Gå til innhold

Årets vinterdekktråd


Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg er veldig fornøyd! Men er fortsatt i innkjøringsperioden så tar det ganske pent. 235/85 LT er pizzakuttere ja, men det er greit. Bfg all terain (sommerdekkene)har litt større knaster så virker større. Men jeg liker litt retro så bra dim for meg. Synes ikke de støyer mer enn sommerdekkene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt fornøyd med mine.

De støyer mindre enn sommerdekk ja, men siden mine har schvæære knaster så er ikke sammenligningsgrunnlaget der.

Forutsigbare, og må provoseres rimelig bra for å slippe på føret vi har hatt i Østfold siste dager. Jeg ga 10k for mine ferdig på bil. 235/85-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg kjørt noen mil med mine Hakka LT2. Førsteinntrykket er bra og bilen er mykere og mer behagelig å kjøre enn med de gamle vinterdekkene. Bilen bråker mindre i 90 km/t med de nye dekkene enn 80 km/t med de gamle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 145km med ny 235/85R16 i kveld, mye vekselende fører.

 

Dekk var litt side glatt på en siden av fjellet, med polert / brøytet vei, på andre sider var det dyb snø og dekkene fungert utmerket.

 

Mistenk at dekkene må kjøres inn litt til for å fjerne "belegget"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjørt noen.mil i kveld, på seipa BF mt-dekk, og det var livsfarlig det!

 

Vanligvis brukes ikke denne bilen, men måtte ta en med plass til juletre.

 

Var noe annet enn Disco1 med Hakka 7 i 235/70/16 altså? ;)

Ikke noe gøy med feil dekk, det fikk jeg testa med en Serie II 88 med BF ett eller annet.

Å bli forbikjørt av sin egen bil er noget spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 145km med ny 235/85R16 i kveld, mye vekselende fører.

 

Dekk var litt side glatt på en siden av fjellet, med polert / brøytet vei, på andre sider var det dyb snø og dekkene fungert utmerket.

 

Mistenk at dekkene må kjøres inn litt til for å fjerne "belegget"

 

Gratulerer med flott bil!

 

Men skal du bruke orginaldekkene på vinteren også?

Utifra bilde ser det ut som samme Goodyear dekk som også satt på min bil når den var ny.. De er vel glatte på vinterføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøyrt nokre mil no med ny dekka på classicen. Michelin Latitude Alpin i 235.70-16, piggfrie. Funkar så langt utmerkt. :)( Har fått testa seg på ymse føre.) Defenderen rullar på nokre tilårskomne Cooper, dei er uslitelige men ikkje noko til vinterdekk for å væra ærleg. :wacko: Lurar på å sette MT dekka på att så snart den er godkjend. Sunndalsøra hadde +13,5 grader i går, og den får heller kvila seg om det skulle bli for glatt..

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Akkurat mottatt mine LT2. Ligger i bilen og lukter såpass godt at jeg vurderer å bare ha dem inni bilen hehe. Mine er produsert i uke 45!! Under tre uker gamle er bra!! Tusen takk til Hillestad! :D

Med pigg? Finnes det friksjonsdekk uten pigg i dim 235 85 16? Tror jeg skal gå for den dimensjonen neste gang. Lei av at alle vinduer blir sauset ned på et blunk av 275 -dekkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...