Gå til innhold

LANDreas

Anbefalte innlegg

Filler´n! Kom ut fra jobben på fredag, og så at det var litt våtere under Storkar´n enn vanlig. Har dryppet bitte litt i det siste, men har ikke hatt tid til å sjekke hva. Har bare kjørt den lille turen til og fra jobb uansett. Nå måtte jeg sjekke, siden det hadde lekket ganske mye mens den stod helt i ro.

 

Fant ut at det manglet litt bremsevæske i beholderen, var nede på min.-merket, så det er ikke ekstreme mengder. Likevel nok til at jeg tok Polio´en på hytteturen til Ørje, hadde med meg smågutta også. Plutselig tap av bremser var jeg lite lysten på...

 

 

Ser at noen (LKjaerstad) har fått skiftet bremserør for 3.000 kroner. Andre som har fått gjort dette billig og bra i Oslo?

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har fått gjort det billig og bra i Moss. I egen garasje.

 

Du mekker raskt nye rør sjøl, og får samtidig fylt opp garasjen med enda mer kult verktøy!

 

Nipler, ei flaske bremsevæske, en rull bremserør, et verktøysett (det har vært noen tråder på ikke/anbefalte verktøy fra Biltema her inne) og jobben er gjort!

 

Du har funnet ut hvor på bakvogna røra lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett foran venstre bakhjul og litt inn. Dvs. de ligger jo langsmed ramma. Mer eksakt vet jeg ikke, men det renner nok ikke langt der.

 

Skal høre med en medforumist om mulig løsning. Lite tid selv for tiden, og Polio'en trenger nytt forhjulslager også. Lurt å prioritere fruens doning nå.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sett hvor langt fram det er fornuftig å bytte/om det er mulig å få laga en skjøt et sted. Tar ikke så lang tid. Trykker du bremsepedalen litt inn med en pinne e.l. mister du lite bremsevæske og unngår luft i systemet, men i år er det på høy tid at du bytter bremsevæska di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandmo tok ca 8 lapper for jobben ink EU kontroll og noe annet smått. Hadde det ikke vært vinter og rett før EU kontroll så hadde jeg nok gjort det selv. Synes det var litt dyrt men med oljebehandlet bil så er det en real drittjobb...

 

Det er ett par korte gummislanger rett ved venstre fotbrønn og lønner seg å bytte disse samtidig og trekke rørene derifra og bakover. Der de lekker er også der det er kjipest å trekke dem så kan like godt trekke dem helt fram. Og ta begge sider samtidig!! Tror det er mange som slipper gjennom EU kontroll med rustne bremserør ettersom det er så vanskelig å inspisere dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ta begge sider samtidig!! Tror det er mange som slipper gjennom EU kontroll med rustne bremserør ettersom det er så vanskelig å inspisere dem...

Min blei godkjent en eller to dager før lekkasjen blei oppdaga ?

Begge sider blei byttet, 3 meter på hver side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nye kobberrør trukket og bilen skrubber som aldri før! Jippiii! Kan også ha sammenheng med at bremsevæsken ikke tidligere har vært skiftet på de 7 1/2 årene jeg har hatt bilen. Trallalaaa!

:D

 

Røret knakk farlig lett på høyre side, på knekken opp foran/over dieselfilteret og opp på rammen. Er nok det vanskeligste stedet å inspisere. De knakk også lett på tre andre steder da jeg skulle komprimere dem for avhending. Resten var veldig bra, så ut til at de kraftige bendene var mest utsatt. Kanskje logisk, siden utsiden av bend er der metallet er mest strukket.

:blink:

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel utført arbeide! Under inspeksjon før PKK på Defenderen fant jeg at nesten alle bremserørene mine må byttes :(. Så etter jobbeperiode er det bare å fyre opp rørflenseren. 20 m kobberrør innkjøpt.

 

Men si meg Andreas, du jobber da ikke nattskift...? (01:47) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ingenting. Satt på en krakk og skravlet, som vanlig, og prøvde å være ute av veien. Ble derfor veldig bra!

 

Ikke nattskift, bare medfødt lakenskrekk!.:rolleyes:

 

Hadde jeg skullet kjøre Trollstigen, så hadde jeg nok byttet væske før. Fem år på overtid er bedre enn seks år på overtid, Frode. Jeg tror dessuten bremsevæskefabrikken er bilprodusentenes Coop. Annethvert år er veeeldig home free. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: "...bremsevæskefabrikken er bilprodusentenes Coop". Ikke at de bare handler der, men at det er litt deres også. Jeg tror egentlig bilprodusentene eier både bukken, havresekken, havresekkfabrikken og byggmesterfirmaet som satte opp havresekkfabrikken. Sannsynligvis skogen og saga også!

:D

 

PS Tror jammen jeg må se "Conspiracy theory" i kveld. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: "...bremsevæskefabrikken er bilprodusentenes Coop". Ikke at de bare handler der, men at det er litt deres også. Jeg tror egentlig bilprodusentene eier både bukken, havresekken, havresekkfabrikken og byggmesterfirmaet som satte opp havresekkfabrikken. Sannsynligvis skogen og saga også!

:D

 

PS Tror jammen jeg må se "Conspiracy theory" i kveld. :lol:

Nå henger jeg ikke helt med lenger... :). Men dette var ikke bra, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...