Gå til innhold

2004 freelander 2,0 td4


Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Spørsmål: Jeg har helt klart lekkasje på slangene på innsuget i vår Td4 motor. Bytter alle inkl veivhusventilen...

Har fått kloa i alle unntatt den på baksiden av motoren.(Fra turbo til intercooler) Noen som har delenummer på denne slangen???

Duy finner delnr for riktig år/motor gjennom bildene i de russiske delekatalogene (suverene for deloppslag, synes jeg...)

http://cat.lrparts.ru/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått riktig del..og der var behovet tilstede for utbytting..

 

MEN..... Når jeg løsner av 90 gradersbendet fra turboen finner jeg utblåset på turboen fullt av olje.. :unsure:

 

Det kan umulig være sunt!!! For meg betyr det at turboen er vrak...

 

Kan tett veivhusventilasjon medføre at turboen drukner i olje???

 

Er det noen som har en brukt turbo til en Td4 motor å selge for en slant kroner??

 

Spørsmålene står sikkert i kø, men dette er det første jeg kommer på

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE!!! Stakk fingeren inn i turboen og det flyter der inne....

 

Om det viser seg at det er kun tett veivhusvetilasjon som er synderen... vil det da holde å suge tom turboen for olje, og evt rense den med diesel før oppstart?????.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er byttet mange turboer unødig grunnet tett veivhus ventillasjon.

 

Turboene blir tilført olje tilnærmet samme trykk som pumpen klarer å levere, oljen må ha mulighet til å returnere uten motstand (se rørtykkelse på retur).

Dersom veivhus ventillasjonen er tett blir retur røret som en propp og regne og oljen presses da ut via rotorakselen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er byttet mange turboer unødig grunnet tett veivhus ventillasjon.

 

Turboene blir tilført olje tilnærmet samme trykk som pumpen klarer å levere, oljen må ha mulighet til å returnere uten motstand (se rørtykkelse på retur).

Dersom veivhus ventillasjonen er tett blir retur røret som en propp og regne og oljen presses da ut via rotorakselen.

 

 

 

Så turboen har nødvengivis ikke tatt no skade av denne "drukninga" i olje??? Gode nyheter det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er jeg i gang med bytte av veivhusvetilasjon og slanger...

 

Det meste går jo greit, men det 90 grader bendet ut fra turboen er "a pain in the ass".

 

Noen som har no lure tiks for å få på plass den slangen uten å måtte demontere hele innsuget????

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...