kavedvik Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) noen som vet om de er mulig å importere en defender 90 pickup til norge som varebil? får vell plass til statkasse på høykant. http://suchen.mobile...ort=ALSO_EXPORT Endret 11. august 2013 av kavedvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joakimp Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Mente jeg leste et sted at 90 ikke lengre var mulig å registrert som varebil. Leste noe om at det heller ikke ville bli tatt inn nye 90 som varebil. Om dette kun gjelder nye biler vet jeg ikke. Også usikker på hva som gjelder med en pickup. http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=66111&view=&hl=&fromsearch=1 Het fant jeg noe som er skrevet tidligere i år Endret 11. august 2013 av Joakimp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Kan ikke se at det skulle være et problem med å importere en pickup. I en pickup kan statskassa stå på høykant og det er de reglene som ble brukt ved typegodkjenning av 90 SVX soft top. Hvorvidt Puma pickup (med fast tak) er typegodkjent i Norge er en annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kavedvik Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Har satt et en kamerat som driver med bilimport på saken. Fordelen er at jeg tar den inn som firmabil, så jeg får igjen momsen.. Men blir det for dyrt eller ikke lønner seg så blir det noe brukt fra moderlandet.. Skal uansett ha meg en 90. Helst en svx:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hvordan går importen? Det er en svx som selges her på forumet forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Det skal være en minsteavstand fra bakveggen i kupeen til rattet. Derfor faller pickuptaket bort. Endret 23. oktober 2013 av Rune Kleven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Når var det den reglen kom? Det ble jo solgt nye HCPU'er i landet tidligere i år. De har akkurat den samme coupeen som 90 pickup. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Plane på 90 er for kort til å ta sta(t)skassa. 110 derimot går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 På en pick-up kan vel statskassa stå oppreist. Det er vel slik 90 SVX soft top er godkjent som pickup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Når var det den reglen kom? Det ble jo solgt nye HCPU'er i landet tidligere i år. De har akkurat den samme coupeen som 90 pickup. Det er jo sant ja... Har vel vært noen endring underveis. Regelen med minsteavstand ble innført etter at en del Mercedeser fikk montert "varevegg" bak forsetene, og registrert som varebil. Prøvde å finne noe konkret om dagens regler. Det krever litt mer innsats enn 2 minutter foran google.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er noen kompliserte regler ja.. Først kassen, så lengden fra bakende av pickup til nedkant av frontrute, og deretter skal minst 50% av den lengden være pickup plan. Resten blir da kupéen. På min bil har jeg jo den massive invendige veltebøylen og varebilveggen er montert på kupé-siden av bøylen. Hadde jeg kunnet montere varebilen på andre siden av bøylen hadde dette gitt meg 5 cm ekstra i setebevegelse, mao enda mer komfort i Recaro-setene Det hadde ikke gjort noe fra eller til på pickup-planet siden reservehjulet er montert på bøylen også. Jeg blir bare forvirret, men det er sånn min bil er typegodkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kavedvik Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Droppa import, Ble for dyrt. Men motorpol sa det var helt åpent for å importere både 90 softtop og pickup... Måtte bare bygges om riktig. Gir fra meg hiluxen mest sannsynlig på søndag. Så da skal jeg ut å se på et par bra 90td5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Strålende valg! Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleR Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 Prøvde noen dette, samt vet dere hvem som har bakvegger til salgs? Ser på å importere enten en 110 DCPU eller en 90 Soft Top, begge som varebil klasse 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 (endret) På 21.10.2018 den 9.37, oleR skrev: Prøvde noen dette, samt vet dere hvem som har bakvegger til salgs? Ser på å importere enten en 110 DCPU eller en 90 Soft Top, begge som varebil klasse 2. Dcpu bør vel ikke være noe problem. Ut med bakseter og inn med gittervegg bak forsetene, da skal du være innafor når det gjelder lengde lasterom og lengde fra varebilvegg til dashbord. "Lengden fra bakende av pickup til nedkant av frontrute, og deretter skal minst 50% av den lengden være pickup plan. Resten blir da kupéen." Mulig disse reglene er blitt endret uten at jeg har fått det med meg. Aberet med å registrere en dcpu som varebil (kl 2) i dag er vel at da mister man muligheten til å bygge den om til personbil senere, eller? Endret 22. oktober 2018 av Spoon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.