Gå til innhold

importere defender 90 pickup.


kavedvik

Anbefalte innlegg

Mente jeg leste et sted at 90 ikke lengre var mulig å registrert som varebil. Leste noe om at det heller ikke ville bli tatt inn nye 90 som varebil. Om dette kun gjelder nye biler vet jeg ikke. Også usikker på hva som gjelder med en pickup.

 

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=66111&view=&hl=&fromsearch=1

 

Het fant jeg noe som er skrevet tidligere i år

Endret av Joakimp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at det skulle være et problem med å importere en pickup. I en pickup kan statskassa stå på høykant og det er de reglene som ble brukt ved typegodkjenning av 90 SVX soft top.

 

Hvorvidt Puma pickup (med fast tak) er typegodkjent i Norge er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt et en kamerat som driver med bilimport på saken.

Fordelen er at jeg tar den inn som firmabil, så jeg får igjen momsen..

Men blir det for dyrt eller ikke lønner seg så blir det noe brukt fra moderlandet.. :)

Skal uansett ha meg en 90. Helst en svx:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Når var det den reglen kom? Det ble jo solgt nye HCPU'er i landet tidligere i år. De har akkurat den samme coupeen som 90 pickup.

Det er jo sant ja... Har vel vært noen endring underveis. Regelen med minsteavstand ble innført etter at en del Mercedeser fikk montert "varevegg" bak forsetene, og registrert som varebil.

Prøvde å finne noe konkret om dagens regler. Det krever litt mer innsats enn 2 minutter foran google....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kompliserte regler ja.. Først kassen, så lengden fra bakende av pickup til nedkant av frontrute, og deretter skal minst 50% av den lengden være pickup plan. Resten blir da kupéen.

 

På min bil har jeg jo den massive invendige veltebøylen og varebilveggen er montert på kupé-siden av bøylen. Hadde jeg kunnet montere varebilen på andre siden av bøylen hadde dette gitt meg 5 cm ekstra i setebevegelse, mao enda mer komfort i Recaro-setene B)

 

Det hadde ikke gjort noe fra eller til på pickup-planet siden reservehjulet er montert på bøylen også. Jeg blir bare forvirret, men det er sånn min bil er typegodkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa import, Ble for dyrt.

Men motorpol sa det var helt åpent for å importere både 90 softtop og pickup... Måtte bare bygges om riktig.

Gir fra meg hiluxen mest sannsynlig på søndag. Så da skal jeg ut å se på et par bra 90td5.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 21.10.2018 den 9.37, oleR skrev:

Prøvde noen dette, samt vet dere hvem som har bakvegger til salgs? Ser på å importere enten en 110 DCPU eller en 90 Soft Top, begge som varebil klasse 2.

 

Dcpu bør vel ikke være noe problem. Ut med bakseter og inn med gittervegg bak forsetene, da skal du være innafor når det gjelder lengde lasterom og lengde fra varebilvegg til dashbord. "Lengden fra bakende av pickup til nedkant av frontrute, og deretter skal minst 50% av den lengden være pickup plan. Resten blir da kupéen."

Mulig disse reglene er blitt endret uten at jeg har fått det med meg.

Aberet med å registrere en dcpu som varebil (kl 2) i dag er vel at da mister man muligheten til å bygge den om til personbil senere, eller?

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...