Gå til innhold

Børstraktoren. Veien tilbake til veien...


KennethA

Anbefalte innlegg

Har blitt bra bil. Med alle godkjenningene så begynner vel kanskje nummeret på ramma å bli mer verdt enn bilen :P:D

 

Til nå er følgende godkjent:

- Vinsjfanger med vinsj

- 2" heving (gjort riktig med lengre bremseslanger, Qt armer forran og bak, dobbelleddet mellomaksling, bumpstops)

- Qt caster corrigerte armer

- 3500kg hengervekt

- Omklassifisert til M1G terrenggående

- 235/85R16 Hjul

 

Jeg har bare 50kg takvekt, så det tenkte jeg at jeg skal gjøre noe med. Prøve å få 100kg eller mer.

 

Ellers så skal resten av rusta taes ila året. Tar litt nå og da. Nå først skal bremsene bak bli nye, samt en tur på PKK ila Jan/Feb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg var litt lei ledningsrot, irr på kontakter og søle på sikringsholderen, så jeg tok et røsk de siste dagene.

Jeg har lagt opp 35mm2 fra batteriet til fordelingsblokka, 35mm2 videre via sikring og splittladerele til batteri nr 2 i bagasjen.

Splittrele er montert under passasjersete, så jeg kan høre om det slår ut og inn.

Ellers er det 16mm2 til forsterkeren og egne releer til ekstralys i front og på taket.

 

large.20170718_123025.jpg

large.20170718_132446.jpglarge.20170718_123000.jpg

 

Lagt opp og klart for batteri, kjøleboks ++++

 

large.20170718_123011.jpg

 

El-boks fra biltema.

 

large.20170718_132736.jpglarge.20170718_132741.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fjernet litt gammel elektromorro i kveld. Et Defa system som har vært ute av funksjon lenge. Nå er motor og coupevarmer koblet direkte og så bruker jeg heller timer på veggen.

 

 

Gammel Defa morro...

 

large.20171109_184107.jpg

 

 

 

Amp trekk ved åpne dører. 7 LED pærer på ca 4-5w hver.

 

large.20171109_183919.jpg

 

Amp trekk ved "død" bil.

0,2A ved avslått bil stemmer ganske bra, da jeg trenger en skikkelig kjøretur annenhver uke eller en opplading.

Jeg skal gå over sikringsboksen til lørdag og finne ut hva som bruker strøm.

Har 70A AGM batteri, og bilen fyrer lett ved plussgrader etter to uker stillestående. Hadde nok vært andre boller i -20 grader.

 

large.20171109_183909.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 15.15, KennethA skrev:

Jeg var litt lei ledningsrot, irr på kontakter og søle på sikringsholderen, så jeg tok et røsk de siste dagene.

Jeg har lagt opp 35mm2 fra batteriet til fordelingsblokka, 35mm2 videre via sikring og splittladerele til batteri nr 2 i bagasjen.

Splittrele er montert under passasjersete, så jeg kan høre om det slår ut og inn.

Ellers er det 16mm2 til forsterkeren og egne releer til ekstralys i front og på taket.

 

large.20170718_123025.jpg

large.20170718_132446.jpglarge.20170718_123000.jpg

 

Lagt opp og klart for batteri, kjøleboks ++++

 

large.20170718_123011.jpg

 

El-boks fra biltema.

 

large.20170718_132736.jpglarge.20170718_132741.jpg

 

 

Du verden. Dette ble det orden på ja. Første gang jeg har sett et sikringsskap i motorrommet på bil. Med de tverrsnittene du har lagt opp så er vel spenningen god på enden av kabelen også tenker jeg! 

Well done!! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Blei fornøyd med dette ja. Det gamle som var montert på inneskjermen ble bare dekt av møkk, irr og søle. Vet ikke hvor mye spenningsfall det er bak, men jeg har ihvertfall gjort hva jeg kan for at det skal være så lite som mulig.

 

Har "nymoderne" dynamo i bilen med variabel spenningsregulator. (Bosh type fra VW Corrado VR6, Max 120A uten at en enkel v-reim klarer det... :lol:) Har vært oppe i 14,5V når batteriet bak var ganske flatt etter ei langhelg med kjøleboks. Normalt ligger det på opp mot 14,0V (13,6V-14,0V)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte moroa på 0,045A og det er vel så lavt jeg kan få det på en så gammel bil.

I spesifikasjonenen står det 40mA forbruk, så stort lavere hadde jeg nok ikke fått det.

 

Nappet sikringer, og kupelys bruker 10mA hvorav klokka bruker 8 av dem. Pioneer stereo bruker ca 4, mens dørlåsene (varme?) bruker 3mA

Noe forsvinner til en alarm som ikke er fjernet enda, og resten til EFI hjernen tenker jeg.

Da blir det en fin vinter uten strømtull. :-)

 

 

large.20171111_105645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Det morsomste men mest irriterende gjenstår, å sette alt sammen igjen.

Leite frem alle plugger, klips, koblinger, skruer og andre rariteter for å få det sammen.

 

Har fjernet den rare løsningen med rund plastplugg i firkanta hull.

Byttet ut med en  enkel pressmutter. Lett sliping på aluprofilene så ble det bedre.

 

20180802_175845.jpg20180802_180818.jpg20180802_181400.jpg

Jeg skal montere inn dyanmat lyddemping i morgen tenker jeg. Teppene er levert til noen lokale helter som har skikkelig renseutstyr. Håper på å montere inn tepper ila helga.

Vurderer og å levere skinnsetene til rens før jeg monterer det inn igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sånn, da var apparaturen ute av bilen og på benken. Ca 2.5 timer effektiv skruing. Syns ikke det var så ille etter å ha lest masse skremselspropaganda på div engelske forumer.

20181013_134107.jpg

 

Morgendagen blir da å bytte motor og motstander.

20181013_134121.jpg

 

Alle deler med merket pose med skruer.

20181013_134307.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...