Gå til innhold

Høsttreff Elvedalen


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Noe mere info til oss som aldri har vært med der før? Hvor hvordan etc.

Vi har kjøring i kjøreområdet Fredag kveld og Lørdag, og noen timer på Søndag.

Kl 11.00 på Lørdag blir det en liten greenlaning som tar to-tre timer.

Rekker vi det, så lager vi en liten trial etter greenlaning.

 

Vi har toalett og vann på området, og strøm på campingen for de som trenger det.

Felles grill ca kl 1900.

 

Sted er Elvedalen i Snertingdal. Fra riksvei 4 tar du av ved Redalen ca 15 km nord for Gjøvik. Mot Snertingdal, og kjører ca 15 min. Da kommer du til Elvedalen, og det står skiltet med gokart. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også spørre lit generelt siden jeg har aldri vært på LR treff verken Elvedalen. Er det full scale offroad kjøring for å sette seg fast i gjørme eller går det helt greit med "vanlig" D3 også? Er det hovedsaklig bilgutter etter kommer det en del familer også? Min "equation" innholder en D3 med taktelt montert, en 4åring, ev. ei kone og ikke so ev. en 1.5åring. Alternativer går fra dagstur med 4åringen, overnatting med 4 åringen, overnatting med fru og storgutt og smågutt hos besteforeldre, etc. Logistiken er relativ enkelt siden jeg holder på ikke lang fra Oslo og kone´s familie holder på på Gran.

Setter pris på litt insspil, jeg. Bilder fra tidlige treff?

 

Andi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det ble etter siste oppgradering av Elvedalen, men på meg har anlegget de gangene jeg har vært der, framstått som svært lite " nyere-bil-vennlig".

Behov for fullsperrede biler med minst 35" dekk, panserplater under hele bilen, grove rockslidere langs alt som heter kanaler, lange vinsjetau og dødsforakt i satsen var iaf en effektiv demper på min interesse for å kjøre der den gangen. Jeg hadde rett og slett ikke mulighet til å utbedre alle skadene jeg fikk på bilen av all kampesteinen som lå strødd forbi. Jeg har fått meg meg at anlegget ble grundig rehabilitert i fjor en gang ( ? ) med gravemaskin og tilkjøring av masser. Forhåpentlig ble det bra, slik at anlegget igjen kan brukes av oss som ikke har den verste redskapen i verktøykassa, men likevel ønsker å være med på kjøringa. Jeg kjenner ikke miljøet andre steder veldig godt, men miljøet i Elvedalen var iaf utrolig inkluderende, sosialt og hyggelig, uavhengig av bil, erfaringsnivå og satsing i løypa.

 

Må derfor innrømme jeg har kjøpt ny bil, og planlegger ta meg en tur, såfort jeg får skodd opp vogna. Noen som har et sett 31-10,50-15 å selge ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skal jeg gi meg inn på noen diskusjon,ang. områdets "kjørbarhet",men vi er flere som kommer for å være sosial :) .Dvs.kjøring til butikken blir nok det lengste ^_^ .

Har selv med Fruen og barnebarn på 4,og det er kjempemulighet for å "leke" med barna,samtidig som området ligger der,og man kan være tilskuer til kjøringa .Flott camp.område,asfalterte veier mellom oppstillingsplasser og en co-cartbane 65 meter unna,da kan de minste sykle hvis dere tar med slikt.

En flott gapahuk er det og,med bålplass og tørr ved,så denne helga vil nok "ilden lyse" B) .

 

Norsk Land Rover Klubb er en familieklubb,med hovedvekt på sosialt samvær og aktiviteter,for hele familien.Og felles glede over engelsk bil :lol:

 

Bilder og filmsnutter finnes her,bare "bla" deg bakover,så skal du finne :D

 

Mvh.

Rune Steinsønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det JokerS30 sier ang kjøreområdet. Det er ikke bare hardcore offroad. Dessuten er det både greenlaining og kanskje en trial ifølge Tom. Anbefaler deg å ta med deg familien og bli med Puch G. Dette er et koselig arrangement for alle. Vi sees :-)

Endret av Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det JokerS30 sier ang kjøreområdet. Det er ikke bare hardcore offroad. Dessuten er det både greenlaining og kanskje en trial ifølge Tom.

 

Jeg sier ikke det ER, jeg sier det VAR.

Påpeker samtidig at jeg ikke har vært der på flere år, men er sugen på å ta turen i år...

I så fall med nyinnkjøpt Jeep ( !! ) og to slyngelgutter på 6 og 9 år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er løyper for alle typer biler og det er alle typer underlag fra stein til dyp gjørme. Har du ikke kjørt der før, såbstiller vi som pleier å være der som "guider".

Det er like stor fokus på sosialt som kjøring. Ofte er det med barn og innimellom koner også:)

 

Det er sjåføren som bestemmer utfordringene for bilen og også hvor mye utfordringer en ønsker. Noen løyper er laget for å kunne original bil og andre løyper krever litt mer modifisert kjøretøy. Har kjørt sammen med original rrc med 205 dekk som kjørte nesten alle løyper uten å ødelegge noe på bilen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,ta med familien og kom! Jo flere vi blir,jo triveligere blir det :) .

Og aktivitetsnivået blir som man legger opp til,fra avslapping til full guffe :D .Du ,eller fruen ,bestemmer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I linken under står det litt om bla annet Treffstedet i Elvedalen. Gjør oppmerksom på at kjørereglene ikke er nyeste versjon, men det vil bli oppdatert. De oppdaterte kjørereglene finnes under "filer" på NLRK avd øst sin FB side. http://www.nlrk.no/default.aspx?pageId=76

Endret av Tom Rossing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...