Gå til innhold

D2: Hva er denne bryteren til?


motom

Anbefalte innlegg

Fant denne når jeg byttet kabelmatte til girkassen og merket at polene var litt løse. Tror ikke det er noe problem men tenkte jeg skulle bytte til en ny en hvis den ikke kostet så mye. Før jeg tok den ut så trodde jeg det kanskje var tempføler til transfer kassa (fant ikke noe i microcat) men etter å ha tatt den ut og søkt litt på delenummeret (35291 og 26008) så ser det ut til å være; reverse swith eller diff switch?? Noen som vet hva den gir signaler til på en D2 TD5 med automatkasse? Den sitter på toppen av transferkassa, like ved utgående aksling, framover.

 

 

 

IMG_20130902_203747.jpg

 

Fra eBay:

bryter.JPG

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant Motom. Glad du tok opp denne:). Jeg byttet girvelgerbryter på min D2 ogisolerte kabelbrudd over kassen (fra den sedvanlige p-clip'en). Etter kaving med dette, så har jeg mistet ryggelysene.

 

Jeg mente det kanskje ikke var ryggelysbryter på D2 med automat, men har ikke fått dette bekreftet helt. Finner hvert fall ikke noe delenummer som tilsier at det finnes en ryggelysbryter på D2 auto. Bare manuell.

 

Hvordan var jobben med å fjerne hele kabelen? Det er vel noen flere brytere du må demontere under og rundt kassa? Mener det er en bryter litt bakenfor girvelgerbryter, vet du hva denne gjør også?

Endret av Sfinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det ikke er lys for lavserie. Det er derimot lys for at transferkassa står i N, vises som to tannhjul med kryss over nest øverst til venstre i instrumenthuset. Skal teste om denne virker før jeg kjører hjem fra jobb i dag ^_^ .

 

Dette er i tillegg til lys for sperre som motom nevner. Jeg har ikke montert velger for sperre på min, så det får jeg ikke testet uten å krabbe under bilen med wise-grip - og det gjør jeg ikke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det ikke er lys for lavserie. Det er derimot lys for at transferkassa står i N, vises som to tannhjul med kryss over nest øverst til venstre i instrumenthuset. Skal teste om denne virker før jeg kjører hjem fra jobb i dag ^_^ .

 

Dette er i tillegg til lys for sperre som motom nevner. Jeg har ikke montert velger for sperre på min, så det får jeg ikke testet uten å krabbe under bilen med wise-grip - og det gjør jeg ikke i dag!

 

Ikke noe lys med transferkassa i N. Setter det på lista over ting å gjøre en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...