Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Defendern går dårlig om dagen. Går greit å kjøre på landeveien, men i 80 km/t på femte fusker den. Fusker enkli på litt turtall på alle gir.

Sjekka wastegaten. Den åpner fint. Leste en tråd om at det kunne være dieselpumpa. Hadde for en måneds tid sia vanvitti konstant hyling fra pumpa. Bytta dieselfilter å alt var ok igjen, altså bare litt lav summing. Prøvde å kjøre lufteprogram idag for å sjekke/eliminere dieselpumpa. Den gir såvidt lyd fra seg og ikke den høyfrekvendte lyden som vanligvis kommer ved lufting. Så er spørsmålet. Ska jeg kjøpe ny pumpe? Hvilkken passer bilen. Er en 2002 Defender 110.

 

Denne: http://www.paddockspares.com/wqb100440-fuel-pump-110-130-tdi-from-xa159807.html eller

Denne: http://www.paddockspares.com/wfx000260-fuel-pump-110-130-td5-from-xa159807.html

 

Litt prisforskjell, men passer begge min bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står forsovidt td5 på den dyreste åsså så da går jeg for den.

MEN, jeg åpna den røde kontakta under passasjersetet.. OLJE! Kan det muligens ha no me at dieselpumpa ikke går mon tro.. No sier meg at dieselpumpa nå bare blir småpenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd ut ecu, rensa den for olje i den røde kontakta. Rensa rødt støpsel og kabelmatta fra dysene. Bilen starter og går fint på tomgang, men dieselpumpa lager ikke en lyd. Bør jeg utsette bytte av dieselpumpa te jeg har fått bytta kabelmatta å se om det hjelper no!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor det er montet på Defender. På D2 sitter det i skringsboksen ihvertfall og er gult.

 

Fant dette:

The diagram shows the relay is under the R/H seat, next to the fuse box, on the end. The wire colors are blue/purple white/purple brown/orange purple/white. Its shows as ayellow relay. If you locate those wire colors, you should have the correct relay. Terminal 87 gets its power from fuse 4 (20 amp) (seat fuse box). If you pull that fuse and that cuts power to terminal 87, you've found it

Endret av Håvard Guttormsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...