OleBV Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Å som jeg har savna å kjøre LR-produkter. Nå er det 4 år siden rusta kom og parkerte RRC'n min, og siden da har jeg kjørt vanlig lav bil. Men idag var jeg å prøvekjørte en 2004 RR TD6, og for en god følelse det var. Bilen er denne: http://www.finn.no/f...nnkode=41902070 Er det noen som har vært borti den (eller forhandleren) ? Etter å ha tråla forumet de siste dagene ang L322 sier fornuften at man egentlig bør styre unna disse bilene pga girkasseproblemer. Nå har denne kassa hatt oljeskift en gang i sitt liv, vel og merke for 60.000km siden, men dog. Samtidig gir forhandler 12 mnd garanti, så det er fristende å handle. Gjør jeg da noe dumt ? Som tidligere RRC eier vet jeg det må mekkes litt, men girkasseskifting kan bli litt heavy for en hobbyist. Og, stemmer det at det ikke er registerreim på denne motoren, men kjede ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Er kjede på bilen. L322 er en grei bil å skru på, største utgiften er girkasse hvis den må skiftes. Ellers er den ikke så dyr i bilhold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickT Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg såg på bilen for ett par uker siden. Ulyd fra fjæring forran, stereon var død, og noen andre småting. det manglet dokumentasjon om oljeskift for de siste 40k. Jeg bad to ganger om å få tilsent garantivillkåren men det har ikke skjedd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Ser den har stått noen uker. Har ikke vært å kikke eller prøvekjørt. Jobber av og til borti veien. Som Jope sier så er de nokså grei å skru på. Litt større dimensjoner på understellet enn på en annen moderne bil. Hjernen til stereoen ligger i bakskjermen venstre side. Der har noen vært plaget med fukt (også den bilen jeg hadde). Sjekk belger/fjæring og mansjetter på drivknutene. Sjekk for rust under. De er dårlig behandlet fra fabrikk. Ellers så vil du kanskje se slitasje i ratt og innvendig dørhåndtak (typisk førersiden) der skumgummien under skinnet holder på å gå i oppløsning. Det blir mykt og løst. Samme med sliten setekant på førersetet. Bilen har samme motor og automat som var i BMW X5 på den tiden. BMW`er er ca 500kg lettere siden den ikke er bygd for terrenget (stivhet) og ikke har lavserie girkasse. Det sier seg selv at det blir et tøffere liv for både motor og gir i L322. Disse to modellene deler også stereo/navigasjons løsningen. Sjekk garantivilkårene nøye. Jeg fikk også med 6 mnd garanti på min, men det var ikke alt som ble dekket. En kan tegne såkalt "superforsikring" som også dekker motor og gir der en har bilforsikringen. Aner ikke hva det koster. Uten skikkelig dokumentasjon på oljeskiftene ville jeg styrt unna. Endret 30. august 2013 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Den bilen må jo være bra siden alt er i stor skrift der.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleBV Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Takk for innspill. Det var fler ting enn bare stereoen som ikke funka nå: hele displayet var svart, og cruisekontrollen virka heller ikke. Nå er dette den første bilen jeg har vært å sett på så får vel ha is i magan og se hva annet som dukker opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PatrickT Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kjøpguide: http://www.fullfatrr.com/forum/topic18648.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Prøv fler/mange det er stor forskjell på de, og såpass mange at det bare er å vente på neste som dukker opp hvis du ikke liker bilen/selgeren:-) jeg endte på D3 men sjekket ut fler RR'r. Bla tecno classic på liertoppen mente at de skrudde mer på disco/rrs enn L322. Forresten en stilig farge og interiør på den du linket til, står ut fra mengden. Bil som stått lenge = stort prutnings monn = sparte penger som kan settes av til rep :-) Endret 30. august 2013 av EvenW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revis Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 OleBV Du kan kjøpe min. Girkasse veldikeholt og flushet samt alt annet vedlikeholdt jevnlig. Ikke terreng eller henger kjørt. Her er du trygg i lang tid fremover samt har satt inn ny stereo og radio forsterker med ref. problemstillingen nevnt ovenfor. Jeg skal over til en RR Sport igjen så min ligger ute på finn.no nå. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43214601&editAd=true Ring meg for en prat om du er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigah Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Flott bil du har der "revis" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revis Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Takker Stigah. Flottere i virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freeskiing Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Bilen har samme motor og automat som var i BMW X5 på den tiden. BMW`er er ca 500kg lettere siden den ikke er bygd for terrenget (stivhet) og ikke har lavserie girkasse. Det sier seg selv at det blir et tøffere liv for både motor og gir i L322. Disse to modellene deler også stereo/navigasjons løsningen. I X5 før 2004 sitter det en 184hk 3.0l med en ganske så elendig GM girkasse. Er denne i RR synes jeg synd på eierne!! den lager mye trøbbel i X5. Derimot fra 2004. -2006 (facelift) fikk X5en 218hk og en skikkelig ZF girkasse.. Da ble ting på stell. Så motorene er ikke helt det samme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OleBV Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Er det vanlig at det drypper vann under bilen når den har stått på tomgang med air condition på ei stund ? eller er det et tegn på at noe er vesentlig feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jope Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 det er helt vanlig. det gjør det på alle biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.