Gå til innhold

Den navnløse ex mil,n


Ole Martin

Anbefalte innlegg

De gærne har det godt :-)

 

Satt og tittet litt på Finn.no på onsdag og nå står den i gården.

 

Jeg har en veldig snill pappa som ville være sjafør siden jeg kun har klasse B. Så på fredagen kjørte vi opp over mot Stavanger traktene. Må bare smyge innimellom her for et fint landskap. Planen var og sove på halvveien og så dra og se på bilen på lørdagen. Sånn ble det ikke, vi kjørte rett opp og jeg rakk og sjekke ut bilen før det ble mørkt. Når vi hadde fått lesset på bilen snudde vi nesa rettning Fredrikstad med planen om og finne et sted og sove på veien, men før vi viste ordet av det sto bil og henger på Moss-Horten ferga. og vips var vi hjemme i Fredrikstad. Det skal være sagt en og en halv tank på Disco,n på 100 mil synes ikke det er så værst

 

Et lite stopp for og sjekke stropper på Råde sletta møtte en RR sjafør som smilte nesten like mye som meg :-)

IMG_2610.JPG

 

 

Endelig hjemme i gården :-)

IMG_2616.JPG

 

 

Det var ikke akkuratt like lett og få bilen av hengeren siden jeg bor i et bolig felt og har ikke traktor. Bremsen henger litt.

 

 

 

Litt om bilen.

 

1974 mod 109 2,2 L bensin

 

Bilen ble solgt fra forsvaret i 99 og har ikke blitt registrert etterpå. Han jeg kjøpte bilen av har bare hatt den stående uten og gjøre noe med den.

 

Bilen virker temmelig original. Det følger også med masse dokumentasjon fra forsvaret.

 

Telleren står på 53 tusen.

 

litt rust her og der men temmelig bra i forhold til pris og alder.

 

 

Få plassert begge to i morgen så blir det bra.

IMG_2624.JPG

 

 

 

Jeg sitter fortsatt og prøver og tørke bort gliset, men det er bare ikke mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gratulerer! :) Velkommen i klubben. Jeg kan garantere at du har havnet på rett "hylle" her inne ^_^

Det er en kjempeartig bil å skru på ..... og hjelpen er aldri langt unna her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig. Jeg har handla ca. 3 Land Rovere i de områdene jeg også.... blush Og min første Land Rover var en x-mil.

Offisiell betegnelse på motoren er 2.25, -alle sier "tofemogtjue" eller "toå'nkvart". :)

 

Men det ville vært mer riktig å kalle den 2,3L, ettersom den er på 2286cm3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått av litt Tectyl i dag og det ser ikke så ille ut faktisk :-)

 

Høyere hjulbue bremserør er rusta i stykker og det er en del overflate rust på aksel og oppheng, men ikke noe alvorlig.

 

IMG_2627.JPG

 

Bakre utrigger.

 

IMG_2628.JPG

 

Bakre fjørfeste.

 

IMG_2629.JPG

 

 

Klarer fortsatt ikke og tørke bort gliset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp med det elektriske. Vet noen hvor det er mulig og få tak i koplings skjema til alt det elektriske??? Skal batteriene serie koples P på pluss N på minus og så en kabel fra minus til pluss. P og N er det som står på kablene i bilen. Trenger koplings skjema siden det er noen kabler som er dratt ut her og der og jeg er temmelig blond når det kommer til elektronik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at dette er heeelt riktig, men du får se om det gir mening:

image.jpg

image.jpg

(Beklager litt dårlig kvalitet, men det var alt jeg hadde....)

 

Alternativt kan du tolke dette :)

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo i samme situasjon.

Min er heller aldri sivilt registrert.

Jeg skal på visning hos tilsynet den 29.

Du får følge med i tråden :)

 

Ronny er det den sorte din du mener.

 

Hvor i Fredrikstad holder du til da ?

Endret av Ole Martin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det lys, men starteren ville ikke. Kunne ikke måle noen spenning på andre siden av start releet så da blir det og hente nytt i morgen :-)

 

IMG_2634.JPG

 

Også fikk jeg begynt på ny front plate i Alu til grillen i dag :-)

 

IMG_2635.JPG

 

 

Første ideen var og polere opp al aluminium,n og male alt av stål sort, men nå vurderer jeg og male alt av stål i den oliven grønne fargen til forsvaret må jo hedre at bilen har vært innom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...