Gå til innhold

Ulyd fra høgre framhjul.


DFNDR

Anbefalte innlegg

Har fått en ulyd fra høgre hjul foran som fortoner seg surring, skriking og tjattring. Den høres som regel i oppoverbakke og ved en viss omdreining (2 gir og 2-3000 omdr.). Frekvensen på lyden øker med omdreiningene. Ved økende hastighet blir lyden borte, men det blir det vibrasjoner i bilen. (forstilling?)

Når jeg sjekket lufttrykket kjente jeg at det var varmgang i felgen, i tillegg har jeg innimellom opplevd at bilen dras mot høgre. Er det caliperen som ikke løser ut skikkelig, slik at klossene ligger innpå? Har sjekket slark i hjulet i tilfelle hjullager, men det er ikke noe slark. Siden lyden kom etter at jeg kjørte gjennom stor vanndam, kan det ha kommet vann i swivel-huset, evt lite fett? Det ble skiftet kingboltlager hos mekaniker på høgre side i mars, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått vann inn vil jeg tro du også har olje ut, altså behov for smøring.

 

Plukk ut og sjekk tilstand på lager og tetning.

Varmgang skal det ikke være, og det er nok hjullager eller bremseklosser som ligger på, for jeg antar at klossene ikke er utslitt?

 

Passer du på olje i pokalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossene er ikke utslitt. Olje i pokalene? Der datt jeg av :blink: Er det det jeg som kalles swivel-housing på anglo-saksisk? I så fall skal jeg bruke olje eller fett? Og spiller det noen rolle i forhold til hva som er brukt før? Ser noen sverger til fett og andre til olje...

Endret av DFNDR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din skal ha ONE_SHOT grease i pokalene.

(Husk å se på modell når du leser om dette)

 

Jupp, nå har ikke jeg dreneringshøl på min, men har lest at noen blander olje med grease også, uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeydokey! Da er det bestilt caliperstempler, skiver,klosser, one_shotgrease, hjullager og en hævv med pakninger pluss en ny dieseltank, da det plutselig lå noen liter diesel på gårdsplassen Da burde det bli handtering til uka B) Bare å si ifra om det skulle være noen kyndige i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...