Clark Kent Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei. På min S2a -69 manglet det en wheel stud på framaksel. Denne kjøpte jeg hos Paddock. Den som jeg fikk passer ikke helt med hjulnavet på min. På min er det gjenger på nav-festedelen. På den jeg fikk av P var det splines.. Ifg P passer denne til serie 1/2og2a Jeg har foreløpig banket den inn, men den går ikke helt inn pga ett dypt spor på innsiden av navet, og denne nye wheel stud'en er helt rundt i endestykket. Men den går langt nok inn til å få på 90% av mutteren. Alternativet er å moddet hodet med vinkelsliper så den går helt inn fra baksiden, for å hindre att den eventuellt drar rundt når en strammer. Noen suggestions? M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Mener de skal være skrudd inn. Har du slått den inn er gjengene ødelagt. Bytt nav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Hei. De skal være skrudd inn ja! Problemet er att alle bytte wheels studs er med splines, som jeg la ved bilde av. Er det en mod som kom på senere nav? Snakket med en kompis om det tidligere, og han mente det var splines som var riktig.. Jeg mener det er mulig å "modde" studden ved å feks slipe borte ørene på hver side av endestykket så den passer inn i sporet på navet. Er en uerfaren nav'er så lurer fælt på hva som er riktig her siden delene jeg får er med splines... M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Og nå fant jeg selvfølgelig den jeg skulle hatt... Ser ut som skllet går ved suffix G/H, early G.. Confusing... Er det noen mulighet til å redde dagen, eller er det kun nytt nav/ monteringsplate som gjelder? M. Endret 29. august 2013 av Clark Kent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 90 % av mutteren holder godt nok på hjulet. Gjengene i navet er ofte defekte når bolten har løsnet. Da er bolt med splines en billigere løsning enn nytt nav. Sitter som oftest godt nok hvis ikke hullet er blitt for romslig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 De jeg har sett løsnet har hatt bra gjenger, men løsnet fordi mutteren satt bedre enn skruen. Slitne mutrer burde kastes langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Fastrusta eller klinte muttere løsner pinnebolten fort,ja. Stusser veldig på deler her. Min erfaring: På SI og litt ut i SII hadde de mindre diameter på boltene og 24 mm hode på mutterne. Disse var gjenget inn i navet og klinket på baksiden. Så kom større diameter på boltene,fortsatt med gjenger og 27 mm hode på mutterne. Og så kom de store boltene i splinesversjon. MEN man fikk også 27 mm mutter til de tynne hjulboltene også...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg trodde skille mellom skrudd pinnebolt og splines kom med serie III. Jeg borret opp hullet noe (tok gjengene) for å få inn pinnboltene. Dro de den siste biten med mutteren. Byttet alle på Varebilen. Har også en følelse av at Paddocks ikke er like nøye med hva som passer av hva som er tidsriktig til de forskjellige modellen. Eksemplet her og dørtopper til "Serie II" som har hull for vinduslåsen til Serie III. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Når skillet kom er jeg ikke sikker på. Og delekataloger kontra år og bil er ikke til å stole på.Noen har skrudd på bilen også..... "One-size, fits all" er et godt uttrykk på ettermarkedsdeler.Ikke helt orginale,men gjør jobben sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clark Kent Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Da kjører jeg med det som det er nå og ser hva som skjer, løsner det så får vi heller bytte plata som holder studdene. En kompis av meg har en S2a 70mod og han har splines bolter, så virker som skillet går på suff G midt i 69 året ish.. MEN, nå er jo LR kjent for att de som regel brukte opp det de hadde liggende på hylla når noe nytt kom.. En annen ting, hvorfor er det en større bolt på hvert hjul på bakaksel? Er fremdeles 1 1/16 - 27mm mutter, men bolten er større. En på hver side.. M. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg gjentar...... Noen har skrudd på bilen også..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.