Gå til innhold

Svak during i drivverket?


leisimon

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i 80 - 90 km/t uten spesielt pådrag eller belastning på motoren blir det en svak during som høres ut å komme fra området bakakselen. Mener å ikke ha hørt denne lyden før, men man får jo veldig spesiell hørsel på slike ting når man er opptatt av bil. Kan det ha noe med kryss e.l. i mellomakselen å gjøre?

 

Jeg synes også det er litt mye slakk som må tas opp dersom jeg først henger på giret (så langt det går på en automat) for så å gi gass. Kan disse to forholdene henge sammen?

 

Det gjelder en D2, 2003, td5 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oljen på bakakselen fin forrige gang du byttet? Bytt olje uansett, det gir en pekepinn i diffen.

Kjenn om du har varmgang på hjullager etter endt kjøring. kjenn forsiktig på felgene, det kan være varmt om det er utslitt hjullager.

kryss gir normalt vibrasjoner ved pådrag, men kom deg under og kjenn.

sjekk også fremre mellomaksel, den gir mye rare lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...