Gå til innhold

Hvor mange km og rep ble det i sommerferien?


gautes

Anbefalte innlegg

Vi var en tur i Bodø i bryllup og tok endel snaromveier ned til Landstreffet før vi satte kursen mot Spydeberg igjen via et par snaromveier til.

Totalt 4019 km,utallige ferger,og kun eksosskrangling et sted midt under bilen som resultat.

Antall dager med sol snakker vi ikke om.

HSE 110-02modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer til Lofoten, Rallarvegen, Jotunheimen og mye mer har endt i ca 6500 km i sommer. Discoen har imponert stort og har vært helt feilfri, og beskjeden på dieselen i tillegg :D Det er alltid spennende med "ny" bil, men dette har vært over all forventning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å definere helt hva som er ferie og ikke, men noen kilometer er det blitt i løpet av 2 mnd.

 

Bien (-90 Disco, 200 tdi) har kjørt drøye 5000 km siden midten av juni. På den tiden har jeg etterfylt noen liter med servo olje, litt mindre motorolje, og litt kjøleveske.

Jeg har hatt byttet dieselfilter 2 ganger, på grunn av for mye vann i rapsen som jeg henter på lokalt gatekjøkken. Totalt 370 liter diesel og 172 liter raps. Den brukte litt ekstra med henger og mye vann/raps i Danmark.

 

Discomaten (-98 Disco, 300 tdi) er kjørt ca 1800 km, og bare fått diesel (120liter) og raps(34 liter).

 

Tror de begge fortjener litt service snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 2800 km, men dog med 11 dager på verksted i Rognan pga. sprengt giroljekjølerslange og ditto tømt girkasse <_< . Kort tur videre til Lofoten med leiebil og mye fint vær der ute. Torsk fikk vi også B) .

 

Girkassa overlevde og ikkeno' oljedrypp hjemover :lol: . Patent rep. med originale LR-deler. Kosta oss nesten 18.000,- :wacko: (av dette verksted/deler drøyt 10.000,-) så profylaktisk skifte av rør/slanger mellom automatkassa og og kjøleradiatoren anbefales på det varmeste! (D2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilometer ukjent, det går i det store sluket, men det ble noen turer i Norge og Sverige stort sett med campingvogn. Forbruket går nedover etterhvert som jeg får rytmen på å kjøre med vogn og automat. Ett skifte av luftbelg underveis, ellers ingen reparasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 2800 km, men dog med 11 dager på verksted i Rognan pga. sprengt giroljekjølerslange og ditto tømt girkasse <_< . Kort tur videre til Lofoten med leiebil og mye fint vær der ute. Torsk fikk vi også B) .

 

Girkassa overlevde og ikkeno' oljedrypp hjemover :lol: . Patent rep. med originale LR-deler. Kosta oss nesten 18.000,- :wacko: (av dette verksted/deler drøyt 10.000,-) så profylaktisk skifte av rør/slanger mellom automatkassa og og kjøleradiatoren anbefales på det varmeste! (D2)

 

Skiftet slangene i sommer, og venter levering av selve kjøleren denne uka. Da skal det meste være greit. Kostnad ca 2200.- + egeninnsats. Støtter anbefalingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9016 kilometer B-) asker-molde-lofoten-nordkapp-kirkenes-kautokeino-landstreff-asker :-D pluss alle tenkelige omveier imellom ;-) det eneste som røyk var ledningene til sentrallåsen på bakdørene. Det kan jeg absolut leve med. 2005mod 110 varebil med div stæsj. Inkl takgrind. Forbruk: 0,86-0,95

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4500 km frå Haugesund kysten oppover til Lofoten og Vesterålen + rundt her og der uten eit feilslag. Og der skal D3en stå i ro i 5 veker før den skal til pers igjen som bryllupsreisebil :) Ska tru om den har holdt på lufta sålenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9016 kilometer B-) asker-molde-lofoten-nordkapp-kirkenes-kautokeino-landstreff-asker :-D pluss alle tenkelige omveier imellom ;-) det eneste som røyk var ledningene til sentrallåsen på bakdørene. Det kan jeg absolut leve med. 2005mod 110 varebil med div stæsj. Inkl takgrind. Forbruk: 0,86-0,95

 

Nei kjære, vi kjørte ikke 9016 km, men 9160 km! Men langt var det uansett, og utrolig herlig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 mil.

Vel hjemme igjen var jeg tom for girolje på manuellkassa og ett stk. motorfeste ødelagt.

Ny toppdel til girkasse letes etter, olje og div snacks bestilt.

 

På den annen side lå det en båndsag baki bilen som ikke var der når jeg startet på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defenderen hadde godt av pilegrimsferden til Nidaros; ABS-og tractionkontrollampene, som lyste både titt og ofte før vi reiste, har helt sluttet å lyse ureglementert etter turen (de lyser som de skal ved oppstart). Om det skyldes Hellig Olav eller en skikkelig kjøretur vites ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...