Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Jon Unstad

Tåkelys

Recommended Posts

Hei igjen. På min P38 4.6 sitter det montert orginalmonterte tåkelys. Disse får jeg ikke til å fungere, DVs de lyser hvis jeg kobler på Nanocom`en å styrer de derfra, altså ikke noe så enkelt som å bytte pærer. Med Nanocom`en kan jeg gå inn på BECM å endre hvordan tåkelysene er "satt opp". Mitt spørsmål er... er det noen som vet hvilken innstilling de skal stå på i BECM for å fungere?

Hm....liker jo ikke å virke dum, men hva er park+nærlys i oppsettet til Nanocom`en?

Slapp av, Jon! Jeg trodde heller ikke mine virket, helt til jeg vridde på den derre lysbryteren! Da virket de. Lykke til!

Slapp av, Jon! Jeg trodde heller ikke mine virket, helt til jeg vridde på den derre lysbryteren! Da virket de. Lykke til!

Nettopp :P . Kun tåkelys hvis enten lysbryter er vridd til parklys, eller videre til nærlys / fjærnlys. Virker da ikke med kjørelys( lysbryter i nullstilling )

Lysbryter er selvfølgelig vridd til alle posisjoner, men null lys i tåkelys. Men som sagt hvis jeg kobler til Nanocom og kjører test av lys ja da lyser de som bare det. Mener jeg har lest ett eller annet om at foglights i BECM må stilles inn på en spesifikk setting for å få de til å kommunisere. Er akkurat som at Becm ikke får signal ang tåkelys når jeg setter de på, og lysbryter er vridd til rett posisjon.

Tja, det kan jo være bryteren på midtkonsollen som tuller. Du har jo original monterte foglights ( 4,6 2001 mod ) så BeCM må jo være satt opp riktig fra start av.

Hvis bryter ikke funker får jo ikke BeCM beskjed om at den skal forsyne lysene med strøm.

Mvh Brage

BECM SETTINGS

FOG LIGHTS

x Front and Rear Sidelights

Dette er innstillingen du skal ha

Edited by Håvard Guttormsen

Nydelig, da skal det sjekkes ut. Hvis et ikke blir lys av det er vel bryteren muligens synderen som Brage foreslår. Takk for nyttig info karer.