Fjellrev Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Ved sist dekkskift så var de fleste av hjulboltene mine seizet. Og jeg tenkte på et komplett sett med nye hjulbolter. Er ikke noe særlig begeistret for de originale med kapper, og kunne tenkt meg noe annet av god kvalitet. Noen som har gode forslag? Firma? Eller er det rett og slett originale som gjelder? Ser jo for meg at det bare er et tidspørsmål før selv nye blir vrange å få nøkkelen på, og spesielt om en overlater jobben til en dekkgarasje med ivrige hender og kraftig luftverktøy.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Svindyre muttere for den kresne Bolten sitter i navet og har disse tatt kvelden så må hele navet byttes. Regner med at det er muttere du mener. Endret 24. oktober 2013 av pertdfem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrev Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Trodde ikke jeg var blitt så glemsk enda. Er nå rimelig sikker på at det er bolter jeg har og at det er standard på D3? Hvordan er pinnene dine festet? Er de løse og kan komme med ut når du løsner mutteren? Er det noen som vet dimensjoner på original bolt? -dimensjon, lengde, stigning og vinkel på con? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Svindyre muttere for den kresne De så virkelig bra ut, men ja de kostet litt også.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Mutteren er festet i navet. Disse boltene løsner ikke. Har du ødelagt gjengne så er det høyst sannsynlig gjengene i mutteren. Du får ikke kjøpt en egnet mutter for dette hvor som helst da den har en styrehylse for aluminiumfelgen. Så enten kjøper du aftermarkedmutter til discovery 3 eller så kjøper du original til discovery 3 eller så kjøper du Wrington. Vurder selv om det er vært det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Lurer på å lage meg slike i 316. Men er det nødvendig med den løse skiven tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Men er det nødvendig med den løse skiven tro? Tror absolutt det, det er vel en torque skive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvor mye koster 16 nye originale muttere fra merkeforhandler i Norge? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg gav 1600 for 15 stk originale (til tre hjul, hadde ett sett til reservehjulet) hos PS Autoservice på Hamar da jeg sto klar til å legge på nye vinterhjul i fjor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg gav 1600 for 15 stk originale (til tre hjul, hadde ett sett til reservehjulet) hos PS Autoservice på Hamar da jeg sto klar til å legge på nye vinterhjul i fjor skulle til å si det, synst ikkje prisen for de over var så gale jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrev Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Da har vel jeg blitt rimelig enig med meg selv om at det er muttre jeg også har. Får skylde på innidethelv.. mye banking og leting etter diverse pipestørrelser,- hos proff dekkselger sist. Samt en mnd borte fra doningen og flere biler på tunet. Beklager om det sendte deg på ville veier med svar på spørsmål Per. Og om det fremdeles skulle være uklart så er det altså hjulmuttrene jeg snakker om. Der verserer jo flere tråder om at stålet ruster på innsiden av den rustfrie cappen og bolthodet blir som en velholden mann passert 40.. . samt tråder om å få fjernet låsemutrene før de bare roterer og en står der og må sveise. Legger ved et målsatt bilde av uorginal mutter. Ellers så er vel det originale P/n RRD500590?, gjenge 14 mm x stigning 1.5mm, lengde 56mm, sete-flat med skive, hode 22mm og body som entrer i boring felg 22,5mm som gjelder? Jeg husker det ikke, men det er vel en con innerst i boring felg som sentrerer? Og så skive under bolthode som har flat anleggsflate og derfor blir momentflate? Endret 25. oktober 2013 av Fjellrev Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2blue Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Som regel er det feil størrelse på piper og i kombinasjon med muttertrekker som ødelegger mutterene. På D2 (som har samme rustfrie kåpekledde muttere) er dimensjonen 27mm. En omgang med muttertrekker og feil pipe, ..og vips: 28mm er det eneste som går på, så feier man på med pipe på 28mm og muttertrekker... så passer ingenting og kåpen går rundt på mutteren. Da begynner banninga...?⚡️???... