Gå til innhold

D3 rykkete revers i lavserie


palerik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skulle rygge på plass en henger i svak motbakke. Flott tenkte jeg, nå har jeg jo lavserie og kan rygge sakte og fint uten noen problemer. Den gang ei. Det ble ett skikkelig kengruhopp. Bilen føltes overfølsom på gassen og var umulig å sette i gang uten kraftige hopp.

 

Noe galt, eller er det bare slik det er?

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten henger, ca 800 kg last. Er jo påløpsbremser så det bremser jo også.

 

Har opplevd samme problemet uten henger i en bratt bakke. Problemet er når en må bruke gassen får å få fart. Testet ute nå, men bakken her hjemme er ikke bratt nok, tomgang på motoren er nok til å drive bilen bakover i lavserie.

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesial programmer på. Satte den kun i lav serie.

 

Det var lettere å rygge i høy serie. Virket som om en hadde litt mer tid til å flytte foten fra brems til gass da.

Hvordan bruker en egentlig brekket til bakkestart på en D3 automat?

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold inne bremsen å gi gass til ca 1500 rpm så styrer du farten med å slippe opp litt bremsen til oppnådd fart .... (trengs litt øvelse, men metoden er fin til offroade kjøring over steiner og stokker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

 

Det med håndbrekket har jeg lurt litt på. Funket jo som bare det..

Testet litt rygging i motbakke, det rykker til når brekket slipper. Følelsen er helt forskjellig fra revers til fremover. Lurer litt på hvorfor.

 

Skal øve meg å ha ett bein på gassen og ett på bremsen samtidig.

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hiver meg på denne.

 

Tester nå jevnlig bilen i lavserie, selv om jeg ikke nødvendigvis bruker lavserie så mye.

Jeg har også litt kontant rykking når jeg starter med å gi gass, både i revers og i 1. eller 2. gir i lavgir. I vanlig gir går igangsetting veldig smooth og fint både i 1.gir og i revers.

 

Er det indikasjon på noe gæærnt? Er det bare det at den har vært brukt sjelden og trenger litt regelmessig trim. Bør et oljeskift på transferkassa vurderes?

 

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...