Gå til innhold

1974 S3 clutch


PerG

Anbefalte innlegg

Forrestn, veit du diameteren på hullbildet på den trykkplata? Tenkte på om gikk å frese av den litt på dia eller om hulla sitter helt ut mot kanten.

 

Svinghjulet på mercedes er balansert på veiva. Greier du dette uten å dreie er det best.

Jef vet.. :-) men noen har alt vært der å dreid pga for stor diameter ut mot clutchus :-/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt trykkplate fra mercedes der, men den er ikke brukbar mot lr utløserlager og arm. Mye gnagsår inni der og veldig hard på clutchpedalen med det oppsettet.

 

Adapterplate satt på bilen men resten er kaos og ødelagt inni der :-P

 

Så må begynne fra scrærsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har kjøpt adapter av SMT i sverige. Kom vel på 3,5k. Hentet den sjæl på harrytur i strømstad (poste restante)

Fulgte med lager. De anbefaler og bruke trykkplate fra mæsj.

Går og venter på svar fra tilsynet om godkjenning. Skal ha inn en 240D.

 

Hvilken motor skal du ha inn?

 

Har du fått godkjenning?

 

Lager du motorfester sjæl?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en på SMT og han var snill å ga meg monteringsveiledning og pris på nytt svinghjulslager :)

 

Som CK sier er det beregna å brukes merc clutch så der er bestilt fra tyskland. 240D er sikkert hakket lettere å få godkjent enn den 300TD (OM617) jeg har :P hehe

 

Men har snakket med BT og hørtes ikke ut som noe umulighet for å få det godkjent. Må bare rydde litt i motorrom så det ser ut som har drivi folk der.. Har nok vært mange kokker gjennom tida. Den har gått med Mercedes motoren i noen år men ikke vært på veien på 3år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

 

Jeg valgte OM616 (240d) pga den er lettest å få plass til og omtrent identisk orginalmotor i vekt, str og ytelse! Venter fremdeles på svar fra tilsynet.

 

Her er link til en som har satt i 240D : http://www.seriestrek.com/engine.html

 

Og etterhvert ble det en 300D på han og: http://www.seriestrek.com/109.html

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen er vel egentlig en konstruksjon dem arva fra rover fra 30 tallet...

 

Jeg har "hørt" att opp til 120hk, er no worries med orginal oppsett. OM617 med turbo hadde vel 125 som ny.. Så spørs det hvor mye som er igjen. Jeg har ennå tilgode og se en 617 med turbo som virker optimalt.. ( og jeg har hatt en del av dem)..

 

En annen ting å tenke på, hvis du skal ha den versjonen med turbo, er att mercedes aldri har levert dem til manuell gir. Noen sa til meg en gang att det er noe balanse issues pga den er satt opp for automat, men husker ikke mer av den samtalen..

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det endte opp med MB trykkplate, lamell og utløserlager. Ikke att hverken lamell eller utløserlager på noen måte passet mot LR girkassa, men det gjør det nå B)

 

Får gjøre ett forsøk på å smette på plass girkassa igjen i kveld.

Endret av PerG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...