Gå til innhold

Hvordan skjøte 10 mm bensinrør?


Rune Kleven

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte ut en del av rustent bensinrør på en bil med med noe nytt. Røret er på 10 mm. Hvor skaffer jeg det, og hvilke deler/verktøy trenger jeg til skjøting?

 

Returrøret må også byttes, men det er tynnere. Slange er ikke opsjon, fordi røra går ikke langt fra eksosanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flenseverktøy og deler finnes på biltema, rør har de også.

To like store rør kan vel like gjerne skjøtes med slange beregnet på bensin også. Fram med skyvelær og du får nok svar på hva du trenger. TESS er også en kjede med slanger og rør, de lager deg det du ber om ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har også 8mm. Problemet er hvordan koble det til eksisterende rør og andre ting. Finner ikke nipler.

 

Hm, jeg sleit med det samme når jeg bygde øleskapet på kjøkkenet.

Endte opp med noe trykkluftsnipler som går fra 10 til 8mm, og dette har jeg hatt 4bar på over et døgn uten at det slipper ut noe som helst co2. Vet ikke helt hvordan plasten i disse takler bensin, men det koster ikke stort å prøve.

 

Edit: Oops, beklager. Det var visst fra 8 til 6mm, måtte ut å dobbeltsjekke.

Endret av valvolainen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...