PerG Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Driver på nytt å parrer mercedes å lr produkter.. Noen som har peiling på utv diameter lr serie 3 trykkplate? Evnt noen som har en til overs? Er det forskjeld på diesel og bensin clutch mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorsteinR Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei. Har en trykkplate liggende som er 286mm. Tilhørende lamell er 231mm som tilsvarer 9". Det finnes 9.5" også på diesel. Usikker på om det finnes fler trykkplater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Okei. Svinghjulet takler maks 254mm men det går å dreie.. Får vel måle hvor stor lamellen er fir det er org lr tru je. Sia den passer i på girkassa:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Svinghjulet på mercedes er balansert på veiva. Greier du dette uten å dreie er det best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Forrestn, veit du diameteren på hullbildet på den trykkplata? Tenkte på om gikk å frese av den litt på dia eller om hulla sitter helt ut mot kanten. Svinghjulet på mercedes er balansert på veiva. Greier du dette uten å dreie er det best. Jef vet.. :-) men noen har alt vært der å dreid pga for stor diameter ut mot clutchus :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Dette skal kunne gå uten å dreie mener jeg. Du bruker cluth og disk fra landrover? Hvor fikk du tak i adapterplata? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Satt trykkplate fra mercedes der, men den er ikke brukbar mot lr utløserlager og arm. Mye gnagsår inni der og veldig hard på clutchpedalen med det oppsettet. Adapterplate satt på bilen men resten er kaos og ødelagt inni der :-P Så må begynne fra scrærsj.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Bruk clutch og disk fra landrover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ja skal bestille det bare jeg finner ut hvor og hvilken type:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Sivil eller eksmill girkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 exmill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Da må du bruke clutch til one ton. Bestill på Vestfold Ship, de har på lager og prisene er veldig fornuftig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 (endret) http://w185244-feltv...c8358-p-26.html Den? Eller det var Oneten der kanskje Og så trenger jeg svinghjulslager da det var borte.. Endret 3. september 2013 av PerG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Svinghjulslager kjøper du fra produsent av adapterplata i Sverige. Det er ikke standardløsning du bruker. Landroverforing vil ikke passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei. Jeg har kjøpt adapter av SMT i sverige. Kom vel på 3,5k. Hentet den sjæl på harrytur i strømstad (poste restante) Fulgte med lager. De anbefaler og bruke trykkplate fra mæsj. Går og venter på svar fra tilsynet om godkjenning. Skal ha inn en 240D. Hvilken motor skal du ha inn? Har du fått godkjenning? Lager du motorfester sjæl? M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Da fulgte det med monteringsveiledning? Mulig PerG kunne hatt nytte av.å ha lest den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det gjør det! Hvis det er interesse kan jeg vel få scannet og distribuert den ila neste uke? Usikker på opphavsretter og sånt, så kanskje greit å utveksle i mer privat rom, pm eller mail? M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 Fikk tak i en på SMT og han var snill å ga meg monteringsveiledning og pris på nytt svinghjulslager Som CK sier er det beregna å brukes merc clutch så der er bestilt fra tyskland. 240D er sikkert hakket lettere å få godkjent enn den 300TD (OM617) jeg har hehe Men har snakket med BT og hørtes ikke ut som noe umulighet for å få det godkjent. Må bare rydde litt i motorrom så det ser ut som har drivi folk der.. Har nok vært mange kokker gjennom tida. Den har gått med Mercedes motoren i noen år men ikke vært på veien på 3år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Spennende! Jeg valgte OM616 (240d) pga den er lettest å få plass til og omtrent identisk orginalmotor i vekt, str og ytelse! Venter fremdeles på svar fra tilsynet. Her er link til en som har satt i 240D : http://www.seriestrek.com/engine.html Og etterhvert ble det en 300D på han og: http://www.seriestrek.com/109.html M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Spennende ja, jeg er mest spent på hvor lenge girkassa mi kommer til å leve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Girkassen er vel egentlig en konstruksjon dem arva fra rover fra 30 tallet... Jeg har "hørt" att opp til 120hk, er no worries med orginal oppsett. OM617 med turbo hadde vel 125 som ny.. Så spørs det hvor mye som er igjen. Jeg har ennå tilgode og se en 617 med turbo som virker optimalt.. ( og jeg har hatt en del av dem).. En annen ting å tenke på, hvis du skal ha den versjonen med turbo, er att mercedes aldri har levert dem til manuell gir. Noen sa til meg en gang att det er noe balanse issues pga den er satt opp for automat, men husker ikke mer av den samtalen.. M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Min motor er ettermontert org. trubo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerG Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Det endte opp med MB trykkplate, lamell og utløserlager. Ikke att hverken lamell eller utløserlager på noen måte passet mot LR girkassa, men det gjør det nå Får gjøre ett forsøk på å smette på plass girkassa igjen i kveld. Endret 18. september 2013 av PerG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.