Gå til innhold

Bilen tom for luft ligger på ramma!


Anbefalte innlegg

Hei! Discoveryen min lå helt nede på ramma etter at jeg hadde vært borte i 14 dager, så ut som den var under acsess mode. Startet bilen og den gikk rett opp igjen til normal mode. ser ikke no forskjell når bilen står hjemme en dag. Får ikke opp noen feil koder i displayet heller.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være som feiler bilen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene justerer seg selv hele tiden med noen timers mellomrom. Så når en demper går ned pga. for eksempel luftlekkasje. Vil resten av bilen følge med for å holde den rett.

 

Du kan ha lekkasje fra demper, men block ventilene kan også være syndere.

 

En grei måte å finne ut hvor lekkasjen kan komme fra er å putte den i offroad mode og koble ut batteri. Da vil den ikke klare å etterjustere seg selv og du vil kunne se hvorhen du skal lete.

Detter den ned likt, enten foran eller bak kan det være blokkventilene.

Detter den ned på bare ett av hjulene kan det være belgen, eller en lekkasje fra koblingene mellom blockventilene og belgene.

 

Det kan ta lang tid før bilen detter ned etter at du har tatt ut batteriet. Så det krever jo at du ikke bruker bilen på en stund. Kan være at en natt er nok. Men om du ikke ser antydning iløpet av to tre dager ville jeg ikke vært urolig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en diffus luftlekkasje et sted. På D2en merker jeg at den begynner å henge etter 2-3 uker, men merker ingenting om den står 2-3-4 dager i strekk. Hvis ikke kompressoren går unormalt mye så ville jeg ikke vært så bekymret.

Følg tipset fra Lene, evt gå over med Zaloflaska på belger og koblinger og se etter bobler.

 

Kommer du på Furulund på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...