Gå til innhold

Wheel stud S2a


Clark Kent

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På min S2a -69 manglet det en wheel stud på framaksel. Denne kjøpte jeg hos Paddock. Den som jeg fikk passer ikke helt med hjulnavet på min. På min er det gjenger på nav-festedelen. På den jeg fikk av P var det splines.. Ifg P passer denne til serie 1/2og2a

 

Jeg har foreløpig banket den inn, men den går ikke helt inn pga ett dypt spor på innsiden av navet, og denne nye wheel stud'en er helt rundt i endestykket. Men den går langt nok inn til å få på 90% av mutteren.

Alternativet er å moddet hodet med vinkelsliper så den går helt inn fra baksiden, for å hindre att den eventuellt drar rundt når en strammer.

 

wheelstud.jpg

Noen suggestions?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

De skal være skrudd inn ja! Problemet er att alle bytte wheels studs er med splines, som jeg la ved bilde av.

Er det en mod som kom på senere nav? Snakket med en kompis om det tidligere, og han mente det var splines som var riktig..

Jeg mener det er mulig å "modde" studden ved å feks slipe borte ørene på hver side av endestykket så den passer inn i sporet på navet.

Er en uerfaren nav'er så lurer fælt på hva som er riktig her siden delene jeg får er med splines...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fant jeg selvfølgelig den jeg skulle hatt... Ser ut som skllet går ved suffix G/H, early G.. Confusing...

 

rettwheelstud.jpg

Er det noen mulighet til å redde dagen, eller er det kun nytt nav/ monteringsplate som gjelder?

 

M.

Endret av Clark Kent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 % av mutteren holder godt nok på hjulet.

Gjengene i navet er ofte defekte når bolten har løsnet.

Da er bolt med splines en billigere løsning enn nytt nav.

Sitter som oftest godt nok hvis ikke hullet er blitt for romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastrusta eller klinte muttere løsner pinnebolten fort,ja.

 

Stusser veldig på deler her.

Min erfaring:

På SI og litt ut i SII hadde de mindre diameter på boltene og 24 mm hode på mutterne.

Disse var gjenget inn i navet og klinket på baksiden.

Så kom større diameter på boltene,fortsatt med gjenger og 27 mm hode på mutterne.

Og så kom de store boltene i splinesversjon.

MEN man fikk også 27 mm mutter til de tynne hjulboltene også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde skille mellom skrudd pinnebolt og splines kom med serie III. Jeg borret opp hullet noe (tok gjengene) for å få inn pinnboltene. Dro de den siste biten med mutteren. Byttet alle på Varebilen.

 

Har også en følelse av at Paddocks ikke er like nøye med hva som passer av hva som er tidsriktig til de forskjellige modellen. Eksemplet her og dørtopper til "Serie II" som har hull for vinduslåsen til Serie III.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skillet kom er jeg ikke sikker på.

Og delekataloger kontra år og bil er ikke til å stole på.Noen har skrudd på bilen også.....

 

"One-size, fits all" er et godt uttrykk på ettermarkedsdeler.Ikke helt orginale,men gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører jeg med det som det er nå og ser hva som skjer, løsner det så får vi heller bytte plata som holder studdene.

En kompis av meg har en S2a 70mod og han har splines bolter, så virker som skillet går på suff G midt i 69 året ish..

MEN, nå er jo LR kjent for att de som regel brukte opp det de hadde liggende på hylla når noe nytt kom..

 

En annen ting, hvorfor er det en større bolt på hvert hjul på bakaksel? Er fremdeles 1 1/16 - 27mm mutter, men bolten er større. En på hver side..

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...