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rico Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Disse kjøpte jeg nå nylig: http://www.ebay.co.u...ME:L:OU:US:3160 Frakten endte på £30.95, men posten lot den gli igjennom uten mva, så det ble grei pris det Endret 25. oktober 2013 av Rico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrev Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Artig Fikk dette svaret fra samme leverandør nå i dag. We ship this item via parcelforce on a 3day plus service and will cost £36.99 Så kommer det vel 25% moms og tollbehandlingsgebyr på ca 150kr? Er vel neppe like heldig som deg med momsen.. så ser rundt etter et firma som også leverer litt andre deler jeg trenger, bl.a. bremseskiver og klosser rundt baut, slik at jeg slipper den seperate fraktkosten. Endret 25. oktober 2013 av Fjellrev Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rico Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Nei at posten surrer når det gjelder mva er ikke ofte jeg opplever, andre ting derimot..... Her har du vel forøvrig lignende muttere til tilsvarende pris: http://britishparts....l-nut-RRD500290 og her får du andre deler også. Usikker på frakten de tar, lenge siden jeg har kjøpt noe fra de. Edit: Ser de tok £14,50 i frakt for vindusviskere front, tidligere i år. Endret 25. oktober 2013 av Rico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rico Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Disse kjøpte jeg nå nylig: http://www.ebay.co.u...ME:L:OU:US:3160 Frakten endte på £30.95, men posten lot den gli igjennom uten mva, så det ble grei pris det Må komme med en tilbakemelding på disse mutterene. 19(!) av 20 muttere har nå mistet den dekkende kapselen. Så man får hva man betaler for. Kjører derfor nå rundt med det som ser ut som vanlig muttere, dvs at man ser bolten i senter, og det ser jo ikke spesielt pent ut. Skal seriøst vurdere disse her nå: http://www.wrington.co.uk/landrover%20alloy%20wheel%20nuts.html Er det noen her inne som har kjøpt fra de? Og dermed kjenner til kvaliteten? mvh Rico Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Tror du kan være rimelig sikker på at Wrington-mutterne er det beste du får. Alt frest ut av et stykke stål og ingen hetter. Jeg kan bare glemme 22 mm pipe på mine, men det funker med 23 mm og håndkraft. Kun en mutter som er vrien og som absolutt bør byttes. Vurderer egentlig å bytte alle, men synes Wrington-mutterne blir vel dyre..... Endret 15. april 2014 av ESPO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Disse har eg bestilt, så får vi håpe kvaliteten er ok, og dem holder en stund. http://www.ebay.co.uk/itm/141008049783?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CowboyCake Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Har en mutter som er helt slitt etter selvfølgelig å ha latt et dekksenter skifte dekkene rett før stengetid. Fikk hjelp med lufttrykk for å sjekke om det hjalp for å få den av, det som skjedd var at kåpen nå er helt løs og bare spinner. Får hverken kåpen eller mutteren av, så står nå med et vinterdekk. Noen som vet hva som kan ha skjedd eller har et tips for å få av hjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CowboyCake Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Løste seg. Måtte klippe av hele kåpen med tang. Årsaken er nok at kantene på kåpen var utslitt og man dro over så de har løsnet fra festene på mutteren under. Sporene i kåpen har blitt avrundet. Mye rust under der var det også . Men er nå manko på en mutter, noen som har en ekstra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernt-Inge Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Løste seg. Måtte klippe av hele kåpen med tang. Årsaken er nok at kantene på kåpen var utslitt og man dro over så de har løsnet fra festene på mutteren under. Sporene i kåpen har blitt avrundet. Mye rust under der var det også . Men er nå manko på en mutter, noen som har en ekstra? Har 8 stk liggende http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=70627#entry763706 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hadde samme problem som andre her, måtte bruke 23mm pipe og forsiktig men mye håndkraft på flere av mutterene (fikk lagt om i fjor på dekkverksted, mistenker at de var hardhendte). Bestilte og fikk sett på 5 stk herfra: http://www.ebay.com/itm/370566234229 Koster for øyeblikket NOK 136,- for settet (ergo ingen MVA dersom man bare bestiller 5), pluss frakt på 70,- Kvaliteten skal jeg ikke si noe om, jeg strammer til med 130nm og får se til høsten hvordan mutterne ser ut, men på bilen blender de ihvertfall fint inn med de originale (om de er originale de som sitter på, da). Jeg tenker jeg bestiller 5 til for å ha liggende just in case. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Bytta ut alle, og beholdt de av dem gamle som er brukendes i reserve. Eg la alle de nye i oljebad noen dager. Fant ut at det ikke kan skade om det trekker litt olje inn under kappen..... Kan jo kanskje gjøre til at dem holder lengre, om det legger seg et tynt lag med olje inni kappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Mine hjulbolter er helt håpløse! Forrige eier har nok brukt mye rart på mutterne, eller brukt dekksenter som har kjørt på med diverse.. Vurderer disse fra Wrington Engineering! Men ser at det er litt diverse muttere for forskjellige biler. Hvordan passer disse mutterne på andre typer felger? Er det bare å gjenbruke? Altså, hvilke bolter skal jeg velge? Endret 15. juli 2014 av Sfinx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 disse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.