Fitech "forgaser" montert Det er faktisk utrolig enkelt. Hiv av det gamle innsuget, komplett På med et innsug beregnet for en 4 ports forgasser, feks Edelbrock, JWR eller lag et selv av det originale. Sett på "forgasseren" og koble til pluss batteri, pluss tenning (hvit ledning på alle gamle LRa), koble til en ledning til minus på coil, og en ledning til høytryks bensin pumpe. Det er to ledninger til, en til jording på evt AC pumpe, og en til å styre evt el kjøle vifte. Det er to koblinger til, en er vann temp føler, den er med, men der må man i Edelbrock innsuget få gjenget opp hullet til 3/8" rørgjenge. Det er 1/4" originalt. Dette kan by på problemer, men jeg hadde flaks, en kompis hadde faktisk en slik gjengetapp. Så må man installere lamdasonde, bore et hull på 20mm og sette på en metallbit med pakning, settes fast med to slangeklemmer. Det blir faktisk tett, men klemmene som er med er alt for store for oss med liten rover8er Så kommer det som er arbeidsomt, å få instalert høytrykksbensin tilførsel. Jeg er fristet til å kjøpe Fitechs fuelsenter 2, men det er litt dyrt. https://fitechefi.com/products/40004/ Jeg har montert Biltema pumpa feil nå, på torpedoveggen, men skal flytte den bak til tanken, monteres på ramma for å prøve å få litt mindre støy, ila uka, så får jeg se om jeg blir fornøyd. Problemet nå er at den bråker noe helt for jævlig. Så må man lage seg et gasswire feste, jeg lagde et av en bit alu jeg hadde liggende. Jeg må se på dette igjen, da jeg nå bare får halv gass. Ferdig Ble et ryddig og pent motor rom. Og funker det ?!???? Jeg var skeptisk, Man skal sette på tenninga 3 ganger, slik at man får kjørt inn nok bensin, så skal man legge inn noen enkle opplysninger på en håndholdt skjerm, antall sylindre(8), kubbiktome str på motor(215 for 3.5l) og hvor tøff kam man har, den er ikke super viktig, man skal velge mellom 1 og 4, der 1 er original og 4 racing, så jeg la inn 1, man velger 2 på en litt tøffere. Så start....og jaggu starta den ikke tvert Har ikke kjørt så mye men, den starter tvert, varm som kald, gitt meg mye bedre gassrespons, mindre eksoslukt, og så kjennes motoren mye friskere ut, som om jeg har fått 10hk ekstra. Så får vi se om den gir litt bedre økonomi også. Fortsettelse følger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Følger spent med ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Herlig - blir spennende å følge dine erfaringer med FiTech EFI. Ser fram til nye oppdateringer. Vrom - Vrom ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 følger spent med, fikk tips om at du var igang med Fitech-konvertinge, og dette ser veldig spennende ut ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Flott at det virker slik reklamen lover Men er det kompatibelt med gassdriften da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Takker folkens, jeg er spent på om dette blir bra, og det tror jeg faktisk. Og ja, lpg er ingen problem å beholde, må bare koble litt på strømsiden, og få meg et tett luftfilter hus, noe jeg er på utkikk etter uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Spennende prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Dette var veldig inspirerende. Faktisk såpass at jeg har begynt å tenke på samme løsningen på tokvarten i seriebilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 har samme type men den svarte på jeepen min er til 250hk til 600 hk fungerer helt supert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, Tom Rossing skrev: Dette var veldig inspirerende. Faktisk såpass at jeg har begynt å tenke på samme løsningen på tokvarten i seriebilen. Det har faktisk jeg og Roar pratet om tidligere. Tenkte jeg skulle ta og omarbeidet et innsug jeg har liggende og ta det derifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 3 timer siden, Vegard Bratland Erikstad skrev: Det har faktisk jeg og Roar pratet om tidligere. Tenkte jeg skulle ta og omarbeidet et innsug jeg har liggende og ta det derifra. Da må vi få høre hvordan det går. Jeg kommer nok ikke igang med noe før til høsten. Er på jakt etter et innsug i mellomtiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Takker for heiarop folkens En liten tilbakemelding på et par ukers bruk av bilen med Fitech efi 'forgasseren' Jeg er super fornøyd. Motoren er ikke til å kjenne igjen, har fått mye bedre gass respons, utvilsomt mer hk, bedre drag/moment og det ser ut som jeg bruker mindre bensin. Det har jeg ikke testet ennå, men jeg skal prøve å få lagt inn en par tre dager med test ila påska. MEN, ja det er et stort MEN, ikke gjør som meg, kjøp ikke Biltema inline bensinpumpe, den bråker noe så inn i h#$#e. Den gjør nesten jobben sin, men klarer ikke helt det heller. Feilen er nok min, for Biltema pumpen krever 10mm slange inn, uten motstand og med mye bensin tilgjengelig, men jeg bruker 8mm, og igjennom den originale matepumpen. Grunnen er at jeg ikke vil bygge om for mye, hvis jeg vil tilbakestille alt til originalt. Så jeg leter etter andre alternativer, der jeg kan bruke den originale matepumpen og så få bygd opp trykk nok til efi anlegget. Har et par idéer og noe blir prøvd ila påska Til Tom og Vegard, og alle andre og for den saks skyld, Fitech sin 2 porter må kunne fungere supert på en tokvart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 17. april 2019 Forfatter Del Skrevet 17. april 2019 Bensinpumpe V3.0 Dårlig bilde, og her er den ikke satt fast ennå. Skal ta bedre bilder når pumpa er montert ordentlig. Har montert midlertidig i går kveld, skal teste litt ila dagen. Fikk en liten tur sent i går kveld, og det lover bra. Nå er det iallefall stilt. Pumpa er fra en 300hk Evenrude e-tec, med eget reservoar og høytrykkspumpe som konstant har bensin tilgjengelig. Pumpa kviter seg med eventuel luft også. Bensinen mates fra tanken med den originale elektriske matepumpen. Eneste problemet jeg kan få er at e-tec motorene bruker mindre trykk enn Fitechen skal ha, men den leverer de 4 bar / 58 psi'ene Fitechen skal ha nå. Pumpa styres jo av trykkregulatoren på Fitechen. Han jeg fikk pumpa av har kjørt ei lignende, men litt mindre, opp til 7 bar, så, ja, vi krysser fingre og tær, og håper det går bra...ei stund Og når jeg nå først er i skrivinga, så må jeg bare få si at jeg har fått ny motor i bilen, han ramli og diverse andre Nord-Norske gloser, hvor mye bedre motoren går, den er ikke til å kjenne igjen. Jeg har fått en helt annen gassrespons, myye mer futt, og bedre drag/dreiemoment. Nå er det bare forbruket som må testes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Spennende og kreative løsninger. Dette er for dem med kunnskap forståelse langt utover det vi "lærlinger" besitter Veldig artig å følge Spent på løsning for 2,25en! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 3 timer siden, Roar Moslet skrev: Nå er det bare forbruket som må testes. Eventuelt ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 17. april 2019 Forfatter Del Skrevet 17. april 2019 6 minutter siden, JokerS30 skrev: Eventuelt ikke Å jo da, jeg er ikke skuggeredd, har hatt mange V8er biler oppigjennom tidene, så det må man tåle. Husk bare at alt over 1-1,2 går på 'hobbykontoen' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.