DFNDR Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har fått en ulyd fra høgre hjul foran som fortoner seg surring, skriking og tjattring. Den høres som regel i oppoverbakke og ved en viss omdreining (2 gir og 2-3000 omdr.). Frekvensen på lyden øker med omdreiningene. Ved økende hastighet blir lyden borte, men det blir det vibrasjoner i bilen. (forstilling?) Når jeg sjekket lufttrykket kjente jeg at det var varmgang i felgen, i tillegg har jeg innimellom opplevd at bilen dras mot høgre. Er det caliperen som ikke løser ut skikkelig, slik at klossene ligger innpå? Har sjekket slark i hjulet i tilfelle hjullager, men det er ikke noe slark. Siden lyden kom etter at jeg kjørte gjennom stor vanndam, kan det ha kommet vann i swivel-huset, evt lite fett? Det ble skiftet kingboltlager hos mekaniker på høgre side i mars, kan det ha noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har du fått vann inn vil jeg tro du også har olje ut, altså behov for smøring. Plukk ut og sjekk tilstand på lager og tetning. Varmgang skal det ikke være, og det er nok hjullager eller bremseklosser som ligger på, for jeg antar at klossene ikke er utslitt? Passer du på olje i pokalene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Klossene er ikke utslitt. Olje i pokalene? Der datt jeg av Er det det jeg som kalles swivel-housing på anglo-saksisk? I så fall skal jeg bruke olje eller fett? Og spiller det noen rolle i forhold til hva som er brukt før? Ser noen sverger til fett og andre til olje... Endret 7. august 2013 av DFNDR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Din skal ha ONE_SHOT grease i pokalene. (Husk å se på modell når du leser om dette) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Din skal ha ONE_SHOT grease i pokalene. (Husk å se på modell når du leser om dette) Jupp, nå har ikke jeg dreneringshøl på min, men har lest at noen blander olje med grease også, uten problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Bruk kun ordinert one-shot grease. Det har rett konsistens, og tåler varme og kulde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Okeydokey! Da er det bestilt caliperstempler, skiver,klosser, one_shotgrease, hjullager og en hævv med pakninger pluss en ny dieseltank, da det plutselig lå noen liter diesel på gårdsplassen Da burde det bli handtering til uka Bare å si ifra om det skulle være noen kyndige i nærheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Det kan være du har fått en stein mellom skive og caliper. Noen av symptomene dine passer,men ikke alle. Den som åpner får se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Hadde dobbelt av alt utenom pakning FRC8221/FTC4785. Noen som har det liggende, evt noen jeg kan kontakte i Lillehammer området? Pokalen var forøvrig tørr, gikk på hele OneShotn'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Les litt om pokalsmøring på forumet her.Tror det står noe på LRwiki også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Pokalen blir halvfull av en oneshot, og det er passe. Det finnes en bitteliten nivåplugg midt på like ved skruen for justering av svingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFNDR Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Akkurat, trudde påfyllingshullet var det samme som nivåhullet, så da er det ikke rart det gikk på hele pakka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Halve pokalen med smøring. Helt fullt er for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Mener å huske fra tidligere meningsutvekslinger at en halv patron hver ca. 10 000 km. er ok. Litt forbruk er det jo for hvert rattutslag med påfølgende oljefilm på pokalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harrymann Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 jeg vil tro jeg har FRC8221/FTC4785. skal sjekke. Harrymann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harrymann Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 jeg vil tro jeg har FRC8221/FTC4785. skal sjekke. Harrymann Har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.