Gå til innhold

Tåkelys


Jon Unstad

Anbefalte innlegg

Hei igjen. På min P38 4.6 sitter det montert orginalmonterte tåkelys. Disse får jeg ikke til å fungere, DVs de lyser hvis jeg kobler på Nanocom`en å styrer de derfra, altså ikke noe så enkelt som å bytte pærer. Med Nanocom`en kan jeg gå inn på BECM å endre hvordan tåkelysene er "satt opp". Mitt spørsmål er... er det noen som vet hvilken innstilling de skal stå på i BECM for å fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, Jon! Jeg trodde heller ikke mine virket, helt til jeg vridde på den derre lysbryteren! Da virket de. Lykke til!

Nettopp :P . Kun tåkelys hvis enten lysbryter er vridd til parklys, eller videre til nærlys / fjærnlys. Virker da ikke med kjørelys( lysbryter i nullstilling )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbryter er selvfølgelig vridd til alle posisjoner, men null lys i tåkelys. Men som sagt hvis jeg kobler til Nanocom og kjører test av lys ja da lyser de som bare det. Mener jeg har lest ett eller annet om at foglights i BECM må stilles inn på en spesifikk setting for å få de til å kommunisere. Er akkurat som at Becm ikke får signal ang tåkelys når jeg setter de på, og lysbryter er vridd til rett posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan jo være bryteren på midtkonsollen som tuller. Du har jo original monterte foglights ( 4,6 2001 mod ) så BeCM må jo være satt opp riktig fra start av.

Hvis bryter ikke funker får jo ikke BeCM beskjed om at den skal forsyne lysene med strøm.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, da skal det sjekkes ut. Hvis et ikke blir lys av det er vel bryteren muligens synderen som Brage foreslår. Takk for nyttig info karer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...