Gå til innhold

S3 109" utility wagon


LarsPeters

Anbefalte innlegg

Hei LR entusiaster!

 

De fleste har sikkert lest  i 4WD eller her på forumet at jeg har skaffet meg en S3 fra Nederland. Jeg har nå jobbet ("koset") meg en del med min LR og bildematerialet og erfaringen begynner å  strømme inn. Nå bestemte jeg meg om å lage en eget Prosjekt tråd hvor jeg legger ut vedlikehold og annet kos jeg gjør med bilen min. Jeg tro ikke det finnes en bedre måte å starte en prosjekt tråd med en å si noen om bilens historien!

 

Hils! Lars

 

Land Rover Lars

 

 

Bilens historie:

 

Bilen har vært en utility wagon av den britiske hæren men er LHD fordi den skulle ble brukt på en av de britiske basene i Tyskland  Jeg finner ikke noen tegn på at den har blitt bygget om fra RHD til LHD så jeg antar at den er bygget LHD i fabrikken. Bilen har til og med kulehull så kanskje han har vært med på noen aksjon i Vesttyskland denne tida?!

 

Etter de har vært i hæren blir den kjøpt av en Nederlandsk firma som gjorde jordprøvene og trengte en bil for å komme seg fram i terrenget. De målet hele bilen knalllys blå! og satt inn et nytt sidevindu på høyere siden for å imøtekomme vegvesens krav for firmabil i den tida. Etter den har vært i bruk et par år kjøpte firmaet 2 Merseders manhog's og lå Lr'en stå i verkstedet. 

 

Den eiere jeg kjøpte bilen av hadde noen med bedriften å gjøre, leverte varer til dem eller etland, så den kom forbi billen et par gangen vært år og etter å ha spurt i 3 år om de skulle selge bilen fikk han endelig kjøpt bilen. Han syntes den blåfarge var forferdelig og målte den Grå, Dessverre med noen billig måling som begynner å bli tyntt.. Han kjørte bilen kun noen få ganger i året og storstett på vei om sommeren. Da bestemte eier å selge den og fant jeg de nydelige S3'en og kjørt han hjem til Bø :) 

2Q== Land Rover Lars

 

Men det var nok tast på tastaturene for i dag skrivet litt mer i morgen jeg; litt om montering av radio og plasering av høytalere kansje? :rolleyes:

Endret av LarsPeters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...