palerik Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Hei, Skulle rygge på plass en henger i svak motbakke. Flott tenkte jeg, nå har jeg jo lavserie og kan rygge sakte og fint uten noen problemer. Den gang ei. Det ble ett skikkelig kengruhopp. Bilen føltes overfølsom på gassen og var umulig å sette i gang uten kraftige hopp. Noe galt, eller er det bare slik det er? .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergsnov Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det var vel ikke en litt tung henger med automatisk brems, vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Liten henger, ca 800 kg last. Er jo påløpsbremser så det bremser jo også. Har opplevd samme problemet uten henger i en bratt bakke. Problemet er når en må bruke gassen får å få fart. Testet ute nå, men bakken her hjemme er ikke bratt nok, tomgang på motoren er nok til å drive bilen bakover i lavserie. .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik Haugen Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Og den er ikke i noe spesialprogram? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ingen spesial programmer på. Satte den kun i lav serie. Det var lettere å rygge i høy serie. Virket som om en hadde litt mer tid til å flytte foten fra brems til gass da. Hvordan bruker en egentlig brekket til bakkestart på en D3 automat? .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Sett bare på brekket og kjør forsiktig av gårde. Min tro om den blir mindre spretten i grass/gravel/snow? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Hold inne bremsen å gi gass til ca 1500 rpm så styrer du farten med å slippe opp litt bremsen til oppnådd fart .... (trengs litt øvelse, men metoden er fin til offroade kjøring over steiner og stokker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palerik Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Takk for tips. Det med håndbrekket har jeg lurt litt på. Funket jo som bare det.. Testet litt rygging i motbakke, det rykker til når brekket slipper. Følelsen er helt forskjellig fra revers til fremover. Lurer litt på hvorfor. Skal øve meg å ha ett bein på gassen og ett på bremsen samtidig. .-. Pål-Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg hiver meg på denne. Tester nå jevnlig bilen i lavserie, selv om jeg ikke nødvendigvis bruker lavserie så mye. Jeg har også litt kontant rykking når jeg starter med å gi gass, både i revers og i 1. eller 2. gir i lavgir. I vanlig gir går igangsetting veldig smooth og fint både i 1.gir og i revers. Er det indikasjon på noe gæærnt? Er det bare det at den har vært brukt sjelden og trenger litt regelmessig trim. Bør et oljeskift på transferkassa vurderes? Oscar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pertdfem Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Det er ikke bare slik at gassen som er elektrisk reagerer litt tregt i lavserie. Dette for å undgå feilgassing når det homper. Slik er det i hvert fall på defender i lavserie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Ok! Får slå meg til ro med det! Og sålenge alt er vel i "høygir", får man jo anta at det ikke er noe galt. Skal teste den i "Gras, grawel & snow"-modus og se om den er litt roligere da! ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.